Kannattaako rintapumppu ostaa imetysajalle? Jos niin käsi- vai sähkökäyttöinen? Oliko hyödyllinen?
Jos oli hyvä niin merkkiä tai mallia voi myös suositella. Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (29)
Minä ihan ehdottomasti tarvitsin, ja siinä vaiheessa kun tarve tuli, olisi ollut myöhäistä lähteä etsimään sitä kaupoista.
Mulla oli käsikäyttöinen Avent. Siihen aikaan sillä oli vielä nimi, jossa on kaksi kertaa peräkkäin IS, mutta nykyään ei taatusti ole enää sen niminen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turha! Käsin lypsämällä saa paremmin rinnat tyhjiksi
Ei olisi mun tiiliskivitisseihini kukaan koskenut käsillä.
Oh, muistan vieläkin sen tunteen, kun pumppu alkoi kehittää alipainetta. Ensin pari pumppausta tyhjää ja sitten lähti maitosuihku käyntiin. Sitä ihanaa helpotuksen ja herumisen tunnetta!
Minulla oli todella tarpeellinen koska en pystynyt imettämään kumpaakaan lasta.
Pumpulle ei varmastikaan helposti aluksi heru, kakkonen ei alkuun oikein suostunut rintaa syömään ja pari ensimmäistä viikkoa lypsin ja mies antoi pullosta ja sitten rinta suuhun kun isoin nälkä oli ohi.
Jos ensimmäisen kanssa olisi ollut niin vaikea alku, olisi imetys varmaan jäänyt kokonaan, mutta tiesin olevani hyvä lypsyinen lehmä ja vika oli vaan imijässä, joka ei heti saanut maitoa niin sylki rinnan pois.
Eli ei voi tietää tarvitseeko pumppua, käsipumppu oli ihan hyvä, täysiä rintoja välillä jouduin jossain käsin lypsämään hukkaan, mutta lypsetyt kyllä juotettiin.
Muutaman kympin hintainen alipainepumppu on hyvä apu pakahtuneeseen rintaan. Toimii myös maidonkerääjänä, kun imetät toisesta rinnasta. Tällaista ei ollut oman imetykseni aikana, mutta nykyään työn kautta keskustellut monen äidin kanssa ja tätä suosittelevat.
Mä pumppailin 4-5 kk sähköpumpulla maitoja pakkaseen, että joku muu saattoi tarvittaessa syöttää sellaisenaan tai korvikkeen kanssa. Pelkkä korvike laittoi mahan jumiin tottumattomalle. Toki auttoi myös suihkutissiongelmaan, eikä maitoa mennyt hukkaan. Mitään imetysongelmia ei ollut ja hankittiin pumppu, kun maito oli kunnolla noussut ja selvisi, että sitä tulee pumpattavaksi asti.
Lainaan vähän säiettä. Kuinka tehokas sellainen pumppu on? Voiko liittää fleshlightiin?
Tiedät vasta kun alkaa maitoa tulla tuleeko sitä enemmän kuin vauva jaksaa imeä ja tissit ei räjähdä. Suosittelen sähköistä. Et jaksa sitä itse lypsämistä käsikäyttöisellä. Itselläni oli sähköinen ja ei lopulta paljon maitoa tullut, mutta jonkun verran kuitenkin ja oli tarpeen.