Mikä avuksi kanssakäymiseen röyhkeiden ihmisten kanssa?
Olen itse perusluonteeltani kiltti, mukautuvainen ja joustava. Ärsyttää kun muun muassa työelämässä (olen yrittäjä)tätä piirrettä käytetään hyväksi. Jotkut ihmiset ovat suorastaan härskejä. Saatetaan pyytää pokkana tekemään ilmaiseksi hommia jne. Joskus käytetään sääliä manipulointikeinona. Mua ärsyttää niin paljon sellainen! Miten jotkut kehtaa??
Olisi kiva edelleenkin olla joustava ja hyvä tyyppi, mut kokoajan täytyy laittaa rajoja tietyntyyppisille ihmisille, jotka surutta yrittävät kerta toisensa jälkeen polkea niitä. Mikä avuksi?
Kommentit (23)
Muuta ohjetta en osaa antaa kuin että pidä rajasi. Jos mahdollista, anna härskeille ihmisille takaisin samalla mitalla.
Nyrkkisääntönä asioilla on taipumus mennä niin että joustamisen tielle lähtiessään joutuu joustamaan siihen asti kunnes itse laittaa stopin.
Vierailija kirjoitti:
Samalla mitalla takaisin on peliteoreettisesti paras vuorovaikutustrategia toistuvissa kohtaamisissa. Eli jousta/auta jos pyytäjäkin ja jos ei niin älä sinäkään.
Perustele?
Samalla mitalla takaisin on peliteoreettisesti paras vuorovaikutustrategia toistuvissa kohtaamisissa. Eli jousta/auta jos pyytäjäkin ja jos ei niin älä sinäkään.