Tuli sitten -40% päätös perustoimeentulotukeeni! Miten tällä muka on tarkoitus pärjätä 300 eurolla, kun 500 eurollakaan se ei tuntunut onnistuvan, vaan piti lainata rahaa?!!
Ja vielä kahdeksi kuukaudeksi tuo -40% tuki.
En pysty mitenkään pärjäämään tuolla, on pakko jotenkin alkaa varastamaan ruokaa tai jotain muuta...Miten Suomea muka voi kukaan kutsua oikeusvaltioksi kun tällaista tapahtuu???
Onko joku valittanut esimerkiksi EU:n tuomioistuimeen tällaisesta?
Apua tarvitaan!!
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Työpaikkoja on, jos vain kelpaa.
MINNE???
Minulla meni sen vuonna 2019 muuttuneen sovitellun päivärahan maksamisen takia niin, että alkukuusta vuokranmaksun jälkeen tilillä oli muutama kymppi ja toimeentulotuesta en saanut senttiäkään, koska saan päivärahaa sitten kuun loppupäivinä. Tuo 300 euroa on paljon rahaa verrattuna muutamaan kymppiin. Kelan täti vain tuumasi, että näin se vain on, että nyt yrität pärjätä sillä muutamalla kympillä tämä kuukausi.
Ravintola-alalla on työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINNE???
-40% pudotukset pitäisi kyllä jäädyttää tämän syksyn ajaksi. Nykyisillä hinnoilla kaikki joutuvat leipäjonoon jotka saavat niin vähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINNE???
No googlaa vapaita työpaikkoja ja laita hakemusta menemään jokaiseen ......... ei voi olla aikuiselle näin vaikeata. Ja jos työn perässä pitää muuttaa niin olet kela rotta jo valmiiksi niin kyllä kela sulle asunnon hommaa työn kunniaksi
Oma vika jos olet tahallisesti työtön. Ei voi odottaa että yhteiskunta elättää tuosta noin vain :D
Oikaisuvaatimus kai ensin, sitten siihen annetusta päätöksestä tarv. valitus hallinto-oikeuteen.
Laita heti vireille hakemus tarveharkintaisesta toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
menet lääkäriin ja kerrot harkitsevasi i-m:aa, koska perusotoimeentuloasi leikattiin ja tiedät ettet sillä pärjää, joten kuolisit kuitenkin eikä näin ollen oel järkevää alkaa ottaa lainaakaan, sillä vain viivyttäisit peruuttamatonta. Saat aika nopeasti sairaseläkepaperit, toki sitä ennen varmaan tulee joku osastohoitojakso. Sinä aikana sinun ei pidä parantua.
En yritä vitsailla vakavalla aiheella, yritän vain sanoa teille köyhille, että tieltä leikataan niin kauan, kun annatte leikata ilman älähdyksiä. Lääkärille älähtäminen on varsin tehokas keino.
Yhyy kela täti laitto rahahanat kiinni ja pitäis mennä töihin :.( tapankin varmaan tästä itteni herra lääkäri :(((((((
Ei kyllä tollasella sonnalla mitään sairaseläkepapereita saa XD
Työpaikkoja on kyllä. En tiedä ketään ihmistä lähipiiristäni, jolla on tutkinto ja joka olisi työttömänä. Töitä on, jos oikeasti haluaa. Se koulutus pitää olla. Harva työnantaja haluaa sellaista, jolla ei ole mitään ammattitutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja on kyllä. En tiedä ketään ihmistä lähipiiristäni, jolla on tutkinto ja joka olisi työttömänä. Töitä on, jos oikeasti haluaa. Se koulutus pitää olla. Harva työnantaja haluaa sellaista, jolla ei ole mitään ammattitutkintoa.
Entäs jos ei koulutusta ole, eikä ammattitutkintoa kykene suorittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit töihin.
Itse olen työkyvytön muttei eläkettä jatkettu, syynä pitkälti se ettei erikoissairaanhoitoon pääse vaan yleislääkäri kirjoitti lausunnon. En aio evääni liikauttaa eikä kukaan minua töihin ottaisikaan, valitettavasti.
Mä en oo ikinä ollu työtön. Yli 20 vuotta sitten alotin pienessä firmassa mopin heiluttamisen. Alussa sain kokopäiväsestä työstä alle 1000e kk käteen. Tulot on kasvanu vuosien aikana ja vakkarityöllä pankista sai lainaa. Nyt on iso omakotitalo ja nykyisessä työpaikassa tuntipalkka hieman alle 14e. Huomennakin kutsuu työt ja sunnuntaina tuplapalkka.
Joskus ihan vain työssäkäynti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menet lääkäriin ja kerrot harkitsevasi i-m:aa, koska perusotoimeentuloasi leikattiin ja tiedät ettet sillä pärjää, joten kuolisit kuitenkin eikä näin ollen oel järkevää alkaa ottaa lainaakaan, sillä vain viivyttäisit peruuttamatonta. Saat aika nopeasti sairaseläkepaperit, toki sitä ennen varmaan tulee joku osastohoitojakso. Sinä aikana sinun ei pidä parantua.
En yritä vitsailla vakavalla aiheella, yritän vain sanoa teille köyhille, että tieltä leikataan niin kauan, kun annatte leikata ilman älähdyksiä. Lääkärille älähtäminen on varsin tehokas keino.
Yhyy kela täti laitto rahahanat kiinni ja pitäis mennä töihin :.( tapankin varmaan tästä itteni herra lääkäri :(((((((
Ei kyllä tollasella sonnalla mitään sairaseläkepapereita saa XD
Jos on pitkäaikaistyötön ja menettänyt toivonsa töiden saamisen suhteen, niin ei silloin niitä töitä saa. Kun samaan aikaan sitten yhteiskuntakin lyö puukkoa selkään, niin vielä vähemmän uskoo omaan työllistymiseensä. JA kyllä: kun meillä on sairas yhteiskunta, niin silloin pitää toimia sen pelisäännöillä, vaikka miten voisi kauhistuttaa ehdotus siitä, että menee lääkärille sanomaan jotain raflaavaa, jotta pääsisi sairaseläkeputkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ei koulutusta ole, eikä ammattitutkintoa kykene suorittamaan?
Itse menin tuossa tilanteessa eläkeläisen kanssa naimisiin. Vaikka hän oli köyhä,kaksin rahat riitti paremmin. Aina ei voi rakkautta ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit töihin.
Itse olen työkyvytön muttei eläkettä jatkettu, syynä pitkälti se ettei erikoissairaanhoitoon pääse vaan yleislääkäri kirjoitti lausunnon. En aio evääni liikauttaa eikä kukaan minua töihin ottaisikaan, valitettavasti.
no sitten varmaan parempi pärjäillä tuolla 300 €. Hyvin se riittää kun ethän sä mitään voi tehdä kun olet niin sairas. makoilu ei kuluta energiaa niin pienempikin summa riittää kuukauden ruokiin.
Diakoniaan yhteys, auttaneet aina vaikken kirkkoon edes kuulu.