Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko määräaikainen sähkösopimus toistaiseksi voimassaolevaksi samoilla hinnoilla kun se määräaika loppuu?

Vierailija
19.09.2022 |

Ei kai ne voi huijata kuten esim elisa jossa hinta nousee sitten kun se loppuu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri sopimuksissa on eri hinnat, tietysti.

Vierailija
2/5 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teet määräaikaisen sopimuksen, niin myyjäyhtiö ostaa sähkön tyyppikulutuksesi mukaan koko sopimuksen ajaksi futuurimarkkinoilta siihen hintaan minkä olet sopinut plus joku voittoprosentti päälle. Sitten kun sopimuksesi loppuu niin pääset nauttimaan kyseisen yhtiön toistaiseksi voimassaolevasta hinnoittelusta niin kuin kaikki  muutkin.

Äitini sähkösopimus loppuu juuri ja hän pääsee maksamaan aikaisemman 5 sentin sijaan nyt Omavoiman voimaan tulevaa 43 sentin kilowattituntihintaa. Semmoista. Kiva korotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sopimus loppuu, ei se sähköyhtiö ole sitä sähköä voinut ostanut ennakkoon, eli ostaa pörssihinnalla sähkön itse, joten hinnoitelee sen myös joko pörssisähkösopimukseksi+ marginaali  tai sitten toistaiseksi voimassa olevaksi, jossa pitää olla reilu marginaali, kiitos viherhumpan aiheuttamaan hinnanvaihtelun.

Vierailija
4/5 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on määräaikainen sopimus, eikös se tarkoita että hinnat pysyvät samana koko sopimuksen ajan? 

Vierailija
5/5 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on määräaikainen sopimus, eikös se tarkoita että hinnat pysyvät samana koko sopimuksen ajan? 

Kyllä jos on vakavarainen yhtiö. Jos on joku pieni sähkönmyyntiyhtiö niin sen voi antaa mennä konkurssiin ja sopimusten sen mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän