Pitäis tehdä 100 ja 1 asiaa, enkä saa mitään aikaseksi. En yhtään mitään.
Aika valuu käsistä. Ulkonaki ihana ilma oli, ja minä oon lojunu sohvan nurkassa koko päivän. Pitäisi siivota, leikata nurmikko, siistiä pihaa, ulkoilla, tehdä jotain mukavaa. Ja mitä minä teen? Istun ja tuijotan puhelinta tai telkkaria.
Ärsyttää. Mutta en vaan saa itseäni liikkeelle. Edes ruokaa ei huvita tehdä.
Hiphurraa.
Kommentit (10)
Sellaista se on, mut kun päätät tehdä, että nyt niin teet. Et odota sitä motivaation tunnetta, koska sitä ei tule. Se on voiton tunne sitten, kun oot saanut edes pari juttua tehtyä.
Älä päätä tehdä niitä 100 ja yksi asiaa. Päätä tehdä vain yksi ja sekin helpoimmasta päästä. Kun sen on tehnyt, niin voi samoin tein tehdä toisenkin helpon. Isot asiat voi jättää myöhemmäksi ja tehdä yksi asia kerrallaan.
Aloita siitä, että teet listan. Sitten aloita vaikka helpoimmasta asiasta ja vedä aina viiva yli kun homma on hoidettu. Jatka vaikka monena viikonloppuna, eihän niillä hommilla kiire ole.
Et mene nukkumaan ennen kuin kaikki on tehty.
Sama täällä. Mökille yritin lähteä mutta en uunia jaksanut nyt. Aamulla uus yritys
Hae kaljaa se helpottaa. Kaikki ne sata ja yksi asiaa voi tehdä sitten joskus. Sitäpaitsi jos tulee ydinsota niin aivan turha siivota.
Nurmikko, piha ja ulkoilu tulee ainakin hoidettua samalla rykäsyllä.
1. Ota paperia ja kynä (jos et kykene edes tähän mene lääkäriin)
2. Listaa kaikki mielessä olevat 100 ja 1 asiaa paperille jotka "pitäisi" tehdä
3. Kun olet listannut ne, ympyröi niistä ne asiat, jotka on aivan ehdottoman pakollista tehdä juuri tänään, mikään muu päivä ei siis käy (esim. maksettava lasku erääntymässä tänään)
4. Kun olet suoriutunut äskeisestä kohdasta 3, nauti loppuillasta ja elämästä. Tee jotain mukavaa. Ehdit palata listaan taas joku toinen päivä.
Niin. Pikkusen rankka elämäntilanne verottaa jaksamista just nyt.
Teen kun jaksan. Kurja vaan tämä huono omatunto tekemättömistä asioista. Pitäisi pitäisi ja pitäisi. Masentaa.
Huomenna töihin ja ihmiset kyselee miten viikonloppu meni? No sohvalla hiphei.
Auttaisko päänsilitys vai haukkuminen?