Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^ LOKAKUISTEN tiistaisupinat ^^

31.10.2006 |

Avaan pinon...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suunnitelma sitten piti aika hyvin, Coe ja Mianni :D

Suuret onnittelut koko perheelle pienestä miehestä :)

Ei muuta kun kaikki loputkin lokakuiset tekemään samanlaisia sopimuksia, jos ne noin hyvin tehoaa :)

Coe: Onnittelut hienosta nimestä! Siskon tyttöä kutsuttiin maha-aikoina Anjaksi ja pitkän aikaa jo tytön synnyttyäkin suusta lipsahti Anja vaikka nimikin oli jo annettu :)

Nauttikaa vauvoistanne! Meidän pimu nukkuu omassa sängyssään..Kylpyyn ajattelin tuon pienen sinappikoneen laittaa kohta kun miesväki ensin palautuu jätskiautolta :o)

Vierailija
22/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tässä nyt pikkaisen tapahtumien kulusta ja kirjoitan sitten myöhemmin itse synnytyskertomuksen tuonne synnytys-puolelle.

Mies meni lasten kans saunaan ja vauva nukkuu, niin tässä on hetki aikaa.

Eli, lauantaina tuli niitä rupukoita tosi paljon. Kuulin sitten, ettei täällä ole yövuorossa lainkaan kätilöä, joten lähdin käymään katsastamassa tilanteen osastolla klo 21. Iltavuoron kätilö laitto käyrään ja tutki. Olin auki sen 5cm ja supistuksia piirtyi käyrälle 7min välein. Hän oli sitä mieltä, että kannattaa lähteä Ouluun, vaikka sitten tuliski hukkareissu. Tilasi samantien ambulanssikyydin ja toisen kätilön kotoa saattajaksi.

Matkalla sitten -kuinkas muutenkaan -supistuksen loppui. Olin Oysissa puolen yön jälkeen ja mitään edistystä ei ollu tapahtunut. Sain muutaman tunnin nukuttuakin. Aamuyöllä kysyin kätilöltä, että mitähän tässä tapahtuu, niin veikkaili, että aamulla laitetaan kotiin. Kuitenki aamuvuoron kätilö sitten kysyi heti, että haluisinko, että puhkastas kalvot, kun tuntuu, että vauvan ois kuitenki jo aika syntyä. Arvatkaa olinko samaa mieltä!! Klo 9.05 tuli sitten lääkäri puhkasemaan kalvot ja samalla tutki vauvan painoa, heitti veikkaukseksi 3800g, kätilö veikkas hieman pienempää. Aika pian alkoi säännölliset supistukset ja sitten 11 maissa sain spinaalin. Kaikki oletti, että tulee nopea synnytys.. No, ei tullutkaan. Vauvalla oli niin iso pää (3cm isompi kuin meidän aiemmilla lapsilla!!) ettei se oikein lähtenyt laskeutumaan. Niinpä olin helvetinmoisissa työnnätyssuoistuksissa lopulta n. 2t ennenkuin pääsin ponnistamaan. Ponnistusvaihe meni hyvin, vaikka tiukkaa tekikin. Mulla oli taatusti maailman paras kätilö!!! Lopulta siis sunnuntaina klo 15.39 poika syntyi. Napanuora oli kaulan ympärillä ja poika sininen, mutta oikein terhakka. Pisteet oli 9-9-9.

Osastolla tarkkailtiin eka jonkun aikaa hieman alhaisia happisaturaatioita, mutta ne sitten korjaatui. Mutta niiden vuoksi siis ei päästy vielä eilen kotiin. Itse olin aika kipeä, vaikkei mitään repeämiä tullutkaan, oli muuten vaan TOSI rankka synnytys aiempiin verrattuna. Tänään kotiinlähtötarkastuksessa huomattiin, että pojan oikea solisluu on murtunut synnytyksessä, mutta se kyllä paranee ajan kans.

Kivasti on muutoin lähteny vauva-aika käyntiin. Jälkisupistukset ei oo NIIN pahoja kuin luulin, mutta ihan riittävästi niitä kyllä on ollu. Oli hieman pitkä matka istua autossa se 3t, mikä meni kotimatkassa, mutta vauva oli tosi tyytyväinen koko matkan. Mies ja lapset siis hakivat meidät.

Mutta nyt tulee lapset saunasta, joten lähden laittamaan yöpukuja.

Vielä kerran ONNEA COELLE ja MUILLEKIN vauvautuneille. Ja HIRMUISESTI JAKSAMISTA TEILLE, JOTKA YHÄ ODOTATTE!!

Laittelen vauvasta kuvan sinne syntyneet-sivustolle, kunhan ennätän.

Meilläkin on pojalle nimi päätettynä, mutta tuo ylpeä isoveli haluaa, että sitä pihdataan nimiäisiin asti. Kerron sen siis sitten vasta :)

Terkuin Mianni, viimeinkin ilman sitä ahdistavaa nelosella alkavaa viikkolukua kera " Syöppö-Einarin" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon täällä käynytkin katsastelemassa että millos ilmottelet syntymästä..

Kohta kaikki jakautuneet,muutamaa vielä saa odottaa vauva puolelle!

No eiköhän se parin viikon sisään viimeistään :)

Wades & Natika 15vrk

Vierailija
24/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että vauvanne syntyivät samana päivänä mutta ettekös te niin sopineet;)

Onnittelut myös muille vauvansa saaneille ja tsemppiä&suppareita vielä odottaville!!

myttynen ja " Oskari" huomenna jo 4 vko