Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillakin perheillä on vatsatautia jatkuvasti ja joillakin ei koskaan?

Vierailija
30.10.2006 |

meillä on muutama ystäväperhe, joissa sairastavat vatsatautia koko perhe 3-5 kertaa vuodessa ja joissakin ystäväperheissä taas ei oikeastaan koskaan. Kaikissa perheissä on pieniä lapsia, jotka ovat päiväkodissa. Onko tuuria vai voiko siihen itse vaikuttaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voi vaikuttaa huolehtimalla perushygieniasta, esim. pesemällä kädet riittävän usein. Jos on kovasti alttiutta mahataudeille, niin kannattaa käyttää maitohappobakteereja, vaikka jatkuvasti.

t. proviisori

Vierailija
2/5 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä ole ollut koskaan vatsatautia. Mä taas uskon, että kun on liian puhdasta, elimistö menee sekaisin pienimmästäkin bakteerista. Meillä taas ei pienestä järkähdetä! Ja ennen kuin joku älähtää, niin kyllä meillä käydään päivittäin suihkussa ja kotona on ihan siistiä. Mutta en jaksa stressata koko ajan käsien pesusta eikä kaikkia kasviksiakaan desinfioida. Eli tuossa suhteessa eletään tosi löysästi. Mutta ei meillä ole koskaan flunssiakaan eikä mitään. Sairastetaan joku perheestä ehkä kerran vuodessa maksimissaan. Ja meillä on kaksi pientä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vannon käsienpesun nimeen, saippualla pesu heti kun jostain tullaan! Eikä olla juurikaan kipeinä oltu. Lapset jo 7 ja 8 vuotta.

Vierailija
4/5 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten flunssaa ja muita hengityselinten tulehduksia, mahatautia. Ja perushygienialla tarkoitetaan just nimenomaan PERUShygieniaa eli kädet pestään ennen ruokailua ja ulkoa tullessa tai jos ovat muuten likaisia. Liiallinen, tautien leviämistä edesauttava hygienia on sitten ihan eri asia.

t. proviisori

Vierailija
5/5 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui taapero syömään ulkona jäniksen ja hirven papanoita, kuravettä, koirien kaluamia keppejä yms. inhaa. Kotona kalusi kenkiä aina kun silmä vältti... Kerran onnistui jopa maistamaan wc-harjaa (siitä meni vatsa sekaisin, ei muista)

Nykyään hoitopaikassa kaikki muut lapset vuorollaan vatsataudissa ja meille ei vaan tartu. Taaperoiässä saatu vastustuskykykö on syynä, mutta näin olettaisin ;)

ps. kädet pestään sisään tultaessa pelkällä vedellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme