Pankkikortilta rahan varastaminen etänä?
Onko totta, että pankkikortilta tai luottokortilta voidaan varastaa rahaa kun se on esimerkiksi laukussa ja kävelen kaupungilla??
Kommentit (363)
Teoriassa kyllä.
Käytännössä ei ole kaiketi tapahtunut missään?
Jeesus Kristus on maailman valo.
Ylistetty olkoon Herran Jumalan pyhä nimi!
Sillä niin paljon Jumala maailmaa rakasti, että Hän antoi ainoan Poikansa.
Jokainen joka kieltää Kristuksen, on antikristus.
Minä olen Alfa ja Omega, alku ja loppu.
-Jeesus Kristus
Tehkää parannus kun vielä voitte!
Sillä elävä Jumala tulee tuomitsemaan elävät ja kuolleet.
Minä Jesus lähetin minun enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Davidin juuri ja suku, se kirkas kointahti.
Ilmestyskirja 22:16
KaikkiVITUNhysteeriset tantat uskoo mitä vaan 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Liian tulenarkaa tavaraa.
Joku pankkitäti spämmää ketjun tukkoon.
Vähän toiseen asiaan, mutta eikös ollut niin, että automaatilla tapahtuvalta skimmaukselta voi välttyä, jos peittää mustalla teipillä pankkikortin takana allekirjoituksen vieressä olevan numerosarjan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moderni taskuvarkaus tapahtuu älypuhelimella. Esim nykyään lähes jokaisessa puhelimessa on NFC-siru ja, jos puheliin on yhdistetty joku kortti (lähes kaikilla on joku MobilePay tms) niin on teoriassa mahdollista lähettää puhelimen lähimaksukorttiin signaali ja kysyä kortin tietoja. Näinhän ne kassattomat Amazonin kaupatkin toimii, missä ostokset laitetaan vaan suoraan kassiin ja kävellään ulos kaupasta.
NFC ei taskussa toimi, jos screen lock on päällä.
Mikä on NFC?
Vierailija kirjoitti:
Lompakko, jossa mm. foliovuori on hyvä, saa esim. Verkkokauppa.comista. Samoin kännykkää varten saa kotelon, joka estää yhteydet jos niin haluaa. Lentotila julkisilla paikoilla auttaa myös. Googlaa faradayn häkki.
Nämä ohjeet tulisi jakaa kaikille tietoiskuna.
Vierailija kirjoitti:
Maksan kaikki maksuni vain käteisellä, joten tällaista ongelmaa ei ole.
Koska käteistähän ei voi varastaa?
Vaatii todella tehokkaan laitteen (=lue ei kovin kannettava) jos haluat lukea yli 5cm matkalta.
:DD