Ovatko muiden pojat villejä riiviöitä?
Täällä haukutaan kauheasti poikia ja poikien äitejä. Kuulostaa jotenkin vieraalle. Itselläni on kaksi poikaa, eikä kumpaakaa voi sanoa villiksi, tai edes vilkkaaksi. Molemmat ovat iloisia, älykkäitä ja hurmaavan kohteliaita ja hyvätapaisia. Osaavat kiittää, katsoa silmiin, syödä siististi ravintolassa, olla hiljaa kirkossa yms.. Eivätkö muut rakasta ja kasvata poikiaan? Ei kukaan ihminen ole syntyessään mikään riiviö.
Kommentit (30)
Noi villit remuajat ovat ihania vain niiden oman äidin mielestä! Rajansa siis kaikella.
Miksi sinua ärsyttää toisten kehuminen? Ap halusi tietää onko kaikilla vain riiviöitä lapsina. Jos omaat itse kauhukakaran ja olet tyytyväinen voit toki olla siitä ylpeä. antaa niidenkin äitien olla ylpeitä, joiden lapset ovat muidenkin ihastelemia.
Vierailija:
että antakaa lasten riehua ja rellestää pyhissä paikoissa, antakaa huutaa ja häiritä toisten häämessun aikana, älkää rajoittako lapsia, koska paras lapsi on " luonnontilassa" oleva lapsi, sellainen, joka puhkasee toiselta silmän päästä, kun ei kukaan kiellä...
tuohan oli se pointti.
Riehuvat lapset ovat enemmän tervetulleita kuin syntiset omahyväiset keinotekoiset ulkokultaiset olen-sinua-pyhempi jne aikuiset.lapset eivät puhkaise toisten silmiä. Aikuiset tekevät niin. Sellaiseen tarvitaan nyrkki ja jonkin verran voimia ja se voima ilmestyy aikuisiässä.
Vierailija:
lapset eivät puhkaise toisten silmiä. Aikuiset tekevät niin. Sellaiseen tarvitaan nyrkki ja jonkin verran voimia ja se voima ilmestyy aikuisiässä.
Vierailija:
Niin, ne ovat ne aikuiset joille ei lapsena sanottu mikä on oikein ja mikä väärin, mitä saa tehdä ja mitä ei
Kovin monella on todella kivat vanhemmat.
Se ärsyttää että viesteissä ei kehuta lasta, vaan itse kirjoittajaa.. Useassa viestissä sen voi lukea ainakin rivien välistä, ja ihan oikeasti jos on vain se yksi rauhallinen lapsi, niin se ei kerro vielä mitään siitä kuinka onnistunut olet kasvattajana! Näin väitän..
Ja kyllä minulla on poikalapsi kohta kolme vee uhmaa lähestyvä.. On kehuttu, mutta en jaksa uskoa sen johtuvan vielä kasvatuksesta, luonne ja tempperamentti ovat tuossa iässä vielä isossa osassa..
Pojan hyvä ystävä on nelivuotias tosi villi tyttö ; )
Vilkkaammista tulee myös usein reippaampia ja sosiaalisempia. Meidän ylä-asteikäinen poika oli melkoisen villi ja tottelematon tapaus pienenä, mutta nyt mitä mmainioin poika. Samoten hänen kaverit, joita sanottiin kauhukakaroiksi on niitä reippaampia nyt, jotka iloisesti mullekkin kaupungilla morjestelee. Eivätkä laahusta flegmaattisesti kädet taskussa. Ne kiltit open suosikit taas kulkee kasvot tiehen päin, eivätkä vilkaisekkaan kun tulevat vastaan. Istuvat kotona yksin tietokoneitten ääressä kaiket päivät.
että suuri osa pojista ei ole sen kummoisempia kun tytötkään käytökseltään, ainoastaan saman asian ilmaisemiseen pojat käyttävät kovempaa ääntä ja suurempia liikeratoja. Siihen ymmärtävätkö he sääntöjä ja pystyvätkö niitä noudattamaan ei tuolla ' ' meluamisella' ole mitään tekemistä, se ei tee pojista myöskään yhtään ilkeämpiä.
ja ps. on mulla tyttökin, josta yritän löytää jotain eroavaisuutta veljiinsä, vaan eipä ole vielä tullut eteen..
Vierailija:
Kovin monella on todella kivat vanhemmat.
niin se ei toki ole sinun kasvatustaitojesi ansiota.. Kuten täällä on jo aiemmin sanottu ovat käytöstavat ja vilkas luonne eri asia, mutta eivät toki poissulje toisiaan..
Ärsyttää taas kerran täällä joidenkin " omakehu" ja ihan monen(ko) lapsen kokemuksella..