Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko visalla maksaa netissä, jos sitä ei ole aktivoitu maksupäätteellä?

Vierailija
19.09.2022 |

Kun uuden kortin ohjeissa käskettiin aktivoida se ensin maksupäätteellä eli näpytellä se tunnusluku, niin jos sitä ei ole tehnyt, niin voiko sitä käyttää silloin netissäkään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin kukaan ei tiedä. Mietin että jos en ottais uutta korttia ollenkaan käyttöön, kun nykyään pystyy näitä korttien numeroitakin niin helposti arvaamaan. Viime kuussa jouduin uhriksi. Mutta vaikka en aktivois enkä käyttäis sitä, niin voiko joku huijari silti maksaa sillä netissä?

-aloittaja

Vierailija
2/10 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Kiitos. Nyt on vähemmän stressiä siitä, että jos joku kuitenkin onnistuu käyttämään tuota korttia. En siis vain ikinä aktivoi sitä. 

-aloittaja

Vierailija
4/10 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Minä en päässyt liikkumaan ollenkaan, kun uusittu kortti tuli postissa. Pankista kerrottiin, että sitä voi käyttää vain, kun sen ensin aktivoi käyttämällä sitä yhden kerran maksupäätteellä. Ongelmasta uhkasi tulla tosi iso, mutta lopulta huomasin, että ainakin yhden ruoan verkkokaupan kuljettajilla oli vielä maksupääte mukana. 

Tuo kortti muuten saapui perille auki revityssä kirjekuoressa. Ilmeisesti joku oli jo kiinnostunut sen käyttöönotosta, mutta epäonnistui ja minun onnekseni palautti kortin postilaatikkoon.

Vierailija
5/10 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Minä en päässyt liikkumaan ollenkaan, kun uusittu kortti tuli postissa. Pankista kerrottiin, että sitä voi käyttää vain, kun sen ensin aktivoi käyttämällä sitä yhden kerran maksupäätteellä. Ongelmasta uhkasi tulla tosi iso, mutta lopulta huomasin, että ainakin yhden ruoan verkkokaupan kuljettajilla oli vielä maksupääte mukana. 

Tuo kortti muuten saapui perille auki revityssä kirjekuoressa. Ilmeisesti joku oli jo kiinnostunut sen käyttöönotosta, mutta epäonnistui ja minun onnekseni palautti kortin postilaatikkoon.

Ihan hyvä käytäntö kyllä toisaalta. Muuten se joku kuoren avaaja ois saanut maksettua sillä sunkin kortilla netissä. Itse en ota tuota korttia ainakaan ihan heti käyttöön. Pitää nyt vähän tarkkailla tässä, että tapahtuuko näitä korttien numeroiden arvailuja nyt lähikuukausina enemmänkin. Jos ei vaikka puoleen vuoteen tapahdu enää, niin ehkä sitten uskallan ottaa käyttöön. Pitää katsella.

-aloittaja

Vierailija
6/10 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luottokortti, jolla en maksa ikinä mitään muuta, kuin nettiostoksia. Sitä en ole ikinä missään "aktivoinut". Hyvin toimii, kun on turvarajat nettiostojen kohdalla kunnossa. Pääasiassa pidän kaikki turvarajat 0 eurossa, muutan vain kun olen tekemässä ostoksia.

Vierailija
7/10 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on luottokortti, jolla en maksa ikinä mitään muuta, kuin nettiostoksia. Sitä en ole ikinä missään "aktivoinut". Hyvin toimii, kun on turvarajat nettiostojen kohdalla kunnossa. Pääasiassa pidän kaikki turvarajat 0 eurossa, muutan vain kun olen tekemässä ostoksia.

Okei. Ilmeisesti eri pankkien korteissa on sitten eroa tässä. Minkä pankin kortti sulla on? Itsellä on tosiaan OP

-aloittaja

Vierailija
8/10 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Ilmeisesti eri pankkien korteissa on sitten eroa tässä. Minkä pankin kortti sulla on? Itsellä on tosiaan OP

-aloittaja

Ai niin ja lisään tähän vielä että joku väitti aiemmin netissä, että noiden huijareiden kohdalla turvarajoilla ei ole mitään merkitystä. Ne saa silti nostettua tilin tyhjäksi ja jopa miinukselle, hurjat luottolaskut maksettaviksi.

-aloittaja

Vierailija
9/10 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Korttini on OP:n Duo/MasterCard.

Vierailija
10/10 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Ai niin ja lisään tähän vielä että joku väitti aiemmin netissä, että noiden huijareiden kohdalla turvarajoilla ei ole mitään merkitystä. Ne saa silti nostettua tilin tyhjäksi ja jopa miinukselle, hurjat luottolaskut maksettaviksi.

-aloittaja

USAssa ainakin on vastuussa vain $50.00 asti jos on joutunut 

rikoksen uhriksi. Mieheni korttia vaarinkaytettiin tuhansien arvosta toisessa osavaltiossa mutta muistaakseni ei maksanut hanelle mitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi