Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän sitä tekisi?

31.10.2006 |

Välillä on tämä inspiraatio lasten ja oman itsensä viihdyttämiseksi vähän kateissa. Mitä kaikkea kivaa te touhuilette lasten kanssa? Kootaan yhdessä tähän ketjuun leikkejä, ideoita ulkoiluun, ideoita sisällä touhuamiseen, ihan mitä vain jotta saisiin välillä jotain uutta " verta" tähän kotona oloon kun kotiäidin hommat on toisinaan valitettavasti vähän puuduttavia

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitanpa sitten itse aloituksen, niin jospa poikis lisää ideoita

-vesivärit

-muovailuvaha

- askartelu

Nämä nyt on näitä perinteisiä... lisää ideoita kaivataan!

Vierailija
2/6 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kunnon sotkeminen ja luvan kanssa :)

Isommalla (vajaa 4v) tenavalla on ihan mahdoton majavillitys meneillään. Kaikkein parasta on, jos yhdessä hinataan kaikki talon tyynyt ja peitot yms. yhteen huoneeseen rajennetaan oikein kunnon maja.

Ja toinen kestosuosikki on ollut jo melkein vauvasta saakka maalaaminen. Mä ostan piirustuspaperia usein rullassa ja peiteväriä isoissa pulloissa, koska sitä kuluu. Kylppäri vuorataan paperilla, tenavalta vaatteet pois ja suti käteen ja maalia purkkeihin. Aika pieni vauvakin voi osallistua suttaamiseen, jos korvaa maalit erivärisillä elintarvikkeilla (jotka voi siis huoletta antaa mennä suuhunkin ;P) Ihanaa kun tulosta syntyy ja jäljet voi pestä pois suihkuttamalla jälkeenpäin. (Meillä tosin siitä hyvä kylppäri/sauna, että siellä ei ole mitään muuta kuin sauna, vessa on erikseen ja siellä pesukoneet yms.) Meidän puolivuotias ei vielä ole päässyt mukaan sotkemaan, mutta kunhan tuo oppii ite istumaan, niin koitetaan mitä poika tykkää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti niin tutulta tuo muovailuvaha, vesivärit piirtäminen. :D

Meillä keitellään tytön (reilu 2vee) kanssa teetä lastenastiastolla ja pidetään teekutsuja. Ollaan erilaisia roolileikkejä; milloin hoidan pientä kissaa, milloin kettua. Jutellaan ja luetaan ja leikitään leluilla, rakennellaan palikoista taloa tai laitetaan legoukkoja nukkumaan. Kaupassakäynti, eli erilaisten ostosten kerääminen ympäri asuntoa paperipussiin on nyt pop, samoin lastenlevyt ja tanssiminen ja kaikki laululeikit. Yhdessä soittaminen myös kivaa...

Nämä nyt tietysti on tälläisiä lyhyitä leikkejä, mutta aina välillä leikitään ja välillä tehdään askareita... siinähän se päivä oikeastaan menee kun lisää vielä ulkoilun mukaan. Eri leikkipuistoissa kiertely on joskus vaihtelevaa ohjelmaa.

Vierailija
4/6 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tai jompikumpi lapsista potkaisee pallon mahdollisimman kauas. Sitten kaikki juoksevat pallon perään rallattaen samalla " minäpäs kerkeen ensin" ... Ja sitten katsotaan kuka ehtii ensin saamaan pallon kiinni. Kuulostaa tosi simppeliltä, tiedän, mutta meistä tämä on tosi hauskaa :)

Vierailija
5/6 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika suosittu juttu on kävelyretkien tekeminen. Vauva vaunuihin, 3,5-vuotias kävelee jo itse pitkiäkin matkoja. Joskus kävellään läheisessä metsässä ja puistossa. Silloin jutellaan luonnon ihmeistä. Joskus taas tallataan maantien laitaa ja tarkkaillaan, minkälaisia autoja ym. tulee vastaan. Juttelemme myös kaikesta arkisesta. Saatan kertoa jotain juttuja siitä, kun olin pieni ym.

Ulkona kävellessämme olen joskus tehnyt pojan temppuradan, esim. " nyt annan sinulle 10 tehtävää" . Tehtävät ovat sitten tyyliin kivelle kiipeäminen ja alas tuleminen, seuraavan lyhtypylvään luokse juokseminen ja siellä odottaminen tai jotain vastaavaa. Poikamme on aika epäliikunnallinen, joten ne ovat pieniä juttuja. Rajummalle kaverille voi tietysti keksiä jotain muutakin ja silloin puisto leikkivälineineen olisi ehkä paras paikka tähän.

Poika tykkää todella paljon auttaa kotitöissä ja varsinkin ruoanlaitossa. Olen antanut hänelle ruoanlaiton ja leipomisen lomassa pieniä tehtäviä, joita hän mielellään tekee kokien osallistuvansa itsekin tärkeisiin puuhiin. Yhteiset tuotokset menevät paremmin alas. Ja mikä parasta, olen huomannut, että esim. yhdessä pilkotut vihannekset ja juurekset maistuvat tosi hyvin suoraan leikkuulaudalta napsittuina, vaikka lautaselta on turha toivoa niiden häviävän.

Meilläkin askartelu, maalaaminen sormi- tai vesiväreillä, muovailu ja piirtäminen ovat suosittuja juttuja.

Poika rakastaa myös vedellä lotraamista. Olen joskus antanut uittaa autoja ja leikkiastioita ym. lavuaarissa. Siellä poika viihtyisi vaikka kuinka kauan ihan itsekseenkin.

Vierailija
6/6 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenavilta vaatteet pois ja peuhuoneeseen muutama sanko, kulho amme yms. ja paljon uittamiseen sopivia leluja ... ei lopu heti into kesken!

Mukava aloitus, itsekin kaipaan uusia ideoita :-)