Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvinvointivaltio Suomi: Syntymän jälkeen kuolleista lapsista yli 40 prosentin kuolinsyynä on pahoinpitely.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis vääristeli jutun ihan tahallaan näyttämään siltä että suomalaisia lapsia hakataan. Vaikka jutussa kerrottiin, että ne sairaalan ulkopuolella syntyneet harvat vauvat on riskiryhmää.

Mahorkka haiskahtaa.

Vierailija
22/23 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa siis puhutaan vain siitä 1% Suomen lapsista, jotka syntyvät sairaalan ulkopuolella. Heistä elossa syntyneiden, mutta pian syntymän jälkeen kuolleiden kuolinsyy on 40 % tapauksista pahoinpitely.

Väärinkäsitys siis, että koskisi kaikkia lapsia Suomessa. Koskee pientä marginasöiryhmää. Virhe johtuu osittain ap:n lukuvirheestä (äidinkieli venäjä?) ja osittain siitä, että artikkeli on huonosti laadittu.

Onkohan tuossa laskettu pakastaja-äiti mukaan....  Menee aika iso osuus niistä 40% yhdelle sekopäälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina kummastellut mitä järjeä siinä on että vauvan itku kuulostaa niin kamalalta. Ei herätä hoivaamisen halua vaan tekee mieli heittää pentu seinään. Järjevä ihminen ei niin toki tee, mutta ei ihme että joillain päässä napsahtaa jos on joutunut kuuntelemaan rääkymistä kuukausia. 

Sinulla ei (toivottavasti) lapsia ole, mutta kyllä oman lapsen itku aiheuttaa hoivaamisreaktion. Muiden lasten itku ei niinkään, mutta en minä niin sairas ole että siitä tappohaluja tulisi.

Höpö höpö, minulla on kyllä omia lapsia ja ollaan ystävien kanssa ihan rehellisesti siitä puhuttu että vauvan huuto aiheuttaa negatiivisia tunteita ja jopa hetkellistä halua agressiivisuuteen. Ei meistä kukaan silti ole lasta mitenkään satuttanut. Nämä on täysin normaaleja tunteita vanhemmilla, pitää vaan osata käsitellä niitä ja toimia toisin kuin oma väsynyt mieli hetkellisesti haluaisi.