Mikä on pieni, ohut, pahanhajuinen ötökkä sisällä?
Meillä on löytynyt toistuvasti pieniä hyönteisiä, jotka esim. tapettaessa erittävät pahaa hajua. Kyseessä ei ole mikään kuoriainen, vaan ohut ja pieni ötökkä. En ole varma lentääkö se, mutta itse olen nähnyt sen vain kävelevän. En myöskään tiedä, missä se pesii varsinaisesti, koska en ole löytänyt sitä mistään ruokakaapista vaan yleensä levittäytyneenä asuntoon.
Kommentit (45)
Monet lutikat haisee pahalle. Niissä on ainakin joku pieni, ohut lajike. Ulkoa tuleva siis. Etsi googlen kuvahaulla Suomen luteet. Olen joskus puraissutkin marjan mukana, yök.
Vierailija kirjoitti:
Monet lutikat haisee pahalle. Niissä on ainakin joku pieni, ohut lajike. Ulkoa tuleva siis. Etsi googlen kuvahaulla Suomen luteet. Olen joskus puraissutkin marjan mukana, yök.
Jatkan vielä, että jos niitä on tosiaan monta kerrallaan, niin sitten ehkä kumminkin jokin sisäötökkä. Toivottavasti ei siinä tapauksessa lude.
Riisihärö erittää pahaa hajua, mutta sen löytää nimenomaan ruokakaapista rellestämästä.
Vierailija kirjoitti:
Sokeritoukka?
Paljon pienempi ja ohuempi. Sokeritoukan tunnen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjalude?
Marjalude on iso ja harteikas
Harteikas! Heti tuli ihan hyvät fiilikset tästä, marjalude, luotettava ja suoraselkäinen.
Vierailija kirjoitti:
Lude?
Ei ole lude. Tiedän, miltä lude näyttää - olen valitettavasti joskus hotellissa törmännyt sellaiseen. Tämä on pieni, tosi ohut ja hento, ohuempi kuin mäkäräinen.
Tarkennus: en tarkoittanut siis ohut ainoastaan pystysuunnassa, vaan leveyssuunnassa myös. Tämä hyönteinen näyttää siis tosi ohuelta ja pitkulaiselta, paitsi ettei ole kovin pitkä, 2-3 milliä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennus: en tarkoittanut siis ohut ainoastaan pystysuunnassa, vaan leveyssuunnassa myös. Tämä hyönteinen näyttää siis tosi ohuelta ja pitkulaiselta, paitsi ettei ole kovin pitkä, 2-3 milliä.
Tai ehkä joku yksilö on voinut olla neljäkin milliä, en ole varma. Tosi pieniä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Riisihärö erittää pahaa hajua, mutta sen löytää nimenomaan ruokakaapista rellestämästä.
*löytää kaapista rellestämästä" Ai juma, mielikuva elukasta, joka riehuu kaapissa ja heittelee jauhoja! Kiitos illan nauruista, taidan olla liian humalassa.
No niin. Kohta tämäkin poistetaan kun ihmisillä on liian hauskaa. Samoin kävi sille PoroPeura ketjulle kun ihmiset halusivat että se saa itse määritellä että onko hän poro vai peura...
Sokeritoukka?