Olen 21-vuotias, enkä edes jotenkin halua yrittää elää elämää
Tuntuu ettei täällä ole mitään, ei yhtään mitään mikä toisi merkityksellisyyttä tai onnen tunteita. Olen teini-iästä asti ollut itsetuhoinen ja masentunut. En ole tällä hetkellä töissä enkä opiskelemassa, muutan pian omaan asuntoon. Mietin vain kuinka täältä voisi lähteä mahdollisimman siististi pois. Se on vain ikuista nukkumista sen jälkeen. Ei ole voimia elää täällä, pelkään oikeastaan hieman ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita. Minulla on paljon paineita, mitta enimmäkseen koen tyhjyyttä ja epäonnistumisen tunteita. Ei tämä elämä ole minua varten ollenkaa. En ole edes varma haluanko apua, vai haluanko luovuttaa lopullisesti. Näillä korteilla ei saa hyvää elämää.
Kommentit (23)
Mielestäni me ollaan täällä kokemassa fyysinen olotila, eikä ole tarkoitus saavuttaa mitään. Etsiytyisin johonkin maanläheiseen fyysisesti raskaahkoon hommaan. Puutarhatyöt, eläinhoito.
Ja kokeilisin asua ulkomailla. Ilmoittaudu sellaiseen talonvahtihommeliin, asut ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
ehkä askin neuvo mitä voi kuulla on että "soita päivystykseen " .
täällä nuori mies jolla vähän samanlaisia tuntemuksia , mutta mun neuvo on tämä :
Liiku , pakota ittes ihmisten ilmoille (en tarkoita välttämättä sosiaalisia tilanteita, tarkoitan ihan vain kävely jossain puistossa esim ), kuhan et oo sisällä .
kehitä itsellesi joku rutiini , ihan mikä vaa , esim iltajuoksu , tai kävely joka aamu , kuhan pidät kiinni tästä rutiinista .
treenaa , ihan vaa kotona , ei tarvi salille , sun itseluottamus kohoo ja sitä kautta sun jaksaminen paranee .
syö terveellisesti
lopeta ornon katselu ( se tuhoaa itseluottamuksen )
mies tarvitsee jonkun rutiinin , kehitä se itelles jos et oo töissä , se voi olla ihan mikä vaa, ihan pieniki asia , muuten pää hajoaa .
mä taistelen joka päivä itekki mut nää on auttanu mua jaksamaan . tsemit
ainiin ja tähän piti jatkaa vielä , ÄLÄ KÄYTÄ MITÄÄÄÄÄÄNNN PÄIHTEITÄ , se on ainut keino .
Mä olen se, joka neuvoi soittamaan. Olen töissä yksityisen lääkäriasemaketjun valtakunnallisessa ajanvarauksessa, ja meille tulee silloin tällöin puheluita itsetuhoisilta ihmisiltä. Päivystys on oikea osoite niille, jotka ovat akuutissa kriisissä, ja tarvittaessa puhelut käännetään myös suoraan 112:seen. Ap onneksi pystyy soittamaan itse.