Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienessä asunnossa elävän parhaat vinkit

Vierailija
23.09.2022 |

Anna vinkkisi, mitkä ovat sellaisia pienentilan ratkaisuja missä kodissasi olet ylpeä . Erityisesti keittokomeroon.

Mitään " muuta pois" vinkkejä en erityisesti kaipaa, mutta jos niistä koet jotain saavasi niin anna mennä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietysti että hankkii vain välttämättömät tavarat ja pitää ne järjestyksessä. Keittiössä on kätevä sellanen pyörillä oleva tarjoiluvaunu jossa on useampi taso.

Vierailija
2/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tietysti että hankkii vain välttämättömät tavarat ja pitää ne järjestyksessä. Keittiössä on kätevä sellanen pyörillä oleva tarjoiluvaunu jossa on useampi taso.

Pieni jääkaappi, mehut ja muut säilyvät muovilaatikkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 36 neliön yksiössä. Minun tilansäästövinkkini on hyvin simppelit. Hommaa sellainen sänky, jonka alle mahtuu tilava vuoteenaluslaatikko. Sinne mahtuu reippaasti tavaraa. Lisäksi seinähyllyjä kaikille seinille, joille niitä voi kiinnittää. Kaapit, komerot ja muut vastaavat kalusteet muille seinille.

Lisäksi, jos sulla on eteisessä tai muualla hukkatilaa, johon ei voi säilytyskaappia laittaa, hommaa päällekkäin pinottavia muovilaatikoita. niihin harvemmin tarvittavaa kevyttä kamaa, niin että voi pinota vaikka kattoon asti päällekkäin.

Vierailija
4/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suosittele sängyn alle säilytyslaatikoita. Kerää pölyä, ja joka kerta sängyn alustaa imuroidessa laatikot täytyy kiskoa pois. Rasittavaa puuhaa.

Oma vinkkini minimalistina on se, että tavarat minimiin. Moni luettelee millaisia säilytyslaatikoita ja kaapistoja kannattaa ostaa. Itse lähtisin ratkaisemaan asiaa päinvastoin. Esim. itse omistan vain kolme isoa pyyhettä, kaksi aluslakanaa, kaksi pussilakanaa, yhden paistinpannun, yhden kattilan jne. Shampoota ja pesuaineita on yksi pullo kerrallaan. Kun loppuu, sitten vasta ostan uuden.

Mitä vähemmän tavaraa, sen kevyempi olo henkisesti. Ihminen pärjää yllättävän vähällä materialla.

Vierailija
5/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaile mitkä varastokopit eivät ole käytössä, ja vie tavarasi niihin

Vierailija
6/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en suosittele sängyn alle säilytyslaatikoita. Kerää pölyä, ja joka kerta sängyn alustaa imuroidessa laatikot täytyy kiskoa pois. Rasittavaa puuhaa.

Oma vinkkini minimalistina on se, että tavarat minimiin. Moni luettelee millaisia säilytyslaatikoita ja kaapistoja kannattaa ostaa. Itse lähtisin ratkaisemaan asiaa päinvastoin. Esim. itse omistan vain kolme isoa pyyhettä, kaksi aluslakanaa, kaksi pussilakanaa, yhden paistinpannun, yhden kattilan jne. Shampoota ja pesuaineita on yksi pullo kerrallaan. Kun loppuu, sitten vasta ostan uuden.

Mitä vähemmän tavaraa, sen kevyempi olo henkisesti. Ihminen pärjää yllättävän vähällä materialla.

Ihanan vähän, mutta meen edelle. Mulla on vain yksi lakana, ollut jo vuosia. Minimalistisuus on todellakin hyve, tarvitaan ajatusta että pystyy toteuttamaan tämän.

Vierailija
7/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki sohvaa ellei sinulla oikeasti ole aktiivisesti paljon vierailijoita käymässä säännöllisesti. Sänky riittää oikein hyvin petattuna sohvasta. Vältä koriste-esineitä jotka vievät pöytätasoilta tilaa ellei kyseinen koriste-esine ole jotenkin muutenkin hyödyllinen.

Vierailija
8/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompaktit ratkaisut. Mulla on esim.tuoli, jonka istuimen alla on säilytystilaa.

Kaikki eivät tykkää parvisängystä, mutta itse sain sillä näppärästi lisää tilaa lattialle.

Peileillä saa luotua tilan tuntua ahtaaseen loukkoon.

Vierailija
9/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki oikeasta elämästä.

Kaksi aikuista, koira ja vauva 27m2 yksiössä.

Parisänky ikeasta, jonka alla 4 isoa vetolaatikkoa.

Parimetrinen Ikean pax liukuovikaappi.

Karsi kaikki turha krääsä pois elämästäsi.

Harva ihminen tarvitsee oikeasti sitruuna kuorenraastinta tai pussillista erilaisia imurin suulakkeita, puhumattakaan kymmenistä eri pesuaineita.

Hyvin mahduttiin asumaan kun karsi turhat kamat pois.

Vierailija
10/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 32 neliön yksiössä ja muuttaessani täällä oli sen ns kolon kohdalla mihin sänky laitetaan seinäkaapit. Samankaltaiset kuin keittiön "yläkaapit", mutta siistit ja tilavat ja sopii erittäin hyvin sisustukseen. eli kaapit oli sängyn yllä.

Vähän hankala selittää, mutta todella kätevät.

Keittiössä seinän ja jääkaapin välillä pieni outo rako missä varmaan ennen säilytetty silityslautaa niin ostin siihen pienen kapean renkailla olevan hyllykön minkä nopeasti ja kevyesti voi vetää esille.

Vierailija
11/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tie mutta jos on oma niin rakenna siitä ns. Omavarainen asuntovaunu.

Ite meinasin kellarista rakennella sellasen

Vierailija
12/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos muut hankkivat sinne väkisin rojua eikä ole aikaa hankkiutua niistä eroon?

Vierailija
13/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Vähennä

2. Vähennä

3. Vähennä

Vierailija
14/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirot huonekalut esimerkiksi jalalliset huonekalut (sohva, TV-taso, kaappi) ei näytä niin isoilta ja hallitse samalla tavalla tilaa ja ei tarvitse nostella ja siirtää kun saa alta imuroida.

Vierailija
15/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minimaalista.Astiat, vaateet,materialit, möpelit.Helppo myös siivota.

Vierailija
16/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut sopeutua 95-neliöiseen koppiin. Vain kaksi makuuhuonetta, kodinhoitohuonekin saisi olla isompi. Mutta olen vaatimaton, se auttaa sopeutumaan.

Vierailija
17/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovisista säilytyslaatikoista saa näppärästi pöydän, kun laittaa pöytäliinan tai vaikkapa verhon päälle.

Jos keittiön kaapit ei täyty astioista ja ruokatarpeista, voi niissä säilyttää myös esim. vaatteita! Tai sitten makkarin kaapissa voi säilyttää harvemmin tarvittavia astioita.

Kirjahamsterin on hyvä opetella luopumaan kirjoistaan. Ota käyttöön 1 sisään, vähintään 1 ulos sääntö. Kierrätetyt kirjat viedään takaisin kierrätyshyllyyn, ja jos haluaa säilyttää jonkin kirjan on joku toinen vietävä pois. Sama homma käy myös vaatteille.

Vierailija
18/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky toimii myös sohvana. Tuoli käy sivu- ja yöpöydästä. Emännänjatko on myös käypä tuoli /pöytä.

Vierailija
19/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmaan sanottiin mutta sohvasänky. Meillä mahtui 30 neliön yksiöön sohva ja sohvasänky ja pöytä ja sohvapöytä. Illalla työnnettiin sohvapöytä sivuun.

Tultiin sitten hulluiksi ihan vaan muuten. Yksin asuessa oli ihan ok.

Vierailija
20/26 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnon hyllykkö mihin saat muumimukeja juuri haluamaasi järjestykseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi