Onko teistä raskasta kantaa ruoka ostokset repulla 2km kävellen kotiin??
Kommentit (67)
Eihän se matka pitkä ole, mutta reppu painaa hartioita ja siitä voi tulla niska ja hartiakipuja.
Itse käppäilen kyllä vähän pidempiäkin matkoja kun katsokaas on vähän ajateltava sitä tulevaisuutta. Vuodet kuluu nopeean. haluan olla timmissä kunnoosa. Maisemat jos on ikäviä niin kokeiltaa jotain toista reittiä.
Pyörällä helpompi, reppu selkään ja toinen ostoskassi koriin. Näin kulkee puolen viikon ruuat. Viikon ruuat pitää hakea jo autolla, kun on 3 isoa kestokassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana kuljetin monta vuotta ostokset repussa itselle ja miehelle, koska meillä ei ollut autoa. Ihan ok, kun oli vähän kannettavaa, mutta joskus joulun aikaan neljän kauppakassin kanssa se oli tuskaa.
Nykyisin tulee tehtyä tällaisia kauppareisuja harvemmin, kun on kolme lasta ja ostan yleensä viikon ruoat kerralla. Pari viikkoa sitten kävin pyörällä kaupassa. Matkaa oli 3,5 km suuntaansa ja kasseja taisi olla neljä. Menihän se niinkin, mutta kyllä suurperheessä auto on kätevä.
Teillä on kolme lasta. Missä se suurperhe on?
Onko täällä oikeasti noin monen ihmisen mielestä viiden hengen perhe "suurperhe"? Alapeukuista päättelin. Ei voi olla totta. Ihan tavallinen poppoo.
-eri
Minun ruokaostokset olisi raskas kantaa. Niin.
Ei. Toki se repun paino riippuu ostoksista, mutta ei tuollaiseen 30litraiseen reppuun nyt niin paljoa mahdu edes piimää ja perunoita, että se olisi raskas kantaa.
Itse käyn aina kävellen kaupassa ja isompiin kauppoihin on reilu 3km suuntaansa ja lähikauppaan kilsan verran.
Arkiliikuntaa parhaasta päästä.
En jaksa kaupassa koko aikaa juosta. Koira kulkee töissä mukana, niin työmatkoillakaan ei voi ostoksia hoitaa. Ostokset yhdenkin hengen talouteen helposti 15 kg ja mieluummin 20. Mieluummin hölkkään koiran kanssa ja haen ostokset lähempää tai jopa tilaan.
Miksi tästäkin pitää kysyä yleistä mielipidettä? Muodosta oma ja toimi sen mukaan..
Itse käyn kävellen kaupassa, matkaa on hieman vajaa 2km.
Todellakin on. Tilaa ruuat kotiinkuljetuksella, problem solved. Tai mene autolla kauppaan
Tottakai jokainen kävelee ton, tuplaten ja 50kg levy repussa että tulee arkiliikuntaa, tosielämässä täällä ajetaan 500m kauppaankin. Ei näy kauppakassien kans kävelijöitä paljoakaan kaupungilla.
Oletettavasti kyseessä nuori yksin asuva opiskelija, jos tuollaista elämää elää, niin ei ole paha. Niin itsekin tein silloin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kävelisit noin pitkän matkan? Pyöräily vaatii paljon vähemmän vaivannäköä ja on kevyempää.
Minulla on semmoinen seitsenvaihteinen polkupyörä, jossa on suora ohjaustanko ja sen molemmille puolille on helppo laittaa ruokakassit. Se kuluttaa huomattavasti vähemmän lihasvoimaa kuin kahden kassin kantaminen käsin yhtä pitkällä matkalla.
Kiitos epäonnnistuneen leikkauksen, on. Fyysisesti jaksaisin, mutta henkisesti särky on liian kova
Repun pitää olla ergonominen, leveillä ja pehmustetuilla olkahihnoilla. Ei mikään hartioihin pureutuva kånken.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se matka pitkä ole, mutta reppu painaa hartioita ja siitä voi tulla niska ja hartiakipuja.
Itsellä taasen painava reppu jeesaa niska- ja hartiakipuihin..
Joskus huvikseni mitannut, 15 kg repussa ja 5-7 kg kestokasseissa. Matkaa kaupasta riippuen kahdesta kolmeen kilometriä. Ei ole paljon, kun pakkaa kunnolla ja on kunnon reppu.
Ei ollut raskasta nuorena. Silloin tein kauppareissut jalan.
Nyt viisikymppisenä teinien äitinä olisi aika raskasta. Esim. tänään ostin ruokaa n. 300 eurolla. Kuusi isoa kassillista tuli. Aika monta repullista. Ne kun olisi kantanut niin aika raskaaksi olisi käynyt. :D
Olen +60 mummeli, kannan pari kertaa viikossa pari kilsaa matkaa prismasta kotiin. Pyöräni varastettiin omasta pihasta joten en enää osta uutta pyörää vaan otan kuntoilun kannalta. Reppu selässä, siinä painavammat ostokset ja loput toisessa kädessä kassissa.