Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu pituuden lyheneminen?

Vierailija
21.09.2022 |

Olen kolmikymppinen mies ja olen lyhentynyt yhden sentin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ryhti.

Vierailija
2/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ryhti. Ja joka vuosi vanhetessa ihminen menee "kasaan", ellei huolehdi kunnostaan ja liiku.

Iän pystyy määrittelemään myös takaapäin, onko 20v vai 30v vai 60v, jos ei huolehdi kroppastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilevyt painuu kasaan iän myötä useimmilla.

4/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sentin lyhentyminen on niin mitätön muutos, että todennäköisin selitys lienee mittausvirhe.

Vierailija
5/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan miinustelette huono ryhti vastauksia. Ne ovat ihan oikeassa.

Kannattaa katsoa kaupungilla ympärilleen. Vanhuksia, jotka kulkevat niska kumarassa. Keski-ikäisiä, jotka kävelevät niska kumarassa puhelintaan tuijottaen. Viimeksimainitut todennäköisesti nötköttävät myös läppäreiden ja tietokoneiden ruutujen ääressä päivät niska mutkalla.

Ranka suoraksi ja venyttelyn alkeet haltuun niin pitenet yhtäkkiä jopa useita senttejä.

Vierailija
6/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välilevyt painuu kasaan iän myötä useimmilla.

Mä luin kerran jostain, että vaikka ihmisten keskipituus on kasvanut, selkärangan yksittäisten nikamien koko ei ole kasvanut. Käytännössä siis nykyihmisillä on isommat nikamavälit ja varmaan välilevytkin, ja kun ne painuvat iän myötä kasaan, voi pituutta lähteä reilustikin.

Tämän huomasi hyvin silloin, kun oma tytär oli juuri mitattu kouluterkkarilla 177 cm pitkäksi, mutta oli isäänsä (178 cm joskus) pidempi.

Vierailija
7/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa kaupungilla ympärilleen. Vanhuksia, jotka kulkevat niska kumarassa. Keski-ikäisiä, jotka kävelevät niska kumarassa puhelintaan tuijottaen. Viimeksimainitut todennäköisesti nötköttävät myös läppäreiden ja tietokoneiden ruutujen ääressä päivät niska mutkalla.

Ranka suoraksi ja venyttelyn alkeet haltuun niin pitenet yhtäkkiä jopa useita senttejä.

No ei ketään mitään niin, että istuu läppärin äärellä. 

Vierailija
8/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteoporoosi

Vierailija
9/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 55v nainen ja nuorempana olin pitkä 168cm. Nykyään pituus on 164,5 cm. Mistään huonosta ryhdistä ei ole kyse. Tuo on ihan normaalia iän lisääntyessä.

Vierailija
10/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ketään mitään niin, että istuu läppärin äärellä. 

**mitata!

Vierailija
11/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus vaihtelee myös ihan normaalisti vuorokauden aikana. Aamulla pituus voi olla sentin-pari enemmän kuin illalla, kun keho painuu kasaan.

12/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se inflaatio, kun samalla määrällä senttejä ei saa enää yhtä paljon pituutta.

Vierailija
13/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lyhentymistä sitten välttää jollakin???

Ruokavaliolla, venyttelyllä, joogalla, pilateksella tm?

Vierailija
14/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteronitasosi on laskenut, naisistut. Naisen sentti on 0,8 senttiä.

Vierailija
15/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttely, pitää alkaa harrastamaan tangossa roikkumista säännöllisesti. Pitää muistaa hyvä ryhti aina, ei saa roikottaa päätään kun kävelee.

Voi käyttää ryhtiliiviä tms joka vääntää lapaluita vastakkain. Oikea ravinto, josta saa kalsiumia d- vitamiinia. Tai noi purkista.

Vierailija
16/16 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivumisesta. Juopas enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän