Siivosin pari tuntia ilman siivouskäsineitä. Nyt mietityttää, sainko myrkytyksen..
Kotona ei ollut siivouskäsineitä, mutta päätin siivota siitä huolimatta. Aine, jota käytin siivoukseen oli cilit bangin bathroom cleaner. Katsoin nyt jälkeenpäin tuon aineen käyttöturvallisuustiedotetta ja siinä sanotaan, että voimakkaasti ihoa syövyttävää. Mitään oireita minulle ei ole ainakaan vielä tullut (siivouksesta muutama päivä), mutta onkohan mahdollista että olen saanut myrkytyksen? Pelottaa nyt, että jälkeenpäin tulee jotain. Apua, en tiedä miksi olin niin tyhmä että siivosin vaikka ei ollut käsineitä.
Kommentit (3)
Et ole saanut myrkytystä. Tuo näyttää sisältävän vain tensidejä (joita sisältävät lähestulkoon kaikki pesuaineet), mutta on sen verran vahvaa ainetta, että luokitellaan syövyttäväksi. Muutamia vuosia sitten olisi todennäköisesti ollut vielä luokassa 'ärsyttävä', mutta luokitteluja muutettiin jossain vaiheessa. Jos käsissä ei ole mitään ärsytystä niin ei ole mitään vahinkoa tapahtunut.
Tuskin tulee mitään. Itsekin kuurasin kylpyhuonetta yleispesuaineella ilman käsineitä. Olen monelle allerginen mutta siivousaineista ei ole tullut oireita.
Kotisiivoukseen ei tarvita syövyttäviä aineita. Tuskin kädet kerrasta kärsivät jos ei tullut mitään oireita.