Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkasängyt

31.10.2006 |

Onko kenelläkään kokemuksia matkasängyistä, onks ne hyviä? ajattelin mummolaan hommata sellaisen ja kysynkin, että onko jotain ostovinkkejä niihin kaikki kokemukset otetaan vastaan!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netistä saatiin hyvään hintaan Aatos merkkinen matkasänky. Mulla ei ole aavistustakaan, missä niitä uutena myydään, vaikka olen yrittänyt googlettaa netistä. Saman merkkisenä löytyy myös sittereitä. Tuo sänky on ainakin tukeva ja iso. Ja hyvin pystyy säilyttämään kantokassissa (koko on tuolloin n. ison urheilukassin luokkaa, tosin painaa paljon enemmän). Muista ei ole kokemusta.

Vierailija
2/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

graco-merkkinen matkasänky ja ollaan käytetty sitä mummolassa ja nyt viedään se mökille sängyksi. Patja meidän piti ostaa sänkyyn erikseen. Minun mielestäni ainakin tosi hyvä sänky ja vauvakin on helppo nähdä sieltä, kun on melkein kokonaan läpinäkyvä.

**NiNaZZA & Natalia 4kk**

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Carena-merkkinen matkasänky käytössä alusta asti nyt 7-kk pojalla mummulakäynneillä noin kerran-pari kuussa. On ollut kyllä ihan ehdoton! Menee pieneen tilaan (mutta painaa kyllä paljon), joten saa hyvin mahtuun autoon ja säilytyksessä vaatehuoneessa vie lattialta noin 20x20cm tilan. On näppärä koota ja oikein tukeva. Sänky on hyvän kokoinen, eli ihan vastaava kotona olevaan pinnasänkyyn verrattuna. Poika tuntuu pitävän matkasängystä enemmän, kun näkee verkkoseinien läpi helpommin, kun pinnäsängyssä on pinnasuojus edessä. Ostimme sängyn Johanna-lastentarvikeliikkeestä tarjouksesta muistaakseni 49e. Meillä on kyllä ollut ehdottomasti hintansa väärti, kun molemmat mummulat ovat 200-300km päässä, joten aina ollaan yön yli kylässä. Kesällä kiersimme Ruotsia autolla ja oli helppoa, kun ei tarvinnut etukäteen järjestellä pojalle omaa sänkyä jokaiseen majoitukseen, kun oli oma sänky mukana. Mökillä toimii myös ja tarvittaessa vaikka leikkikehänä olohuoneessa. :) Suosittelen.

Vierailija
4/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa valita sellainen, missä ei tule pitkien sivujen ulkopuolelle niitä sellaisia tankoja/rautoja (esim. jos katsot primi sogni -sängyn kuvaa ja emma-matkasängyn kuvaa niin näet eron - googlettamalla matkasänky löydät kuvat helposti). Siis se Emma-mallinen on ehdottomasti parempi, siinä ei lapsen pää kolise rautoja vasten vaikka olisi kuinka levoton nukkuja. Ja kannattaa katsoa että on sellainen malli, ettei patjan ja reunan välille jää rakoa, johon voi unissaan itsensä tunkea.

Meillä on tykätty matkasängystä, sillä jos lapsi menee yökylään tai perhe matkustaa tuttujen mökille tai esim. Lappiin lomalle, on pienelle turvallista nukahtaa omaan tuttuun sänkyyn. Yksi tuttuni nukutti lasta kotonakin matkasängyssä, kun alkoi kiivetä pinniksestä itse pää edellä pois. Taaperovaihetta ajatellen on hyvä että sänky on tarpeeksi iso ja että siinä on luukku josta voi itse ryömiä pois. Hyvään matkasänkyyn mahtuu vielä yli 2-vuotiaskin.

Vierailija
5/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sanoa, että kannattaa tosiaankin vertailla erilaisia matkasänkyjä. Vanhanmalliset, jotka vain taitetaan kahtia, vievät esimerkiksi paljon enemmän tilaa (niitä olen nähnyt kyllä vain kirpputoreilla) ja tuntuivat huterilta. Muutenkin tukevuudessa kannattaa olla tarkkana. Meillä olevaa matkasänkyä sanotaan käsittääkseni kassimalliseksi. Olen nähnyt vastaavia, mutta muistaakseni ABC-merkkisiä, myynnissä ihan Citymarketissakin ja tämän palstan Osta ja myy -sivuilla näytti olevan myös käytettyjen matkasänkyjen ilmoituksia.

Vierailija
6/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkasängyssä on nukkunut tilapäisesti joskus 3v11kk vanhakin. Minusta matkasänky kannattaa melkein ostaa uutena: käytettyjen hinnat voivat olla 35-45e, kun uuden voi saada samalla rahalla.