Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko leipää ja pullaa pakastaa uudelleen?

Vierailija
18.09.2022 |

Siis jos on jo kerran ollut pakkasessa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettää makuaan, mutta ei mene myöskään pilalle.

Vierailija
2/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärkeä saa käyttää.

Vierailija
4/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään mikä on kertaalleen sulanut ei suositella pakastettavan uudelleen. Maku ja rakenne kärsivät.

Vierailija
5/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suositeltavaa, koska mikrobiologinen laatu kärsii. Mutta toisin kuin esim. kalan, lihan tai maitotuotteiden kohdalla tuote on toisenkin pakastamisen jälkeen vielä suht ookoo. 

Eli voi sinänsä, jos ei ole niin tarkka lopputuloksesta.

Vierailija
6/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät ja pullat leivotaan jo leipomossa pakkaseen. Tiedän sen siitä että olen ollut leipomossa töissä.

Kerran voi itse pakastaa, mutta en kyllä suosittele että pakastaisit vielä uudelleen.

Vierailija
7/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei pitäisi pakastaa uudestaan. Kannattaa miettiä minkäkokoisina annoksina laittaa alun perin pakkaseen, jotta voi sulattaa vain tarvitsemansa määrän. Esim. kokonaisen hiivaleivän laitan aina puoliksi ja sitten otan aina sen puolikkaan sulamaan. Palaleivät (Ruispalat yms.) ovat helppoja, kun pussista voi ottaa vaikka muutaman ja työntää taas pussin takaisin pakastimeen.

Vierailija
8/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menettää makuaan, mutta ei mene myöskään pilalle.

Menee pilalle. Moni leipä menee pilalle jo ekassa pakastuksessa, höttöleivät varsinkin. Rakenne menee lähes hutuksi. Itse en pakastaisi muuta kuin kotitekoista pullaa, koska tiedän sen ainesosat tasan tarkkaan.

Vierailija
9/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivät ja pullat leivotaan jo leipomossa pakkaseen. Tiedän sen siitä että olen ollut leipomossa töissä.

Kerran voi itse pakastaa, mutta en kyllä suosittele että pakastaisit vielä uudelleen.

Leivotaan jo leipomossa pakkaseen?!

Eivätkö leipomoiden tuotteet olekkaan tuoreita?

Vierailija
10/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi

Vierailija
11/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu leipomosta. Aika monissa on, koska tulevat melkein suoraan uunista myyntitiskille. Puuhastelupajassa sitten käytetään pakastimen kautta, jos ei osata leipoa sopivaa määrää. 

Vierailija
12/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huoletta voi pakastaa uudestaan, ei se siitä huonoksi mene. Parempi pakastaa kuin että homehtuis huoneenlämmössä ja joutuisi heittämään roskiin.

Vierailija
13/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu leipomosta. Aika monissa on, koska tulevat melkein suoraan uunista myyntitiskille. Puuhastelupajassa sitten käytetään pakastimen kautta, jos ei osata leipoa sopivaa määrää. 

Ne pakastetaan raakana ennen paistoa. Tulevat sitten uunista myytäväksi.

Osa menee kauppojen paistopisteisiin, tosin on niissä myynnissä myös sulatettuja valmiita tuotteita, kuten Fazerin kuorrutettuja munkkeja.

Vierailija
14/14 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne pakastetaan raakana ennen paistoa. Tulevat sitten uunista myytäväksi.

Osa menee kauppojen paistopisteisiin, tosin on niissä myynnissä myös sulatettuja valmiita tuotteita, kuten Fazerin kuorrutettuja munkkeja.

Ei mene läheskään kaikissa leipomoissa pakkaseen ennen paistoa. Miksi ihmeessä menisi, kun tuotteita valmistetaan sitä mukaan kun tarvitaan? Eikä niitä mihinkään paistopisteelle viedä kuin isommista tehtaista. Nyt oli puhe leipomoista. Niitä on monenlaisia.