Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällaista vatsatautia nyt liikkeellä vai onkohan jotai muuta? (Tampere)

Vierailija
18.09.2022 |

Pojalla oli torstai-iltana kuumeinen olo, mutta ei ollut kuumetta. Muita oireita ei ollut. Tehtiin varmuuden vuoksi koronatesti kun luokassa on ollut koronaa. Aamulla voi normaalisti ja lähti kouluun. Päivällä oli tullut aivan yhtäkkiä huono-olo ja poika lähti koulusta kesken päivän kotiin. Kun tulin kotiin, mitattiin pojan lämpö joka oli vähän koholla. Olo oli parempi, mutta poika valitti väsymystä. Meni nukkumaan ja parin tunnin päästä kävin herättelemässä ja pojalla oli lähes 39 astetta kuumetta. Valitti oksettavaa oloa. Ei kuitenkaan oksentanut. Yöllä alkoi sitten oksentamaan rajusti. Monta tuntia oksensi. Kuume oli lähes 40. Mentiin nukkumaan kun pojan oli parempi. Eilen aamulla heräsi ja sanoi että on ihan ok olo. Vähän lämpöä kuitenkin oli ja se sahasi 37.5 - 39 asteen välillä koko päivän. Huono olo vaivasi iltapäivällä ja oksensi muutaman kerran. Illalla nousi taas lähes 40 asteen kuume. Tänään aamulla se oli onneksi laskenut, mutta tänäänkin on ollut lämpöä. Pari kertaa on tänäänkin oksentanut. Vatsakipua ei ole ollut koko aikana eikä ripulia... Tänään soitin jo terveyskeskukseen kun tuo kuumeilu ja oksentelu on jatkunut niin monta päivää. Ei kuulema ole vieläkään syytä huolestua... mua silti vaivaa tämä kun muilla ei ole mitään oireita ja pojallakaan ei ole mahakipua mitä yleensä vatsataudissa on.

Joten tamperelaiset: onko vastaavaa tautia ollut liikkeellä teidän perheessä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vatsa toiminut, ettei mitään suolitukosta?

On kuulema. Ja olen mä koittanut muistuttaa että "juo" (eli hörppii teelusikallisia) säännöllisesti. Ei meinaa saada vain nesteitäkään alas. Tänään oksentanut aina kun on koittanut vähänkään enemmän nesteitä juoda. Kuivuminenkin vähän mietityttää kun niin rajua ollut tuo kuumeilu ja oksentelu monta päivää ja nesteitä tosiaan on mennyt vain teelusikallinen kerrallaan... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole mitään erityistä kuulemma syönyt. Koulussa syönyt jotain mitä ei kotona olla, mutta muuten samoja ruokia meidän kanssa. Ap

Vierailija
24/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00054

Tästä tuli mieleen että eihän vain ole diabetes puhjennut?

Vierailija
25/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuulema. Ja olen mä koittanut muistuttaa että "juo" (eli hörppii teelusikallisia) säännöllisesti. Ei meinaa saada vain nesteitäkään alas. Tänään oksentanut aina kun on koittanut vähänkään enemmän nesteitä juoda. Kuivuminenkin vähän mietityttää kun niin rajua ollut tuo kuumeilu ja oksentelu monta päivää ja nesteitä tosiaan on mennyt vain teelusikallinen kerrallaan... Ap

Onko pissannut miten? Siitä voi päätellä onko miten kuivunut.

Vierailija
26/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole kärpässieniä syönyt??

Vierailija
27/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo vahvasti kuulostaa siltä, että viimeistään huomenna lääkäriin. "Perusmahataudissahan" tavaraa tulee yleensä molemmista päistä (ja suhteellisen lyhyen aikaa). Voi olla myös sellainen vatsatauti, jossa on pelkkää ripulia ilman oksentamista, mutta jos on toisinpäin, niin herää kyllä kysymys että onko kuitenkin jotain muuta...

Vierailija
28/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kerran tosi paha ruokamyrkytys ja ei todella pystynyt juoda yhtään enempää kuin teelusikallisella kostutti suuta vähän kerrallaan, yli vuorokausi meni näin.

Vierailija
29/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä perus masutaudissa lentää molemmista päistä.

Vierailija
30/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tainnut monesti pissata tänään. Oisko edes kahta kertaa... Tämäkin mua mietityttää. Ap

Vierailija
31/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako olla jalkeilla ja toimia normaaliati? Pystyiskö mehujätskiä tai jääpaloja imeskeleen niin sais nesteitä?

Vierailija
32/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla maha löysällä. Ei tullu sunnuntaiaamun panosta mitään, kun piti alvariinsa juosta pytylle!

Vierailija
33/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita yksityiselle ja pyydä arvio pitäisikö tuoda näytille. Mielellään varmasti tutkivat ja ottavat tippaan.

Vierailija
34/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä perus masutaudissa lentää molemmista päistä.

Ei välttämättä. Meillä ainakin joko tai. En edes muista, että edes pojalla ois tullut molemmista päistä tavaraa kun on ollut vatsataudissa.

Vierailija
35/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako olla jalkeilla ja toimia normaaliati? Pystyiskö mehujätskiä tai jääpaloja imeskeleen niin sais nesteitä?

No väsynythän tuo on ollut perjantaista asti. Pitkälti sängyssä ollut koko viikonlopun. Jääpaloja kokeilen antaa. Ap

Vierailija
36/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina voi soittaa uudestaan tk tai päivystys jos kuivumisen mahdollisuus mietityttää tai vointi huononee yhä. Tilanteen mukaan pitää mennä ja kuitenkin lapsi kyseessä niin mieluummin soittasin vaikka liian herkästi.

Vierailija
37/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta yhtään normaalilta nyt... Heti aamulla lääkäriin. Ja jos pahenee nyt illalla niin heti. Tarvittaessa 112.

Vierailija
38/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen lapsi? Mitä pienempi sitä herkemmin pitää viedä lääkäriin.

Vierailija
39/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan seisaaltaan ja kullista on kusi lentäny! Repesin :o) heh heh hiihhihhihhii

Ap

Vierailija
40/41 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoinen lapsi? Mitä pienempi sitä herkemmin pitää viedä lääkäriin.

On tuo yli 50kg jo. Ei onneksi kovin pienikokoinen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi