Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nyt hakea minnekään opiskelemaan vai mitä pitäisi tehdä kun ei päse minnekään töihin?

Vierailija
19.09.2022 |

Minulla on koulutus taidealalta mutta en ole työllistynyt. Harkitsin myös siivojaa tai jotain hyllyttäjää, mutta hyllyttäjän paikkoja ei ole ollut ja kaikkiin siivoojan paikkoihin tarvitsi autokortin jota minulla ei ole. Puhelinmyyjäksi tai kassaksi en halua. Muuhun sitten melkein vaaditaan koulutus. Mietin, voikohan nyt hakea mihinkään opiskelemaan ja minne kannattaisi hakea. En jaksaisi enää olla kotona ja olla työtön tekemättä mitään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta tutkintoa sitten vain putkeen. Minullakin alkaa jo kahdeksas. Ei taideala juuri ketään työllistä.

Vierailija
2/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutta tutkintoa sitten vain putkeen. Minullakin alkaa jo kahdeksas. Ei taideala juuri ketään työllistä.

Mikä ammatti sitten työllistää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele vaikka aluksi se ajokortti. Sit voit hakea töihin jonnekkin, missä saa vaikka työsuhde auton. Siivousfirmoillakin on autoja käytössä.

Vierailija
4/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vaikka aluksi se ajokortti. Sit voit hakea töihin jonnekkin, missä saa vaikka työsuhde auton. Siivousfirmoillakin on autoja käytössä.

Ei ole rahaa ajokorttiin

Vierailija
5/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kassaksi? Ei kaikki siivoustyötkään ole, että saat yksin huitoa menemään, ettei muita ihmisiä lähettyvillä. Jos se siis siitä on kiinni, ettei halua sanoa päivää ja hymyillä tuntemattomille.

Vierailija
6/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa ajokorttiin

Mene siksi aikaa kassalle, että saat rahat korttiin. Ei kaikki vaan tipu syliin, vaan pitää tehdä töitä unelmiensa eteen.

Vierailija
7/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kassaksi? Ei kaikki siivoustyötkään ole, että saat yksin huitoa menemään, ettei muita ihmisiä lähettyvillä. Jos se siis siitä on kiinni, ettei halua sanoa päivää ja hymyillä tuntemattomille.

Menen paniikkiin kassajonossa. Olen herkkä ja ujo. miten muka selviäisin kassalla?

Vierailija
8/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja nyt on valitettavasti ainoita työllistäviä koulutuksia.

Vierailija
9/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella. Netistä löytyy apua milloin on haku minnekin. Sit vaan papereita sisään!

Vierailija
10/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ammattiopilaitoksilla on jatkuva haku. Myös TE-toimiston sivuilta löytyy työvoimakoulutuksia. Jos siis tarkoitat, että voiko yhteishaun ulkopuolella hakea mihinkään. Sitten on tietysti kaikenlaisia yksityisiä koulutuksia, mutta niissä on myös yksityiset hintalaput. 

Vierailija
11/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen paniikkiin kassajonossa. Olen herkkä ja ujo. miten muka selviäisin kassalla?

Minkälaista se taideala on? Eikö siellä näe ihmisiä ollenkaan? Eipä välttämättä hyllyttäjäkään yksin missään hallissa ole, on siellä muitakin.

Vierailija
12/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishaku päättyi viime viikolla, joten ainoa vaihtoehto on jatkuvan haun amisammatit.

Katso lähimmän koulun sivuilta milloin siellä on jatkuvan haun sisäänottoja ja mitä heillä on tarjota.

Työllistämätöntä toista alaa ei kannata opiskella, esim. merkonomi, datanomi, joille on suora ja parempi vastine AMK:sta.

Vierailija
13/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen työhön tottuu. Lähes kaikki on alkuun ujoja kassalla. Muutama viikko niin mitään ujoutta ei ole havaittavissa. Alat vain tekemään.

Vierailija
14/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jännitti ekat kerrat kun piti tarjoilla töissä ruokaa. Nythän se menee lärpättäen ja turisten kokemuksella jo vaikka silmät kiinni, tai suu mun pitäs pitää kiinni ja vain tervehtiä ja tuossa tuo ruoka. Olen jo liian suulas. 😁

Vierailija
15/15 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin töissä puhelinaspassa, vaikken pidä ihmisistä.

Meni se nyt ihan ok, kun niitä ei tarvinnut nähdä. Valitettavasti asiakkaat myös käyttäytyivät huonommin, kun eivät nähneet aspaa.

Siitä pääsin eteenpäin ja sain uran auki. Ai ihanaa, kun enää ei ole asiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi