Mikä on pieni, ohut, pahanhajuinen ötökkä sisällä?
Meillä on löytynyt toistuvasti pieniä hyönteisiä, jotka esim. tapettaessa erittävät pahaa hajua. Kyseessä ei ole mikään kuoriainen, vaan ohut ja pieni ötökkä. En ole varma lentääkö se, mutta itse olen nähnyt sen vain kävelevän. En myöskään tiedä, missä se pesii varsinaisesti, koska en ole löytänyt sitä mistään ruokakaapista vaan yleensä levittäytyneenä asuntoon.
Kommentit (45)
Seinäluteitahan on eri kokoisia. Pienimpiä tuskin edes näkee paljaalla silmällä. Milloin näit niitä hotellissa?
Vierailija kirjoitti:
No mites sitten tällaiset madon/tuhatjalkaisen näköiset mustat ötökät? Liikkuvat nopeasti. Näitä esiintynyt, mutta en löydä mistään, mitä ne voisivat olla??? Turkiskuoriaisen toukkia oli edellisessä talossa , niitä eivät ole, koska ne liikkuu hitaasti... Tietääkö kukaan?
Aikuinen sokeritoukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites sitten tällaiset madon/tuhatjalkaisen näköiset mustat ötökät? Liikkuvat nopeasti. Näitä esiintynyt, mutta en löydä mistään, mitä ne voisivat olla??? Turkiskuoriaisen toukkia oli edellisessä talossa , niitä eivät ole, koska ne liikkuu hitaasti... Tietääkö kukaan?
Aikuinen sokeritoukka.
Ei ole näitäkään... Sokeritoukkiakin olen nähnyt aiemmissa asunnoissa. Tämä on todella karvainen ja erikoinen tapaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lude?
Ei ole lude. Tiedän, miltä lude näyttää - olen valitettavasti joskus hotellissa törmännyt sellaiseen. Tämä on pieni, tosi ohut ja hento, ohuempi kuin mäkäräinen.
Luteita on kymmeniä eri lajeja. Ei ne kaikki näytä samalta.
90-luvulla lapsuudessa puhuttiin aina lemuluteista. Mulle ei koskaan selvinnyt mitä ne oli.
Siivoa joskus niin ei ole koti täynnä ötököitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjalude?
Marjalude on iso ja harteikas
Harteikas! Heti tuli ihan hyvät fiilikset tästä, marjalude, luotettava ja suoraselkäinen.
Reps xD
Jotain ohuita ötököitä olen nähnyt asunnossa johon olen vasta muuttanut, pitkulaisia, ohuita, juoksevat lattialla todella nopeasti, vaikuttaa että ovat valonarkoja koska kun valot ovat päällä, en ole niitä nähnyt, mutta jos pimeään huoneeseen sytyttää valot, saattaa joku yksittäinen ötökkä löytyä joka koettaa juosta pakoon. Olen tappanut kaikki mitä olen löytänyt, mutta ehkä jossain talon rakenteissa voi olla vaikka kuinka paljon piilossa niitä.
Tämä on kaupungin vuokra-asunto ja kuulin juttua että edellinen asukas oli ollut joku mielenterveystapaus.
Ensinäkemältä asunto vaikutti siistiltä, mutta siisteysvaikutelma ei kestä tarkempaa tarkastelua...
Eipä olisi voinut paljon pahemmin pieleen mennä poismuutto liian kalliiksi nousseen vuokran takia edellisestä hyvästä asunnosta :/
Vierailija kirjoitti:
Marjaluteissa on myös pieniä lajikkeita.
Rakkahin luontoasiantuntija, marjaluteista ei todellakaan tunneta yhden yhtä lajiketta, kuten ei mistään muustakaan eläinryhmästä.
Rohmukuoriainen haisee rusennettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain ohuita ötököitä olen nähnyt asunnossa johon olen vasta muuttanut, pitkulaisia, ohuita, juoksevat lattialla todella nopeasti, vaikuttaa että ovat valonarkoja koska kun valot ovat päällä, en ole niitä nähnyt, mutta jos pimeään huoneeseen sytyttää valot, saattaa joku yksittäinen ötökkä löytyä joka koettaa juosta pakoon. Olen tappanut kaikki mitä olen löytänyt, mutta ehkä jossain talon rakenteissa voi olla vaikka kuinka paljon piilossa niitä.
Tämä on kaupungin vuokra-asunto ja kuulin juttua että edellinen asukas oli ollut joku mielenterveystapaus.
Ensinäkemältä asunto vaikutti siistiltä, mutta siisteysvaikutelma ei kestä tarkempaa tarkastelua...
Eipä olisi voinut paljon pahemmin pieleen mennä poismuutto liian kalliiksi nousseen vuokran takia edellisestä hyvästä asunnosta :/
Googlaa paperitoukka. Ovat nopeita, valolle arkoja. Monijalkaisia. Eivät ole normikodissa kovin vaarallisia, syövät arkistoja, vanhoja kirjoja ja paperia, taideprinttejä. Vaikea päästä eroon. Voi myrkyttää mutta tulevat talon rakenteista takaisin. Leviävät pahvilaatikoiden mukana.
Muutossa tulevat sitten tavaroissa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama; ehkä paperitoukka. Kts edellinen vastaus.
Kirppu on ohut muttei tietääkseni haise.
Viemärikärpänen haisee tapettaessa viemäriltä, mutta kärpäsen varmaan tunnistatkin.