***TIISTAITA TONTUT***
Kommentit (8)
Huomenta!
Kehossani asuva pikkuihminen herätteli minut tuossa ennen kuutta! Hyvät jumpat on menossa edelleen... Mukava olo, ilmeisesti paramaxit ovat auttaneet sen verran, että ei ensimmäisenä kauheasti sattunut kun pääsin ylös sängystä. Aion kyllä ottaa lääkettä kipuihin, parantaa tuota elämänlaatua aika vahvasti, kun ei satu liitoksiin ihan niin paljon. Ei se täydellisesti kipua poista, mutta vie ainakin sen terävimmän kärjen.
Yhdeksältä lähtö ikeaan ostamaan kaverille keittiötä...joten taidan mennä vielä vähäksi aikaa kellottelemaan tuonne petiin. Tulen raportoimaan myöhemmin. Kääk, lupasivat tänne etelään 20cm lunta iltapäivästä alkaen! Miten sitä tulee usein noin paljon kerralla??? Vähempikin riittäis. *kaivelee, villasukkaa, -hanskaa, -pipoa ja talvisaappaita kaapista*
Kirsikka ja aarre rv 31+4
Edellisestä kirjoittelusta taitaa olla kulunut jo pari viikkoa. Kauheeta kun tuo aika kuluukin nopeasti. No ei mikään ihme, kun hirveästi on ollut koulujuttuja mitä on pitänyt tehdä ja vielä olis lisää vaikka kuinka. Olis kiva ihan rauhoittua ja kirjaimellisesti nauttia loppuraskaudesta. Vaikka muuten on mennyt ihan hyvin, ettei ole tarvinnut olla vuodelevossa yms. mitään suurempia ongelmia, mut eilen nukkumaan mennessä tuli suppareita 3-4 kestäen 30 sek. jokainen ja kaikki 20 min. sisään, muttei kuitenkaan ollut mitään kivuliaita sentään.
Tänään heräsin ihan pirteänä ennen kuutta, tosiaan nukkumaan menin jo yhdeksän aikoihin. Mulla ei ole sen kummemmin ollut ongelmia nukkumisessa tai nukahtamisessa. Yölliset suonenvedot lähes joka yö on aina vaiva. Toissayönä veti suonta sen verran kipeästi, että oli seuraavana päivänä pohje älyn kipeä.
Aamulla heitin sitten pojat hoitoon puol kasiksi, että ehtisin neuvolaan kasiksi. Siellä sitten istuin odotushuoneessa vartin ja ihmettelin, että mikä kestää. Joku toinen th tuli kysyy, et kelle mulle on aika ja kävi sit tarkistaa ajan. Ei Pee, aika onkin vasta torstaina =) No, ei siin viel kaikki. Eilen hain äitini töistä tarkoituksena mennä ostaa isommalle pojalle toppapuku ja kengät. Olen kyllä ennenkin hakenut hänet töistä, mut silti onnistuin jopa kaks kertaa eksymään reitiltä ja takas tullessa eksyin vain kerran ja olen tosissaan ajanut Jumbosta äitin luo monen monta kertaa. Juu ja viel eilen päivällä piti mennä koulusta suoraan tankkaamaan tutulle bensa-asemalle ja kaupunki oli ihan tuttu, ni löysin itseni yhen tehtaan pihasta ja kun vihdoin löysin sinne bensa-asemalle, ni sitä huollettiin ja eikun seuraavalle asemalle. Pelkäsin jo, että bensa loppuu kohta. Se vielä olis puuttunut. Ei kaikki mene ihan putkeen aina =)
Toissa viikolla sain Kelan päätöksen äp-rahasta ja viime viikolla sain jo pakkauksen. Äp-raha päätöksessä meni sellaset huimat neljä päivää ja pakkaus tuli viikossa.
Eipä tässä oikein muuta. Täytyy alkaa lukemaan noita aikasempia kirjoituksia, kun tuli taas pitkäpätkä omaa juttua.
T. MariJo ja Omppu rv 32+4
Tuli jotenkin " jouluinen" olo tuon sataneen lumen myötä. Kauppoihinkin on joulu jo tullut, kääk... Kai sitä täytyy tässä hyvissä ajoin (!) hankkia joululahjat (yhtään ei vielä ole...) ja muutenkin suunnitella joulu valmiiksi. Pakastin on pahus vie niin pieni, että mitään suurempia joululeipomuksia ei sinne voi tehdä, grr, eikä ruokaa alkuajoiksi. Asuntokaupan mukana tuli melko hiljattain uusitut keittiön koneet, joten minkäs teet? Ei kannata kuitenkaan ihan vielä vaihtaa itselle sopivampaan, pitäisiköhän hankkia jokin pikkupakastin lisäksi? *pohtii*
Eilisessä pinossa oli mietitty [b]TALVIHAALAREITA.[/b] Esikoiselle meillä on ollut käytössä mitä milloinkin on edullisesti löydetty, täksi talveksi ostettiin kevään alennusmyynnistä Lassien (supratec tai lassietec?) kaksiosainen asu ja varalle on yksi peritty Reimatec ja yksi halpishaalari. En oikein osaa mennä " vannomaan" minkään merkin nimeen, mutta en todellakaan usko, että 160 ¿ maksava haalari olisi jotenkin merkittävästi parempi kuin satasen halvempi!? Tai sitten olen vain kateellinen :D
Mukavaa, että [b]Kirsikka[/b] oli saanut paremmin nukuttua! Jos omat yöt menevät jatkossakin yhtä tuskaisesti kuin viime aikoina, niin ajattelin itsekin kysyä reseptiä Panacodille... Onko tuo Panamax (?) reseptillä vai ilman? Nimimerkillä " Kammottavat liitoskivut öisin"
[b]( . )[/b]Eilen oli muuten minullakin ensimmäinen TUKALA päivä, siis sellainen, että maha oli tiellä, närästi, kenkiä ei meinannut saada jalkaan ja muutenkin **tutti ;P Eli kai sitä aika tukevasti ollaan loppuraskaudessa, kun olo alkaa olla tällainen :D
Nyt perhekahvilaan!
Tinuri ja Itu rv 33+3
Meitä yö kukkujia taitaa olla aika monta, itse en vaan koneelle ole eksynyt vaik olen sitä jo muutaman kerran harkinnut. Sitä vaan sitkeesti pyörii sängyssä ja toivoo et uni tulis.
Eilistä ajattelin täs vähän kerrata: Silläkin uhalla että tulee murinaa seuraavissa viesteissä on pakko kertoa et pullaa täs mussutan(toisaalta kilot tulevat mulle, eikä teille) eilen leivottiin lasten kanssa monta tuntia ja pakastin on nyt täynnä pullaa. Siinä sit leipoessa ovikello soi ja siitä astuu sisään ukon isukki. Eihän siinä nyt sinällään ole mitään, mut kun ei olla oltu hänen kanssa tekemisissä enään vuosiin. Ällistyneenä siinä sit häntä tuijottelin ja hetki oli todella inhottava. No, se toi ukolle synt. lahjan ja häippäis sit samantien.. liekö nyt vuosien jälkeen yrittää ottaa ensimmäisen askeleen.
Kaikki se eilinen riehuminen tuntui sit selässä ja kivut oli ihan järjettömät.
Siitä siis seuraava kysymys?? onko siis mahd. saada tujumpia lääkkeitä lääkäriltä?? tuo panadol ei kyl auta yhtään.
Kivunlievityksestä synnytyksessä oli myös puhetta. Tytön aikana sain kaikki mitä vaan voi saada kun oli kans vähän pitkä synnytys. Ilo kaasu kyl sit pisti oksentamaan. pojan kanssa sain kait jotain piikkejä, ei mittään selkeetä muistikuvaa enään kummastakaan. Mies kyl tuntuu muistavan paljon selkeemmin, siis jokaisen hetken ja piikin.
Oli kyl jotain muutakin vielä, mut ei mun päässä mikään kauaa pysy.
Nefili
Nyt meillä onkin sitten kaks pinoa tiistaille.... ilosesti kirjottelin just tonne toiseen ja mietin et miten nyt voi näin hiljanen aamu olla ... ;) mut ei se mitään.
PIKKUSISKO: talvirenkaiden vaihtoa minäkin täällä odottelen mut eipä vaan näytä mitään tapahtuvan..... pitäs kyllä jo vähitellen. Nyt nimittäin tulee meilläkin ensimmäistä kertaa tuolta taivaalta muutama lumi haituvainen :D
kopioinpa tähän nyt jatkoksi sen toisen minkä ehdin löpistä toiseen alotukseen:
Tänäänhän näyttää olevan monella unisempi aamu kun normaalisti, kun näin hiljasta vielä tähän aikaan;)
Itse nukuin edelleen ihan hyvin kymmenen jälkeen menin jo nukkumaan, yöllä kävin kerran vessassa, toisen kerran kun mies lähti töihin kuuden jälkeen, siitä sitten jatkoin vielä unia puoli kymmeneen. Tulee ainakin nukuttua oikein urakalla;D kääntyminen välillä yöllä inhottavan vaivalloista, mutta ei vielä niin häiritsevästi että haittais yöunia.
Tänään ajattelin lähtee vauvalle shoppailemaan kaikkea pientä kivaa mitä puuttuu, kun toi palkkakin lopulta tuli... kyllä sitä on taas pari viikkoa odoteltuki...
Nyt taas kyllä muisti pätkii ihan totaalisesti enkä muista yhtään mistä ollu puhetta. öööh totaalinen katkos, annan vuoron seuraavalle ;)
Kuulostaa nyt vähän hassulta noi mun juttuset tossa mut ei se mitään... piristystä vaan päivään;)
Nyt lähen shoppailemaan:)
nani edelleen tasan 32
Kuningaskuluttajasta sen verran, että tarkoitin tämän viikon ohjelmaa. Sekoilua... pahoittelen...
Päivikille kovasti tsemppiä synnytykseen, mukavastihan tuota kokoa tuntuu jo pieneltä löytyvän!
Lunta saadaan jo täälläkin, toivottavasti pysyisi myös. Aamulla oli vaan kovin märkää kun esikoisen kanssa uskallettiin laittaa nenä ulos ekaan kertaan pariin päivään...
Nyt ruuan laittoon..
Tiina
Voi että kun ottaa päähän tämä kun ei saa nukahdettua! Asentoa ei tunnu löytyvän ja muksu tuntuu taas kasvaneen kilon verran vuorokaudessa tai sitten on muuten vaan vauvalla huono päivä kun pitää koko ajan äitiä monottaa ties minne! Esikoiselle nousi eilen törkeä kuume, mutta onneksi laski jo tänään, se taisi siis olla siinä, mut hermot on mennä pienellä kun joutuu olemaan neljän seinän sisällä, tosin ei tuo vesisade kovasti ulos houkuttelisikaan.
Sitte ottaa päähän kun mies ei jaksa/viitsi vaihtaa talvirenkaita autoon. Mä menen kohta ja vaihdan ne itse, niin paljon ottaa päähän tuollainen saamattomuus kun on muka sata asiaa mitä pitäisi tedän ennen kun voi moiseen ryhtyä. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa, ottaa renkaan pois ja laittaa toisen tilalle! Käsittääkseni se on siinä.... Ja jotain ilmanpaineita, mut sitä varten on huoltoasemat, vai mitä? Sori kun valitan, mut eipä mua ole kukaan muu öiseen aikaan kuuntelemassa...
Sainpa jotain järkevääkin aikaseksi tänään, kävin läpi kaikki esikoisen vaatteet ja voi vauva raukkaa jos nyt sattuu olemaan poika, sen verran tyttövoittosta on meikäläisten vauvavaatetus. Tajuttomasti sitä onkin vaatetta ja olen taas ihan 100varma, että puolet on liian pieniä, vaikka todellisuudessa ne on alkuunsa liian isoja!
Talvipuvusta oli puhetta... Täällä ihanassa loskatalvessa tuo vedenpitävyys on kai aika oleellinen juttu. Mä vaan epäilen, että Reimatec olis ainoa, joka pystyy vettä hylkimään eli kun osto on edessä niin ajattelin koittaa Lassieta tai Travelleriä. Nyt käytössä serkun vanha (esikoisen serkun siis) Reimatec. Ens viikon Kuningaskuluttajassa pitäisi olla aiheesta juttua, kannattaa katsoa.
Kivunlievityksestä... Esikoisesta sain epiduraalin plus kolme vahvistusta. Synnytys kesti kevyet 18h, joten epiduraali oli kuin taivas, enkä ilman sen suomia lepohetkiä olis varmaan jaksanutkaan. Mäkin ajattelin kysästä noista vaihtoehdoista neuvolassa, muisti kun ei pelitä vajaan kahden vuoden taakse, että muistais mitä valmennuksessa silloin kerrottiin. Toiveissa olisi huomattavasti nopeampi synnytys kuin viimeksi, mut tiedä sitä, mitä sitten saa...
Mitäs muuta juttua oli.... Lumesta olen kyllä ihan sikakateellinen, täällä kun pimeyttä riittää sinne helmikuulle kunnes saadaan sitä pysyvämpää lunta...
Ehkäpä yritän taas nukkumaan, esikoinen kun herättää taas aamulla ja ehkäpä jo yöllä jos tauti ei ole ihan vielä ohi.
Vointeja kaikille...
Tiina 34+5