PM Sipilä sai aikoinaan tiedon Fortumin aikeesta ostaa Uniper 15 minuuttia ennen julkistamista!
Näin toimitaan pörssiyhtiössä! Mutta Sipilä itse jälkivisastelee jutussa.
Kommentit (14)
Minä en usko mitään mitä sipilä sanoo. Keinottelemalla rikastunut politrukki.
Uskooko joku tuota kun kyseessä on taseet tuottamaan -puheilla pääministeriksi noussut rikas di-liikemies? Luulisi olleen erittäin kiinnostunut tuollaisista asioista.
Lue vaikka tästä:
Pääministeri Juha Sipilän (kesk.) mukaan valtio-omisteisissa yhtiöissä on miljardeja euroja laiskaa pääomaa, jota voitaisiin sijoittaa nykyistä tuottavammin.
Ei kai uskovainen mies valehtelisi...
Sipilä ja Berner muistuu ministereistä ensimmäisenä mieleen .
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko mitään mitä sipilä sanoo. Keinottelemalla rikastunut politrukki.
Kyllä kyllä. Mutta kaikki herra Sipilän keinottelu pysyi laillisuuden rajoissa.
Politrukki? Eikös hän ollut aivan jotain muuta kuin kapitalismista kiinnostunut?
nin sipilä ja lintilä taustalla, muutama vuosi sitten Sipilä oli yhdessä Orpon kanssa levillä.
Valtion omitusohjausyksikön päällikkö Heliövaara tiesi jo aiemmin Fortumin Uniper-diilin ostosuunnitelmasta. Oli eilisessä Iltiksessä.
Sipilän mukaan hänenkään ei siis olisi kuulunut tietää ko. asiasta mitään.
Vastuulliset puhuvat ristiin, mutta mitäpä väliä sillä on... Kukaanhan ei ole vastuussa mistään.
Ai ei kritisoitu Uniperin ostoa? Valikoiva muisti.
Orpo ollut hiljaa koko Uniper-sekoilun ajan. Hiljaisuudellaan myöntää myös osallisuutensa emämokaan. Näin tulkitsen.
"Ei kai uskovainen mies valehtelisi..."
Ei niin... (Sarkasmivaroitus.)
Ai jälkiviisautta?
27.9.2017 Professori Fortumin jättikaupasta: "Saksan hiilivoima on hyvin riskialtis" https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009086112.html
Eihän tuon mukaan ollut mitään suunnitelmaa persujen hajottamiseksikaan olemassa, vaikka lehdessä oli kaikelle kansalle kerrottu asia jo pari viikkoa ennen tapahtumia.
Miljardien osingot ovat kelvanneet joka puolueelle ja ne ovat tulleet Uniperin tuotoista. Sitä ei Sipiläkään kiistä. Vähän aikaa sitten oltiin rakentamassa kepun ydinalueelle venäläistä ydinvoimalaa!