Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko enneagramiin?

Vierailija
27.09.2022 |

Enneagramin tietäminen kuulemma edesauttaa ihmissuhteissa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa okkultismilta.

Vierailija
2/7 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kyllä että onhan se yksi tapa luokitella persoonallisuustyyppejä. Eikä se edes pyri erityisesti ennustamaan mitään tyyliin horoskooppi. Siitä en ole niinkään varma paljonko näistä eri luokituksista sitten on elämässä hyötyä lopulta. MBTI:t, Big Five ja tämä jne. Mutta aika harmitonta se ainakin on selvittää tyyppiään näissä eri systeemeissä, ja voihan siitä saada oloa ettei olekaan niin kummallinen kuin ajatteli, tällaisia ihmisiä on muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa okkultismilta.

Siinä ei ole mitään yliluonnollista tai okkultistista. Ihan vaan kysymyksiä joilla selvitetään millainen ihminen olet luonteeltasi ja sitten vastausten perusteella sinut kategorisoidaan yhteen 9 tyypistä. Esim. itse olen tyyppiä 8 Itsevarma. 

Vierailija
4/7 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Minulla on kaksi kirjaa, jotka käsitelevät enneagrammia. Annoin ne luettavaksi 3 aikuiselle lapselleni ja sen jälkeen kirjoitimme kukin arvion, mihin tyyppiin kukin meistä kuuluu. Kirjoissa ei ollut mitään testiä, vaan tarkat selostukset kunkin persoonallisuustyypin ominaisuuksista, joiden perusteella teimme analyysin itsestämme ja toisistamme. Olemme kaikki eri persoonallisuustyyppiä, vaikka meille on yhteistä esim.empaattisuus ja ihmisten auttaminen.  Itse olen auttaja, uhrautuja, tyyppiä numero 3, mutta nuorisollani se ominaisuus ei ollut niin vahvana. Uskookaa tai älkää, me kaikki määrittelimme itsemme ja toisemme samoin, niin selkeästi persoonallisuustyypit oli kirjoissa selitetty. 

Hyötyä tuosta tiedosta on sikäli, että esimerkiksi omalla kohdallani olen joutunut opettelemaan EI-n sanomista, tosin huonolla menestyksellä. 

Vierailija
5/7 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä,totta se on. Tilaa nyt, mitä vielä odotat? Vain 99

Vierailija
6/7 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi saada jotain irti itsensä ja toisten tuntemisessa, mutta mitään kattavaa, absoluuttista totuutta se ei anna kenestäkään.

Vierailija
7/7 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaja/uhrautuja on kyllä enneagrammi 2. Kolmonen on suorittaja/menestyjä. 

En sanoisi uskovani, mutta tiedän kyllä, että kuvaus pitää kohdallani paikkansa. Opin nuorempana itsestäni aika paljonkin tämän avulla. No, nyt keski-ikäisenä olen jo sen verran tasaantuneempi, että en erota enää kovin voimakkaasti sitä, mikä juuri on oman persoonani sokea piste. Ne kaikki 9 on tavallaan tullut löydettyä ja kohdattua omassa elämässä.