HR-assistentti tai palkanlaskija, kummassa mahdollisuudet osa-aikaiseen työsuhteeseen?
Kiitos jos jolla kulla olisi minkään tasoista tietoa tai näkemystä antaa.
Olen aikuinen ja tarve on uudelleenkouluttautumiselle. Olen osatyökykyinen, ja minun pitäisi saada ammatti jossa voin työskennellä osa-aikaisesti, lyhennettyinä työpäivinä. Olisikohan tämä jommassa kummassa mahdollista tai realistisempaa, palkanlaskijan, tai HR-alan (assistentin?) töissä?
Kommentit (6)
Minulla ei ole tietoa, mutta eikö esim. kirjanpitäjillä ole tiettyinä aikoina (kuun vaihteet?) töitä enemmän kuin muulloin? Ehkä keikkatöitä voisi saada tuolla tavoin. Toisaalta jos sinä et pysty tekemään edes satunnaisesti pitempää työpäivää (tai normaalia 8 h päivää), niin tuo ei ole hyvä vaihtoehto.
Toinen ehdotus: Käy läpi työpaikkailmoituksia, niin sieltä saat vinkkiä, millaista työtä on tarjolla ja onko koskaan osa-aikaista.
Nr. 2
Ainakin palkanlaskijana ihan hyvin voi olla osa-aikainen. Monesti onkin.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ehdotus: Käy läpi työpaikkailmoituksia, niin sieltä saat vinkkiä, millaista työtä on tarjolla ja onko koskaan osa-aikaista.
Nr. 2
Joo, olen käynytkin läpi, ja aika lailla kokopäiväisiä tekijöitä molemmille aloille haetaan... Mutta ajattelin, jospa täältä vielä saisi vinkkiä, onko näin kokopäivä-pakolliset ammatit kuitenkaan...
Voihan sitä aina kokeilla hakea kokoaikaisiksi tarkoitettuja paikkoja, mutta suoraan kertoa, että kuitenkin etsii vain osa-aikaista. Eihän sitä tiedä, vaikka toteaisivat, että oikeasti heille riittääkin vähemmät tunnit.
Kannattaa vain muistaa, että mikäli saa Kelan rahoja, osa-aikatyöpaikat eivät kelpaa velvoitteen täyttämiseksi (paitsi ehkä kelpaavat, jos niin on sovittu).
Up :)