Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko nähnyt yhtään synnytystä edes videolta ennen kuin oma vuorosi tuli

Vierailija
21.09.2022 |

?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koulussa näytettiin video, mutta en kyllä muistanut siitä muuta kuin synnyttäjän pitkät mahakarvat.

Vierailija
2/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, monta kertaa olen nähnyt kun lehmä synnyttää(poikii) asuin lapsena maatilalla ja tykkäsin aina päästä mukaan kun lehmät poikivat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin. Ylä-asteella biologiassa/terveystiedossa katsottiin dokumentti, jossa näytettiin myös lapsen syntymä. Tämän videon ja oman esikoisen syntymän välillä oli n. 10 vuotta.

Vierailija
4/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mielestä kannattaa katsoa etukäteen noita?

Vierailija
5/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Jokainen synnytys on erilainen, synnytyksen yleiset vaiheet taas kerrotaan (?) etukäteen synnyttäjälle terveystarkastusten ja seurannan yhteydessä.

Joo, olen maaseudulta kotoisin olevana nähnyt lehmien poikimista, hevosten varsomisia jne, mutta en missään nimessä haluaisi katsella jonkun tuntemattoman toosa levällään ähisemistä.

Vierailija
6/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Jokainen synnytys on erilainen, synnytyksen yleiset vaiheet taas kerrotaan (?) etukäteen synnyttäjälle terveystarkastusten ja seurannan yhteydessä.

Joo, olen maaseudulta kotoisin olevana nähnyt lehmien poikimista, hevosten varsomisia jne, mutta en missään nimessä haluaisi katsella jonkun tuntemattoman toosa levällään ähisemistä.

Se on synnytyskanava eikä mikään toosa.

Vierailija
7/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olin lukenut kaikki kauhutarinat 4. asteen repeämistä, peräsuolen laskeumasta ja synnytyksen jälkeisistä pidätysongelmista. Kaikki meni kuitenkin paremmin kuin hyvin, vaikka vähän silloin h-hetkellä meinasi käydä jännittämään.

Vierailija
8/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Katsoin mm. synnytyskertomusvideoita ja "opetus"videoita mm. vesisynnytyksestä. Näissä siis näytettiin koko synnytyksen kulku alkusupisteluista synnytyksen päättymiseen.

Vierailija
9/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Synnyin ihan ilman opetusvideon apua. 

Vierailija
10/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin raskaana ollessani "Täältä tullaan elämä" leffan ja olisin voinut perua koko synnytyksen siinä vaiheessa. Oli vaan liian myöhäistä enää.

Vierailija
11/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä käynyt synnytysvalmennuksessa. Kävin tutustumassa sairaalaan ja siellä kerrottiin pääpiirteittäin asiat. Olin myös lukenut jotain. Suhtauduin synnytykseen niin, että muutkin on siitä selvinneet ja varmaan se on ihan hirveää. Oikein meni, mutta hyvät mömmöt sain. Ei paljoa välilihan leikkuut vaivannu.