Sm-liiga ongelmissa, katsomot tyhjillään. Miksi sinä et käy lätkämatsissa?
Ihan vaan provoilematta jos saisi vähän vastauksia ?
Tämän tyylistä minigallupia on hankala toteuttaa fanisivustoilla koska enemmistö käy katsomassa pelejä paikan päällä. Joten: miksi et käy peleissä?
Kommentit (284)
Ensin peloiteltiin kansa sekaisin koronalla ja heti perään elinkustannusten nousu katosta läpi. Ei siinä sen ihmeellisempää.
Puuroa kaupasta vai lätkäpeliin?
Aika harvalla paikkakunnalla on mitään oikeaa lätkäkulttuuria. Suunnilleen Lukko ja Ässät ovat joukkueita jotka ovat oman kylän ykkösasia. Tampereella on mestarijoukkue ja altavastaaja. Pääkaupunkiseutu on aivan toivottomassa tilanteessa. Yksi rupujoukkue.
Itse olen huono lähtijä minnekkään. Mutta nytkin on tullut erään joukkueen kaikki pelit katsottua kotona telkun kautta ja ihan viihdyttävää on ollut. Ongelmana on vaan se että seuraan myös NHLää jossa on itselläni vuosia ollut eräs suosikkijoukkue. Niitä pelejä kun tuijottaa aikansa niin nämä liigapelit ei vaan oikein lähde NHL-pelien jälkeen. Syynä ihan taso. Eli jos sitten katsoo liigaa niin pitää pudottaa pelien odotusarvo liigatasolle ja se on vähän vaikeaa.
Olen seurannut Liigaa 90-luvulta, enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Jo ennen koronaa kiinnostus alkoi lopahtaa ja nykyään katson vain tulokset. Hallilla olen käynyt viimeksi juuri ennen koronaa. Lähimmälle Liigahallille on matkaa 60 km eikä lipun hinta ole ongelma, vaan:
- Joukkueita on liikaa, satunnaisseuraajan vaikea sisäistää pelaajia.
- Pelejä on liikaa, ei ehdi seurata kaikkea, tulee ähky. Kun joukkue pelaa kolme peliä viikossa, ei tule enää "tänään on pelipäivä"-fiilistä.
- Suljettu sarja, nousijajoukkue toi aina uutta mielenkiintoa kauteen.
- Puuttuu yksilöt ja persoonat.
- Valkokaulusmeininki, B2B, verkostoituminen, tavallinen kaulaliinakannattaja tuntuu jäävän pikkutakkisten jalkoihin hallin käytävällä.
- Ylimielisyys, Liiga tietää olevansa seuratuin sarja, ei sen tarvitse kehittyä tai pitää huolta yleisöstään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huono lähtijä minnekkään. Mutta nytkin on tullut erään joukkueen kaikki pelit katsottua kotona telkun kautta ja ihan viihdyttävää on ollut. Ongelmana on vaan se että seuraan myös NHLää jossa on itselläni vuosia ollut eräs suosikkijoukkue. Niitä pelejä kun tuijottaa aikansa niin nämä liigapelit ei vaan oikein lähde NHL-pelien jälkeen. Syynä ihan taso. Eli jos sitten katsoo liigaa niin pitää pudottaa pelien odotusarvo liigatasolle ja se on vähän vaikeaa.
Se on just noin👍
Harmittaa maksaa illasta 100€ kun tietää minkälaista se parhaimmillaan voisi olla.
En tykkää katsoa jääkiekkoa, koska se on tylsää. Jääkiekko on ihan ok, jos pelaa itse.
Käykö ap katsomassa naisten lätkää? Ringetteä?
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut Liigaa 90-luvulta, enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Jo ennen koronaa kiinnostus alkoi lopahtaa ja nykyään katson vain tulokset. Hallilla olen käynyt viimeksi juuri ennen koronaa. Lähimmälle Liigahallille on matkaa 60 km eikä lipun hinta ole ongelma, vaan:
- Joukkueita on liikaa, satunnaisseuraajan vaikea sisäistää pelaajia.
- Pelejä on liikaa, ei ehdi seurata kaikkea, tulee ähky. Kun joukkue pelaa kolme peliä viikossa, ei tule enää "tänään on pelipäivä"-fiilistä.
- Suljettu sarja, nousijajoukkue toi aina uutta mielenkiintoa kauteen.
- Puuttuu yksilöt ja persoonat.
- Valkokaulusmeininki, B2B, verkostoituminen, tavallinen kaulaliinakannattaja tuntuu jäävän pikkutakkisten jalkoihin hallin käytävällä.
- Ylimielisyys, Liiga tietää olevansa seuratuin sarja, ei sen tarvitse kehittyä tai pitää huolta yleisöstään.
Pitkälti samaa mieltä. Liigassa on hieromassa liikaa joukkueita ja pelejä on liikaa. Yhdellä pelillä ei ole juuri merkitystä, joten miksi mennä katsomaan? Sarja auki ja pari kolme viimeistä joukkuetta karsimaan liigapaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Perusta oma ringettekysely👍
Vierailija kirjoitti:
Koska Jokerit ei pelaa liigassa.
Liiga meni pilalle! Myös liigan sulkeminen meni p:ksi!
Vierailija kirjoitti:
Ringette on vielä tylsempi peli kuin jääkiekko. Naiskiekosta puuttuu äly, vauhti , taito ja kamppailu. Olen seurannut tyttären joukkueen pelejä ,joten tiedän mistä on kyse. Naiskiekko on ihan kiva harrastus pelaajille.
Jäät kauheita mainostilkkutäkkejä eikä fanipaitojakaan viitsi ostaa samasta syystä ym ym
Monet pikkuseikat alkaa ärsyttämään niin loppuu kiinnostus koko liigaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta oma ringettekysely👍
Oliko kysymys liian vaikea sinulle? No tietysti, olethan lätkäjätkä.
Vierailija kirjoitti:
Otteluiden alhainen taso. Suomi ei pärjää kansaivälisillä kentillä.
Esim. loppukesän mm-kisoissa Suomi hävisi jollekin Japanille. USA ja Kanada pyritteli Suomea miten tahtoi.
Miehistä sen verran, että jos ne tuurilla joskus jonkun pelin voittaa, niin silti ne ovat sikoja.
Katsokaa vaikka Kalervo Kummolan valokuvaa.
OK. No Suomi voitti olympua- ja mm kultaa, että ei ne sitten osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ringette on vielä tylsempi peli kuin jääkiekko. Naiskiekosta puuttuu äly, vauhti , taito ja kamppailu. Olen seurannut tyttären joukkueen pelejä ,joten tiedän mistä on kyse. Naiskiekko on ihan kiva harrastus pelaajille.
Kommenttisi kertoo sinusta, ei lajista ja sen pelaajista. # naisvihanäkyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Raveistakin katosi aikanaan katsojat aika pitkälle ja aika pitkälle eivät ole takaisin palanneet. Kotisohva vie voiton ja joskus myös kiinnostus lajiini ihmisiltä laajemmin lopahtaa. Raveissa syy lienee myös se että eläin nähdään nykyisin enemmän eläimenä kuin rahanteko välineenä.
Raveissa suurin osa ajasta menee hukkaan lähtöjä odotellessa. Kymmenen lähdön ajamiseen kuluu noin 4 tuntia, mistä aktiivinen aika on 40 minuuttia. Päälle vielä matkustaminen. Toto-tv:tä katsellessa voi tehdä siinä sivussa vaikka mitä hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais varmaan mennä Nordiksen kulmille jakamaan amnestyn lentolehtisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otteluiden alhainen taso. Suomi ei pärjää kansaivälisillä kentillä.
Esim. loppukesän mm-kisoissa Suomi hävisi jollekin Japanille. USA ja Kanada pyritteli Suomea miten tahtoi.
Miehistä sen verran, että jos ne tuurilla joskus jonkun pelin voittaa, niin silti ne ovat sikoja.
Katsokaa vaikka Kalervo Kummolan valokuvaa.
OK. No Suomi voitti olympua- ja mm kultaa, että ei ne sitten osaa.
ja jokainen NHL-joukkue voittaa Suomen minkä tahansa joukkueen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais varmaan mennä Nordiksen kulmille jakamaan amnestyn lentolehtisiä.
Ei sinne mahdu kun sinä olet siellä ulisemassa joku fanipaita päällä.
Kävisin varmaan mutta ei ole sellaista henkkoht suosikkiseuraa