Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen keksimä - ja levittämä - tieto on että viileässä muka nukkuu paremmin?

Vierailija
19.09.2022 |

Jostain skotlantilaisesta lehdestä luin tämän ja jotkut saksalaiset olivat samaa mieltä. Ihan huuhaata. Minulla on kaikki ovet auki asunnossani ja kun minulla yksin 2 lapseni kanssa on joka huoneessa sama noin 22 astetta, me voimme erittäin hyvin!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisen optimaalinen lämpötila on tieteellisissä tutkimuksissa selvitetty olevan n. 15 celsiusastetta. Keho vaipuu uneen helpommin viileässä. Eri asia sitten jos jollain huono ääreisverenkierto ja muutenkin kylmä koko ajan, niin voi olla eri juttu.

Vierailija
2/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet löysä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaikki ovet auki huushollissa ja olet yksin mutta lapsetkin on mukana ja sä voit hyvin vaikka saksalaiset ja skotlantilaiset sanoo muuta?

Taitaa sun pää olla nyt aika lämmennyt.

Vierailija
4/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkumisen optimaalinen lämpötila on tieteellisissä tutkimuksissa selvitetty olevan n. 15 celsiusastetta. Keho vaipuu uneen helpommin viileässä. Eri asia sitten jos jollain huono ääreisverenkierto ja muutenkin kylmä koko ajan, niin voi olla eri juttu.

Muistaakseni 18 astetta

mies54v

Vierailija
5/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin nukun paremmin lämpimässä kuin kylmässä. V*tuttaa heräillä yöllä siihen, että paleltaa.

Vierailija
6/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun. Mä nukun kesäisin parvekkeella ja mökillä teltassa ihan huvikseni ja nukun paljon paremmin kuin sisällä. Edes äänet eivät haittaa, toisin kuin sisällä, jossa kellon raksutuskin haittaa. Talvellakin tuuletan pitkään iltaisin ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
7/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, että on päällä lämpimät peitot, monta peittoa.

Vierailija
8/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin nukun paremmin lämpimässä kuin kylmässä. V*tuttaa heräillä yöllä siihen, että paleltaa.

Ei missään oo kylmästä puhuttukaan vaan viileästä. Kannattais ottaa ajatus mukaan kun lukee jotain.

Vierailija
9/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa unta helteellä, mutta viileällä on ihana kömpiä peiton alle oman kullan kainaloon

Vierailija
10/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kellekin viileää. Harva pystyy hellelukemissa nukkumaan hyvin. Itse olen ihmetellyt aina sitä, miksi kehoitetaan pitämään auto viileänä, että pysyy paremmin hereillä. Jos on vaarana että nukahdan rattiin, laitan lämmityksen täysille, kuumassa en todellakaan pysty nukahtamaan vaikka haluaisin. Viileässä, jopa hieman kylmässä nukahdan oikein hyvin.

Yksille 22 on sopivan viileä, toisille 15 on se sopivan viileä. Paljon on parisuhteessa eläviä, joille sopiva nukkumalämpötila poikkeaa niin paljon toisistaan, että joutuvat nukkumaan eri huoneissa.

Ihmiset ovat yksilöitä, monesti se unohtuu näistä "totuuksista", joita jopa lääketieteen ammattilaiset laukoo saadakseen nimensä vartiksi esiin.

Vierailija
11/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähelteillä nukkuminen on hirveää. Nyt on ihana mennä nukkumaan. Viileä makuuhuone ja ne viileät lakanat. Sitten kun peiton alla lämpiää ja alkaa vaipumaan uneen. Ihanaa.

Vierailija
12/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nukun paremmin viileässä kuin lämpöisessä. Ihana käpertyä peiton alle ja hengitellä raikasta ilmaa.

Liian lämpöisessä alan pyörimään, hikoiluttaa, peitto pitää potkia pois päältä ja pahimmassa tapauksessa nukun katkonaisesti pari tuntia ja aamulla pitää töihin. Mies taas nukkuu mieluummin lämpöisessä ja tokaisi tässä äskettäin, että minä pitäisin varmaan ikkunan talvellakin auki. Niin pitäisinkin, mutta mies rutisee kylmää ja kipeää kurkkuaan.

Eli minä nukun työläisenä huonosti ja mies paremmin ja saa jäädä kotiin makoilemaan.

Vierailija
13/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon peitot ja sukat, mutta viileä huoneilma ikkuna auki. Kyllä nukuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi