Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjäisitkö 1000e kuukaudessa?

Vierailija
21.09.2022 |

Itse saan 1000e/kk työmarkkinatukea ja olen töissä osa-aikaisesti. Pärjään hyvin.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea ja miten asut? Se varmaan on suurin tekijä siinä, miten tuolla summalla tulee toimeen.

Asumismuoto unohtui, velaton rivitalon pätkä. ap

Mitä jos tulee jotain rempattavaa tai menee kodinkone rikki? 

Tottakai minulla on puskuria useampi kymppitonni. ap

Et sä tukia saa, jos sulla kymmeniä tuhansia tilillä.

55 vuotta täyttäneillä ei omaisuus vaikuta maksuun.

Pääomatulot ja muut tulot eivät vaikuta 55 vuotta täyttäneillä työmarkkinatuloon, jos työssäoloehto täyttyy. Omaisuus eri asia.

Vierailija
62/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea ja miten asut? Se varmaan on suurin tekijä siinä, miten tuolla summalla tulee toimeen.

No eikä ole 🤣

Vastaus kysymykseen, yksin kyllä pärjäisin tonnilla velattomassa asunnossa.

Mutta nykyisellä elintasolla (tilava talo, pari autoa, uusi kesämökki, jne) ja kahden teinin vanhempana en pärjäisi 1000e nettotulolla.

Mikä siinä on niin ihmeellistä että jollain voisi olla rahaa tilillä pahan päivän varalle? ap

Niin, kyllähän tällä palstalla on joka toisella vähintään kymppitonnien puskuri.

Ei varmasti joka toisella ole mutta minulla sattuu olemaan. ap

Tämä koko aloitus oli ihan typerä. On täysin eri asia pärjätä tuolla tonnilla yksin kuin asua puolison kanssa velattomassa asunnossa ja on kymppitonnien säästöt. Jos asuu yksin ja tulot 1000€, maksaa asumisesta jne. niin ei todellakaan ole tuollaisia säästöjä.

Saan kuukausittain säästöön 200-400e. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei tuolla pärjää, muualla ehkä. Asumisen kalleus on täällä iso ongelma.

Vierailija
64/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pärjää kun sopeuttaa kulutuksensa tuohon. Toki tuo ei onnistuisi nykyisissä puitteissa kolme asuntoa, mökki ja kaksi autoa. 

Vierailija
65/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole 🤣

Vastaus kysymykseen, yksin kyllä pärjäisin tonnilla velattomassa asunnossa.

Mutta nykyisellä elintasolla (tilava talo, pari autoa, uusi kesämökki, jne) ja kahden teinin vanhempana en pärjäisi 1000e nettotulolla.

Mikä siinä on niin ihmeellistä että jollain voisi olla rahaa tilillä pahan päivän varalle? ap

Niin, kyllähän tällä palstalla on joka toisella vähintään kymppitonnien puskuri.

Ei varmasti joka toisella ole mutta minulla sattuu olemaan. ap

Tämä koko aloitus oli ihan typerä. On täysin eri asia pärjätä tuolla tonnilla yksin kuin asua puolison kanssa velattomassa asunnossa ja on kymppitonnien säästöt. Jos asuu yksin ja tulot 1000€, maksaa asumisesta jne. niin ei todellakaan ole tuollaisia säästöjä.

Saan kuukausittain säästöön 200-400e. ap

Sulla näköjään meni mun pointti täysin ohitse. Kuinka ihminen voi olla noin pihalla?!

Vierailija
66/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mutta ei tarvitse. Halutessani asumiskulut ovat 37€ kiinteistövero vuodessa, puhelin ja netti. Auton kulut tulevat lisäksi, mutta siinäkin on vain liikennevakuutus ja kilometrejä tulee 3000 vuoteen. Sähköliittymä on, mutta sitä en käytä. Vesi tulee kantaen kaivosta ilmaiseksi. Jätehuoltoa ei ole. Kaupasta tarvitsen lähinnä lihaa ,juustoa, sokeria, kahvia ja mausteet. Kasvikset kasvatan itse ja teen itse tarvitsemani alkoholijuomat. Vaatteisiin menee joitakin satasia vuodessa. WC-paperia ei tarvitse ostaa, koska minulla on sitä lopuksi elämää varastossa, samoin pesuaineita. Polttopuuta menee muutama motti vuodessa, mutta sitäkään ei tarvitse enää pilkkoa tässä elämässä. Se ei lopu. Sähkö tulee paneleista ja pimeimmän talven olen etelässä. Asunto kestää ilman lämmitystä.

Vierailija
67/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin pärjäisin helposti. Perheellisenä en pärjäisi.

Vierailija
68/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin mutta miksi, elämä on kivempaa kun saa yli viisinkertaisen summan tassuun.

Vierailija
69/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla summalla autan opiskelevaa nuorta kuukaudessa, eli en.

Kiinnostavaa tietää, paljonko opiskelevan nuoren nettotulot oikein on, jos vanhemmat antaa 1000€, opintotuki, asumistuki, opintolaina?

Opiskeleva nuori saa joka kuukausi ostaa uuden Macbook airin tai iphonen?

Ap. kysymykseen, niin itse yrittäjä ja nostan palkkaa sen verran, että nettotulo kuussa 1500€. Asuntolaina maksettu.

Pitäisikö pärjätä pelkällä opinto- ja asumistuella, ja vielä ottaa velkaa? Asumistukihan ei kata koko vuokraa. Voi olla että elämiseen jää vain pari sataa tai ei mitään. 

Hyvä vaan jos vanhemmat pystyvät tukemaan. 

Sulla on myös hukassa mitä tietotekniikka maksaa. 

Vierailija
70/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään. Saan suunnilleen 700-1000e/kk. Säästöjä on kun olin kesän kokoaikatöissä. Opiskelen toista tutkintoa, en saa siihen opintotukea. Käyn osa-aikatöissä iltaisin. Asumistukea saadaan 200e. Vuokra 640e, maksan puoliksi miehen kanssa.

Vierailija
71/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 1100 e/kk josta maksan vuokraa 550 e/kk plus sähkö,vesi,puhelin ym menot.Sinkku olen, pakko pärjätä, mitään tukia en saa. Säästöön ei ikinä jää centtiäkään.

Vierailija
72/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vielä 3v sitten pärjäsin, vaikka oli auto ja kävin baareissakin. Pärjäisin siis vieläkin.

Vierailija
73/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ainakin jos puoliso saisi saman ja ei olisi lapsia. Säästyisihän siinä melkoinen summa rahaa, kun ei tarvitsisi autoa käyttää juurikaan, jos ei kävis töissä. Ja jos vielä ois velaton kämppä niin mikäs siinä.

Vierailija
74/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis saatko aloittaja pelkkää tukea 1000e/kk ja tämän päälle osa-aika työsi palkan, eli paljonko yhteensä.

Itse saan nettona töistä noin 1200e, asun helsingissä, enkä saa tukia.

hyvinhän 1200 eurolla helsingissä pärjää, kun voi liikkua veronmaksajien tukemilla julkisilla eikä tarvitse maksaa valtavia viherveroja bensasta ja sähköstä

Vierailija
75/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme pärjäisi, kun on lainaa ja lapsia ja muita kuluja.

Jossei olis lainaa ja muuttaisimme vapaa-ajan asuntoon (halvempi ylläpitää) niin just ja just tonnin netolla pysyis elossa mutta se olis yhtä rimpuilua ja pelkkää sietämistä.

Laskettiin että tuossa tilanteessa 2500 netto soisi sellaisen melko mukavan elintason, ja pari kertaa vuodessa pääsisi matkustamaankin.

Tuohon on siis laskettu vakuutuksia, sähkölaskua, vesimaksuja, vastiketta, erilaisia veroluonteisia maksuja jne, eli jos ei saa mitään tukia ja joutuu maksamaan kaikkea muutakin kuin vain ruokaa.

Vierailija
76/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei tuolla pärjää, muualla ehkä. Asumisen kalleus on täällä iso ongelma.

Espoossa pärjää.

Vierailija
77/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan 1100 e/kk josta maksan vuokraa 550 e/kk plus sähkö,vesi,puhelin ym menot.Sinkku olen, pakko pärjätä, mitään tukia en saa. Säästöön ei ikinä jää centtiäkään.

Miksi et ole hakenut tukia? Tuon laskelman mukaan saisit kyllä. 

Vierailija
78/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainanlyhennyksestä minun osuus 450e + muut kulut n. 200e. Lopuilla ruokaa ja kaikki muut, no, tiukkaa tekisi eli olisi varmasti muutettava omakotitalosta pois.

Vierailija
79/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti tonnilla pärjää helsingissä tai muissa isommissa kaupungeissa, joissa liikkuminen on lähes ilmaista, eikä joudu maksamaan vihreiden riistomaksuja sähköstä ja bensasta

Vierailija
80/93 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helposti tonnilla pärjää helsingissä tai muissa isommissa kaupungeissa, joissa liikkuminen on lähes ilmaista, eikä joudu maksamaan vihreiden riistomaksuja sähköstä ja bensasta

Vielä helpommin pärjää pikkukaupungin keskustassa, kun ei tarvitse maksaa ison kaupungin ylihintaisia vuokria ja kaikki tarvittavat palvelut on kävelymatkan päässä. Isossa kaupungissa vuokra ja julkisen kuukausilippu haukkaa tuosta tosi ison osan.