Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA!!! Miehen veli otti ukrainalaisen naisen!!!

Vierailija
30.10.2006 |

Huhhuh, olen (tai olemme kaikki) kuin puulla päähän lyötyjä. Miehen veli on löytänyt netistä naisen, ukrainalaisen laulajataiteilijan. Hän on käynyt naisen luona nyt kaksi kertaa, toisella kertaa ollut 5 päivää, toisella 4. Viikko sitten palasi toiselta matkaltaan (eka oli syyskuussa) ja sormus sormessa... Eilen kertoi anopin syntymäpäivillä suvulle, että nainen muuttaa hänen luokseen Suomeen tammi-helmikuussa ja häät on vappuna. Nainen osaa vain auttavasti englantia, muuten puhuu venäjää.

Pikkusen äkkiä kaikki on käynyt, mitään ei ole kertonut ennen syyskuista matkaa. Hiukan mietin muutenkin miten suhtautua. Naisen ammatilla on vaikea elättää edes itseään, samoin kieltä ei osaa yhtään. Miehen veli on hyvin toimeen tuleva, hänellä on oma asunto, hyvä koulutus ja työpaikka...

Miten valmistautua tulevaan? Tiedän, että töistä palattuaan anoppi soittaa mulle ja kertoo sekä oman mielipiteensä että tivaa minulta omaani... En tiedä yhtään mitä sanoa

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattasko ensin vaikka tutustua siihen naiseen??? ei kannata tehdä johtopäätöksiä ennen sitä. mun kaveri meni ukrainassa pankkiin ja nyt on sen pankkivirkailijan kans naimisissa, eikä meitä kummastuta yhtään.

Vierailija
2/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki puhuu sujuvaa suomea!

Miksi pitäisi olla jotain mieltä? Antaa miehen veljen tehdä mitä haluaa!

Ja varmasti tuo nainen löytää töitä, jos vaan töitä haluaa tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko rasisti?

Vierailija
4/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän varmaan ehtii huomata ennen häitä, jos joku mättää pahasti.

Vierailija
5/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostihan sitä ajattelee että nainen vain rahan perässä, mutta ota huomioon että on jo riittävän vaikeaa tulla uuteen maahan ja kulttuuriin tilapäisesti, saati sitten ajatuksella jäädä pysyvästi.

Vierailija
6/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä.

Voitte ainakin aluksi yrittää jeesta häntä pääsemään alkuun. Suomalainen yhteiskunta kun ei ole kaikista helpoin ja lämpimin. Jos heti olette yrmeitä, voi olla vaikea paikata myöhemmin, vaikka haluaisikin. Ja onhan tämä tosi iso askel myös miehesi veljelle, miksi kyseenalaistaa hänen kykyään tehdä päätöksiä. Jos sit kuitenkin menisi metsään, niinkuin joskus käy kun on kaksi eri kulttuuria, niin ei ainakaan teitä ole syyttäminen, että te aiheutitte...

Vierailija
7/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mitä merkitystä teidän mielipiteillä on?

Miksi teidän pitää ylipäätään olla jotain mieltä naisesta, jota ette ole edes tavanneet?

Vierailija
8/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti en ole eikä mulla ole mitään vastaan sitä, että miehen veli on lopultakin löytänyt jonkun, on sitä jo odotettukin ja miehen kanssa puhuttu, että otetaan vastaan vaikka se joku olisi mies...

Lähinnä kyselin miten sopeutua asiaan. Tässä on jokunen kuukausi aikaa ennen hänen Suomeen tuloaan ja lähinnä kielimuuri on mulle paha ongelma. Itsekkään en ole huippu englannissa, venäjää en osaa pätkääkään. Miehen veli on myös suht huono tulkki, hänkään ei taida venäjää kuin muutaman sanan, hekin ovat kommunikoineet lähinnä englanniksi kirjoittamalla.

Vierailija
9/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heillä on jo lapsiakin, vaimo on opetellut suomea, ja kaikki näyttää sujuvan ihan ok. Ukrainalainen vaimo on mitä mukavin, samaa ei aina voi sanoa suomalaisesta miehestään... Olen lisäksi käsittänyt että ukrainassa perhettä arvostetaan enemmän kuin meidän kulttuurissa, joten sekin asia tekee heistä ehkä " lämpöisiä" ihmisiä meidän suomalaisten silmissä.

Onnea teidän suvullenne ja tuoreelle kihlaparille!

Vierailija
10/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap enkä osaa ketjuun mitään muuta kommentoidakkaan mutta hitto kun naurattaa aina nämä vastaaja numero 9:n kaltaiset tyypit ihan joka ketjussa, tarviiko muka aina olla jotain mieltä... Hahahahhaaa... Ei ole varmaan hänen kaltaisilleen koskaan tapahtunut mitään mielenkiintoista=)

Vierailija
11/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole ap enkä osaa ketjuun mitään muuta kommentoidakkaan mutta hitto kun naurattaa aina nämä vastaaja numero 9:n kaltaiset tyypit ihan joka ketjussa, tarviiko muka aina olla jotain mieltä... Hahahahhaaa... Ei ole varmaan hänen kaltaisilleen koskaan tapahtunut mitään mielenkiintoista=)

Joo ehkä mulle ei ole koskaan tapahtunut mitään mielenkiintoista - mutta jos mieheni veli ilmoittaisi tuovansa Suomeen ukrainalaisen vaimon niin se kyllä olisi mielenkiintoista. Mutta en todellakaan muodostaisi ETUKÄTEEN jotain mielipidettä naisesta, vaan odottaisin MIELENKIINNOLLA ja avoimin mielin mitä tuleman pitää. '

t 8

Vierailija
12/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaisi myös opiskella Ukrainan historiaa ja maan kulttuuria. Minä en ainakaan voi sanoa tietäväni kovin paljon Ukrainasta. Ja sen mitä tiedän, voikin olla ihan väärää tietoa.

Vierailija
13/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä ei ole mikään mahdoton kieli. Itse asiassa kieliopiltaan aika hauska, koska esim. olen-sanaa ei käytetä ja mennyttä aikamuotoakaan ei viissin ole kuin imberfekti. (viisaammat korjatkaa) Vielä ehdit kevääksi kansalaisopiston alkeiskurssille.

Kannattaisi ehkä asennoitua häneen positiivisesti. Ei hän ihan kamala ihminen voi olla, jos miehesi veli on häneen noin rakastunut.

Meidän umpi savolaisessa suvussa -kieroiksi meitäkin haukutaan, mutta se maamies-Jussi on kyllä ihan oma lukunsa- on turkkilainen mies ja filippiiniläinen nainen, voin vakuuttaa että toimeen on tultu.

Vierailija
14/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Ukrainassa puhutaan lähinnä venäjää, Länsi-Ukrainassa puhutaan ukrainaa. Kielet on hyvin lähellä toisiaan, ehkä niin kuin suomi ja viro.

Vierailija
15/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin sen olevan paljon kehittymättömämpi kuin se oli. Sanoisin jopa, että yleisilmeeltään Kiova vastaa muita itäisen Euroopan pääkaupunkeja. Ihan hyviä kauppoja ja autoja ja meininki selkeästi positiiviseen suuntaan menossa.

No onhan siellä hallitus vaihtunut vähän heikompaan suuntaan (eli ei niin länsimieliseen) mutta kyllä edelleenkin Ukrainan suunta on kohti Eurooppaa ja EU:ta.

Ukraina on kanssa siitä jänskä maa, että itä ja länsiosa eroavat aika paljon toisistaan. Länsiosa kurkottaa länteen ja on lähellä Puolaa ja onkin joskus kuulunut Puolaan jos oikein muistan. Itäosa taas on hyvin Venäjämielistä ja taantumuksellisempaa.

Suurimmalla osalla ihmisiä ei kovin hyvin mene, mutta ovat ystävällisiä ja vieraanvaraisia.

Uskon, että tutustuminen kannattaa. Googlaa ja lainaa vaikka pari kirjaa kirjastosta, niin pääset vähän paremmin jyvälle.

Vierailija
16/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele rauhassa, että tutustut tähän naiseen ja muodosta vasta sitten mielipiteesi ITSE kaikessa rauhassa. Jos nuoripari tarvitsee tukea, ole käytettävissä.

Vierailija
17/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Venäjä ei ole mikään mahdoton kieli. Itse asiassa kieliopiltaan aika hauska, koska esim. olen-sanaa ei käytetä ja mennyttä aikamuotoakaan ei viissin ole kuin imberfekti. (viisaammat korjatkaa) Vielä ehdit kevääksi kansalaisopiston alkeiskurssille.

Kannattaisi ehkä asennoitua häneen positiivisesti. Ei hän ihan kamala ihminen voi olla, jos miehesi veli on häneen noin rakastunut.

Meidän umpi savolaisessa suvussa -kieroiksi meitäkin haukutaan, mutta se maamies-Jussi on kyllä ihan oma lukunsa- on turkkilainen mies ja filippiiniläinen nainen, voin vakuuttaa että toimeen on tultu.

Vierailija
18/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vaihtarivuotena jenkeissä vastasin kerran puhelimeen. Siellä oli eräs gallupin tekijä kyselemässä kulutustottumuksista jotain tilastoja varten.

kolmen kuukauden päästä kihlauduimme, vuoden päästä menimme naimisiin. Tänä vuonna vietimme 10v hääpäiväämme neljän lapsemme kanssa.

Vierailija
19/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on suuri venäjänkielisten yhteisö (ovathan venäläiset suurimpia maahanmuuttaja ryhmiämme) ja töitä saattaa löytyä ihan omalla äidinkielellä. Esiintyville artisteille alansa töitä löytyy, jos osaa tehdä pr-hommat kunnolla ja on riittävän hyvä. Ei kannata pelästyä, kyllä se varmaan tulevalle vaimolle on suurin muutos elämässään edessä. Mukavaa olisi, jos tuleva suku osaisi tässä muutoksessa tukea ja ottaa avoimin mielin vastaan. Varmasti löytyy tapaeroja, mutta niitähän löytyy myös kaikilta suomalaisiltakin.

Venäjä ei ole kielenä helppoa, mutta kyllä sitä oppii. Aika muotoja on mm. enemmän kuin suomessa, koska käytössä myös futuri. Lisäksi fem. mask. neutri ja monikko aiheuttavat sanojen taivutuksissa ongelmia. Hieno kieli, jonka takaa löytyy upeaa kulttuuria. Käännöskirjallisuus ei vaikka koskaan vastaa alkuperäistä.

Vierailija
20/24 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös venäjässä voidaan ilmaista toiminta lopetettiin, oli lopetettu ja toiminta ollaan lopetettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän