Vapaapäivä. Kohta lähden mökille, pistän tulet hellaan ja pönttöuuniin, käyn mökin takana metsässä puolukassa
Ja sen jälkeen keitän mökissä kahvit. Mukaan kahvin kanssa otan eilen leipomaani luumupiirakkaa.
Mitäs teidän päivään?
Kommentit (60)
Minä olen joka päivä mökillä. : ) Kotona takkaan tulet ja omaan metsää puolukalle. Illalla ongin laiturilla ahvenia ja tänään savustan ne.
Työpäivä.
Kohta siirryn keittiöstä työhuoneeseen kunhan ensin laitan takkaan tulen.
Ruokatauolla käyn järven rannalla kävelyllä ja lämmitän eilen tekemääni lasagnea.
Illalla voisin lämmittää saunan tai paljun.
Kuulostaa vähän leuhkimiselta tämä aloitus. No mäkin vietän vapaapäivää, leivon ja pyykkään sekä laitan kynnet.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän leuhkimiselta tämä aloitus. No mäkin vietän vapaapäivää, leivon ja pyykkään sekä laitan kynnet.
Eikä kuulosta. Kerrankin ketju, jossa suurin osa vastauksista on hyväntuulisia. Tulit sitten narisemaan.
Ap selkeästi yrittää leveillä nyt sillä, että saa laittaa pönttöuuniin tulta ja käydä metsässä. Onko tämä ap:n mukaan jotenkin ylellistä?
Ajattelin vain kun itsellä tuo kaikki on mahdollista ihan kotona. Asumme järven rannalla ok-talossa, talossa on sekä pönttöuuneja että puuhella keittiössä, on sisäsauna sähköllä ja ulkosauna puilla rannassa. Pääsisin metsään samoilemaan, jos sattuisi huvittamaan.
Ehkä sitten on niin, että itse olen tottunut tähän kaikkeen, enkä näe sitä mitenkään leuhkimisen arvoisena.
tönö kuin tönö kirjoitti:
Ap selkeästi yrittää leveillä nyt sillä, että saa laittaa pönttöuuniin tulta ja käydä metsässä. Onko tämä ap:n mukaan jotenkin ylellistä?
Ajattelin vain kun itsellä tuo kaikki on mahdollista ihan kotona. Asumme järven rannalla ok-talossa, talossa on sekä pönttöuuneja että puuhella keittiössä, on sisäsauna sähköllä ja ulkosauna puilla rannassa. Pääsisin metsään samoilemaan, jos sattuisi huvittamaan.
Ehkä sitten on niin, että itse olen tottunut tähän kaikkeen, enkä näe sitä mitenkään leuhkimisen arvoisena.
Tarkoitus oli varmasti fiilistellä.
Kuulostaa suomalaiselta unelmaelämältä. Olisipa itselläni edes mökki.
Jotku meinaa et omakotitalo korvaa mökin.
Ei se niin oo.
Mökille kun menee kaikki on toisenlaista, irrottaa arjesta.
Maisema ja oleminen ihan vastakohtia.
Vierailija kirjoitti:
tönö kuin tönö kirjoitti:
Tarkoitus oli varmasti fiilistellä.
En minäkään tuota miksikään leuhkimiseksi kokenut, todellakaan.. Mikä sua vaivaa jos tämmöinen hyvän mielen kirjoitus pitää vaan tulkita leuhottamiseksi? Jotain puuttuu elämästä vai?
Itse olen nyt työmatkalla, täällä on kiire ja meteliä. Mökkini on meren rannalla saaristossa, ja odotan kovasti että pääsen sinne heti kun tämä homma on hoidettu. On leivinuuni ja pönttöuuneja, pihalla luumut ja kriikunat puissa. Minusta oli kuva fiilistellä ap:n kanssa samoja tunnelmia.
Vierailija kirjoitti:
Onko puucee kunnossa? Meinaan että kun syöt luumupiirakkaa ja kahvia niin todennäköisesti myös perse laulaa pian sen jälkeen.
Missä kunnossa ihmisten sisuskalut oikein ovat?! , sitä se teollisen pitkälle jalostetun ruoan syöminen vuosien myötä teettää, sisuskalut ovat ihan karrella sitten. Kun syö terveellisesti, ei vatsa räjähdä vaikka joisi litran kahvia kerralla ison luumupiirakkapalan kanssa.
-ei ap-
Vierailija kirjoitti:
Kynsiään laittavat naiset eivät ole turhalla älykkyydellä pilattuja.
Vierailija kirjoitti:
Näplään pientä kikkeliäni.
Voinko tulla sinne niin saat leikkiä isolla?
En menisi metsään hirvikärpästen takia.
Tänään töiden jälkeen teen hyvää ruokaa, juon pari lasia viiniä.
Aamulla, heti kun herään, lähden kans mökille. Laitan tulet takkaan, kuuntelen hiljaisuutta, syön, juon kahvit, lämmitän saunan ja uin ihan rauhassa. Yöksi tuun kotiin, koska viime vkl alkoi keittiöstä kuulua hiirien rapinaa ja niiden kanssa en nuku.
Puolukat on jo kerätty ja sieniä ei tässä mäntymetsässä ole.
Pian voi ihailla mökillä ruskan palettia.
Aamulla, kun on ajoissa liikkeellä ei ole hirvikärpäsiä. : )