HUHTIhurmurien uusi viikko
Moi!
Pitäkäähän kaikki ihanat meille huomenna peukkuja, Martalla on taas koilaus edessä.
Mennään tänään osastolle verikokeisiin ja toivon saavani Martan vielä kotiin yöksi.
Aamulla tyttö sitten menee ensin kanylointiin (joka toivottavasti nyt onnistuu, viimeksihän tuo koilaus jäi yritykseksi kun suoneen ei päästy nivusista), ja sitten lähtee töölööseen koilaukseen.
Kamala päivä äidillä siis taas edessä.
Tyttö voi hyvin, paitsi että hampaita taitaa pukata viimeinkin kun ruoka ei maistu mutta ' purulelut' kyllä;)
Tulen sitten kertomaan kuinka kävi, kunhan taas kotiudumme.
L ja M
Kommentit (31)
Meillä taitaa jäädä varsinainen 6kk neuvolavälistä, koska leevi on sitten jo viikkoo vaille 7kk.. noh katellaan sitten miten iso toi poitsu on.. Meillä käytetään 80 vaatteita.. meillä nimittäin aika tuhti poika.. Ja hammasta pukkaa täälläkin, jo toinen tulossa :)
Meillä on päivät aivan ihnia ja yöt sit niiden vastakohta.. Tainukin jo monta kertaa valittaa asiasta.. huoh.. Alkaa olla neuvot vähissä ja äiti vähän väsy.. Sinnitellään :)
Ja onnee miultakin vattumadolle!!!
Meijän ukkeli on oppinu hirmusesti parin viikon sisään.. kavasti yrittää kontata mut menee silleen hassusti vinksalleen.. Kovasti kyllä ryömii jo.. Ja istuu itekseen jos laittaa istumaan, ite ei vielä istuma asentoon pääse. Sain jopa hommattua syöttötuolin ja siinä kyl Leevi tykkää istuu.. :) Ja ruokakin menee vaivihkaa alas..
Syödään edelleen n. 4 kertaa päivässä :) aamupuuro/joku sose, kavissose, lihakasvissose ja illalla iltapuuro..
Oon käymässä nyt etelä-suomessa ja talvi tuli sillo jonkun aikaa sit ihan yllättäen.. kuulemma itä-suomessa on jo paljon lunta.. miltähän sielä näyttää ku tällä viikolla takasin pitäs mennä.. :)
Niin Lalalle ja Martalle tsemppiä!!
Jos sitä vaikka hommailis jotain omia juttuja. ku Leevillä pitkät päikkärit :)
Ankkuli ja Leevi 6++kk
Pitipä oikein pitkästä aikaa kaivaa salasanat esiin ja kirjautua sisään.
Onneksi olkoon Vattumato, aikun ihanaa! Oon kyllä jo hiukka kade...vauva kuume on niin vallan hirveä ja on vaan yltynyt menkkojen alettua...
Meitin poitsulle tuli 6kk synttäreiden kunniaksi eka hammas. On tällä viikolla myös alkanut nousta konttaus asentoon ja siinä heijailee tai oikeammin pitäis kai sanoa et " rynkyttelee" itteään ees taas. Mutta edes ryömimällä ei liikahda etiäpäin, taakse päin kyllä menee, ja sekös myös kiukuttaa koska lelut karkaavat sillon entistä kauemmas.
Mummolasta haettiin sunnuntaina kävelytuoli ja poika silminnähden virkisty, heti tajus että hei tällähän mä pääsen joka paikkaan, just juoksin pelastamaan isin videokaapin avaimen, oli kerennyt maistella...
Pituutta 6kk neuvolas oli sama 68 cm mikä oli 5kk neuvolassakin. Painoa oli tullut 400g lisää eli oli nyt 7950g. Ja hoikaltahan tuo näyttää muskari kavereidensa rinnalla. (ovan saman ikäisiä)
Nyt käytetään 68cm ja 74 cm vaatteita, poikien sukkahousut on ollut ihan in juttu kun oli niin kovia pakkasia jo täs välillä. Isille piti kyllä ensin moneen otteeseen vakuutella et kyllä poikavauvat voi käyttää sukkiksia... :*)
terveisin
Kahu kera vilperin 6kk
Ihanan näköinen ilma ulkona! Joni vain vetelee jo kolmatta tuntia aamupäiväuniaan sisällä joten emme vielä pääse ulkoilemaan.
Meillä myös yöt nykyään todella levottomia =( Joni ei kyllä mielestäni heräile, mutta hyörii, pyörii ja inisee unissaan, kertailee varmaan päivän tapahtumia. Nyt siirsin hänen " jo" omaan sänkyyn nukkumaan kun tähän asti on nukkunut meidän vieressä, saa nähdä koska raaskin laittaa omaan huoneeseen.
Mitenkäs teillä muilla on töihin lähtö suunnitelmat? Itse kauhistuin kun kaivoin kelan paperit ja huomasin että lomahan loppuu jo helmikuun alussa!!!!!!!!!! Silloin heti en kuitenkaan töihin aio palata, muttei talous kyllä kovin pitkää lomaa salli.
Vattumato onnekkaalla ei ainakaan näitä huolia!
Minä suunnittelen töihin paluuta vasta ensi kesän jälkeen, elokuun lopulla. Eli 5kk hoitovapaata ja sit vielä lomia päälle.
Meillä tullut myös yöhulinoita; lähinnä yksi herääminen lisää jo puolenyön aikoihin. Tyttö menee nukkumaan ennen ysiä. Päivällä tissimaitoa saa ihan tuputtaa, tuntuu, että neiti ei malttaisi enää päivällä syödä. Yöllä sitten kyllä maistuu..
Meillä nukutaan edelleen huonosti päivällä. Ekat päikkärit n. 2h heräämisestä onnistuu ihan hyvin, mutta sitten iltapäivällä neitiä on tosi hankala saada sisälle nukkumaan. Vaunuissa kyllä nukkuu, jos mamma jaksaa lykkiä. Illalla tyttö menee onneksi suht helposti yöunille.
Meillä vaatekokona nyt 68cm ja 70cm
Timarjut
Tiistai-iltaa.
Onnea Vattumadolle! Meidän kaksi vanhinta lasta on syntynyt puolentoista vuoden ikäerolla. Olipa se aika haipakkaa aikaa! Huh! Nyt ei neljän lapsen jälkeen vaivaa kuin kissakuume. Aiotaan ottaa kisu keväällä. (Mies luulee että kesällä. Aion pitää pääni tässä asiassa.)
Yölevottomuuksia on täälläkin. Joona heräilee vähän väliä. Korviakin olen käynyt näyttämässä (siis tietty Joona on korvinensa ollut mukana lääkärissä!) En tiedä mikä miestä vaivaa, on varmaan niin vauhdikkaat päivät. Joona kiipeää ammeessa laitoja vasten seisomaan, onneksi ei vielä muualla. Jotenkin tuntuu että älli ei ole vielä valmis pystyasentoon. Kolhuilta ei voi kokonaan kuitenkaan välttyä. Joona käy hienosti istumaan lattialla ja " pallo pyllyn alla" on hävinnyt. Kävelytelineellä mennään kaikkien varpaitten yli, matot on kasassa ja kaikkea mahdollista yritetään saada käsiin mihin ylettää.
Vaatteita käytetään 74-80 cm. Jäi paljon hyviä 68 cm vaatteita liian äkkiä pieneksi.
Nyt on sitten minulla reumalääke käytössä. Veriarvoja täytyy seurata tarkkaan, varsinkin maksa-arvoja. Toivottavasti tulehdukset asettuu, pääsis Joonan kanssa kävelylenkeille.
Mother ja Joona
.. töihin ei ole kiire, kun ei ole työpaikkaa. Jään kotihoidon tuelle ja sitten jossain vaiheessa päivärahalle kun alan etsimään töitä. On tämä sairauskin, saa nähdä mitä sen kanssa sitten.
Mother taasen
Tänään onkin sadellut lunta aivan urakalla, todella kaunista tuolla ulkona :) Tyttö nukkuu jo toista kertaa yli tunnin päikkäreitä, jota harvemmin tässä talossa nähdään. No, viime yö menikin heräillessä hampaiden takia, joten on äidilläkin ollut hiukan puhti pois tänään. Mutta en vaan malta nukkua päivisin, kun tykkään puuhailla koko ajan jotain.. Kahvi pitää virkeänä ;)
Joku taisi kysellä hoitovapaalle jäännistä, minä jään tytön kanssa kotiin vielä ensi syksyyn. Eilen sainkin postista Kelalta hoitovapaa lappuset, joten ne täytyykin muistaa täyttää ne tänään.
Muistista tulikin mieleen, poteeko muutkin imettäjät tätä ns. imetysdementiaa? Täällä unohdellaan vähän väliä kaikenlaista pientä, varsinkin viime päivinä kun unetkin on jääneet vähäisemmiksi. Välillä saa nauraa itselleen kun seisoo kaappi auki ihmetellen, että mitähän minä täältäkin olin hakemassa :D.. No ei onneksi mitään kovin tärkeitä unohduksia ole tullut..;)
Mites teillä muilla aiotaan viettää isänpäivää? Ja tietenkin utelen mitä olette hankkineet lahjaksi? :)
Minä taidan painella pyykkien laittoon, joten palaillaan..
Minä jään kotiin vuoden 2008 alkuun saakka. Sitten loppiaiselta pitäisi palata töihin, ellei sitten käy niin onnellisesti, että pärjättäisiin rahallisesti ilman mun töihin paluuta. Nuo hoitomaksut kun ovat niin ruhtinaalliset, että pitää ihan oikeasti laskea mikä kannattaa ja mikä ei. Lisäksi mies tekee välillä reissuja enkä koe kovinkaan suurta houkutusta pyörittää arkea vielä työpäivän päälle yksin. Kyllä sitä on monta kertaa ajatellut yh-vanhempia ja heidän jaksamistaan. Ite kun tuntuu valittavan vähän kaikesta. Nostan hattua kaikille yksin arkea pyörittäville!
Meillä jää isänpäivä tänä vuonna juhlimatta, kun äijä ei ole sunnuntaina kotona. Esikoinen on kerhossa askarrellut korttia ja lahjaa, joten iskä saa ne sitten kun saa. Mitään lahjaa en vielä ole hankkinut. Ei ole minkäänlaista ideaa vielä syntynyt. No, onhan tässä vielä pari päivää aikaa ;)
Muuten ei kummempaa. 7kk tuli vauvelille täyteen viikonloppuna. Aivan uskomatonta vauhtia tämä aika menee! Ja vaatekoot sen kun vaan suurenee. Meillä käytössä 74-80. Osa 74 jo pieniä.... Mun oma pieni jättiläinen.....
Smila ja lapset
Piti vielä laittaa kannustusta Motherille reuman kanssa jaksamiseen. Varmasti sinullekkin löytyy hyvät ja tepsivät lääkkeet, niitä on nykysin niin monenlaisia. Ja varmasti löytyy semmonen kiva työpaikkakin missä jaksat olla. Minun miehellä on kans reuma, hän on nyt 30 vuotias, ja vaikka välillä on ollut mutkia matkassa niin elämä hymyilee silti :*)
Tällä hetkellä vaan haaveissa että saatais pikkukakkonen joskus lääkityksen väliin aikaiseksi...
t:Kahu kera pennun
kannustuksesta. Mulla on nyt sulfalääkitys, kun muuta ei voida imetyksen takia määrätä. Toivottavasti tosiaan pian helpottaisi. Fibro ja astma mulla on ennestään. Niitten kanssa olen jo oppinu elämään, joten enköhän nivelreumankin. Toivottavasti saatte pikkukakkosen :)
Mother
pitkästä aikaa päätin kirjotella...ollu aika kiirettä..
onni senkun kasvaa, kiinteitä menee jo 5 kertaa päivässä...yösyönnit olen saannut pois, mitä nyt joskus vettä saatan antaa, mutta yöt on edelleen tosi levottomia, heräillään monta kertaa...yritetty kyllä ihan kaikki, vaihdettiin meidän sänky olohuoneseen etä onni saa oman nuoneen, no pari yötä nukkui kun unelma, mutta sitten alkoi taas yöheräilyt..=(...on se aika raskasta kun aamulla on sitten ihan poikki kun yöllä saa ravata tuttia antamaan. meillä käytetään 74cm vaatteita.
nukutaan 2-3 päikkärit, yhdet pitemmän ja 1-2 lyhyet, mutta yritän välttää nukuttamasta enää kuuden jälkeen kun tuntuu että sitten yöt menee vielä levottomiksi.
onnea vattumadolle plussaamisesta...on sitä tullu tosiaan mietittyä uutta vauvaa, mutta onni nukkuu niin huonosti että ei vielä...
martalle voimahaleja....
peetu ja onni