Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalo. Saako siellä nyt pestä pyykkiä yöllä vai ei?

Vierailija
26.09.2022 |

Ei ollut säännöissä erikseen mainintaa, vain että hiljaisuus klo 22-07

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä suoraan kielletty ole ja olen itsekin joskus pessyt oksennuspyykkiä yöllä, kun lapsi on oksentanut sänkyynsä. Mutta, jos järjestelmällisesti pesee pyykkiä vain öisin, kyllä aika pian naapurit alkaa sinua vihaamaan ja ovat välittämättä sitten omalta osaltaan hiljaisuudesta.

Vierailija
22/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ennen kuin ryhdyt pyykkäämään yöllä, niin tarkista, onko sopimuksessasi yösähkö-ominaisuus. Se ei ole mikään oletusarvo, vaan ainoastaan joissakin sopimustyypeissä.

Huvitti, kun naapurin kanssa tästä puhuttii. Hän oli ryhtymässä yökuluttajaksi. Sitten kävi ilmi, että hän on Helenin toistaiseksi voimassa olevalla sopimus, ihan kuten itsekin olen, eikä meillä ole mitään yösähköalennuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa pestä. Kuuluu normaaliin elämisen ääniin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saako-kerrostalossa-pesta-pyykkia-y…

No ei saa!

Tämän nyt kaikki tajuaa.

Vierailija
24/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ennen kuin ryhdyt pyykkäämään yöllä, niin tarkista, onko sopimuksessasi yösähkö-ominaisuus. Se ei ole mikään oletusarvo, vaan ainoastaan joissakin sopimustyypeissä.

Huvitti, kun naapurin kanssa tästä puhuttii. Hän oli ryhtymässä yökuluttajaksi. Sitten kävi ilmi, että hän on Helenin toistaiseksi voimassa olevalla sopimus, ihan kuten itsekin olen, eikä meillä ole mitään yösähköalennuksia.

Parin vuoden välein tai muuttaessani uusin sähkösopimuksen eikä koskaan ole ollut mahdollisuutta edullisempaan yösähköön, siksi ihmettelen miksi joku edes haluaisi pestä pyykkiä yöllä, koska onhan selvää, että vähintäänkin linkous kuuluu naapureille.

Vierailija
25/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi asun sellaisessa taloyhtiössä, ettei kukaan saa pulttia noin olemattomista asioista. Meillä saa pyykätä vaikka yöllä.

Vierailija
26/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese öisin edes omakotitalossa. Meillä nukutaan silloin eli pesukone olisi ilman valvontaa. Työkaverin astianpesukone syttyi palamaan kesken pesuohjelman ja palovaroittimen ääneen herääminen ei ollutkaan niin nopeaa kuin kuvitellaan. Ehtivät viime hetkellä ulos. Palokaasut ovat tainnuttavia.

Vierailija
27/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut ääniä naapureiden pyykinpesukoneista eikä taloyhtiössä ole pesutupaa, joten äänieristykset lienevät kunnossa..Eli tässä talossa en näe ongelmaa

Vierailija
28/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkössä on eri hinnat eri ajoille

Vierailija
29/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yläkerrassa pestään joka helvetin yö pyykkiä. Linkous on noin kahdelta yöllä. Eläkeläinen ei voi pestä niitä ryysyjään päivisin. 

Vierailija
30/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti saa pestä, eikä sillä ole väliä mitä järjestyssäännöissä asiasta sanotaan, sinne voidaan kirjata ihan mitä tahansa. Se on sitten toinen juttu kannattaako, jos on äänekäs kone tai talossa kaikki äänet kuuluu muihin asuntoihin, voi naapurisopu hieman kärsiä.

Vierailija
31/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin on. Vuonna 2020 pörssisähkösopimuksia oli n. 10 %:lla. https://yle.fi/uutiset/3-11698073

Vierailija
32/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Pörssisähkösopimus meillä ja yöllä huomattavasti edullisempi hinta.

Vierailija
33/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, mä ainakin pesen rivitalossa. Tässä maailmantilanteessa ja sähkönhinnoilla voi hankkia korvatulpat jos häiritsee normaali arjenpyöritys.

Normaali arjenpyöritys? Keskellä yötä? Meillä on kuule vähän eri näkemys tästä normaalista arjenpyörityksestä. Vaikka itsekin olen tehnyt joskus kaksivuorotyötä ja joskus kolmivuorotyötä ja arki on mennyt miten sattuu, niin itse en kyllä pyykkää tai imuroi keskellä yötä vaan otan sille sellaisen ajan, joka on hyvän maun rajoissa naapureillekin. Ihmisistä kuitenkin valtaosa tekee aamu- tai päivävuoroa.

Toiseksi: itse olen joskus häirikkönaapureiden takia kokeillut käyttää korvatulppia ja voin sanoa, että ehkä ne joinain öinä saattavat vielä olla OK. Mutta jos joudut useamman kerran viikon aikana niitä käyttämään, niin ainakin itsellä ahtaat korvakäytävät aiheuttaa sen, että ne pulpahtelee jossain vaiheessa yötä ulos korvista, ja korvia alkaa jossain vaiheessa myös sattua niiden käyttö.

Oli miten oli, niin onhan se nyt fiksun ihmisen piirteitä, että osaa ottaa toiset huomioon näissä asumismuodoissa, jossa on naapuri vierellä.