Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattioikeuksien poistaminen

Vierailija
18.09.2022 |

Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontaviraston (Valvira) mukaan tänä vuonna jo 469:n sairaanhoitajan ja lähihoitajan ammattioikeudet tai ammattinimike on poistettu Valviran rekisteristä heidän omasta pyynnöstään. Viime vuonna pyyntöjä oli yhteensä 46.

Valviran lakimies Pia Wistrand-Alvesalo kertoo, että pyyntöjä on tällä hetkellä jonossa yli 300 ja niiden määrä on viime päivien aikana lisääntynyt voimakkaasti.

Pyyntöjä on tullut tänä vuonna tasaisesti viikoittain, mutta viime aikoina ja etenkin viime päivinä niitä on tullut selkeästi runsaammin, päiväkohtaisesti isoja määriä. Yleensä jonossa ei ole ollut tällaista määrää, Wistrand-Alvesalo kertoo.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alaa vaihtamassa. Olen ajatellut poistaa ammattioikeuteni viime aikaisten tapahtumien takia. Te , jotka olette tehneet, niin oliko vaikeaa ja menikö kauan?

Vierailija
2/13 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat pääsääntöisesti sellaisia, jotka eivät ole tehneet hoitajan töitä vuosiin, osa ei välttämättä koskaan valmistumisen jälkeen.

Hoitajia on ihan valtavasti kaikenlaisissa muissa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap, kuinka moni hoitajista aikoo poistattaa ammattioikeutensa, ja johtuuko nykyisistä tapahtumista?

Vierailija
4/13 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alaa vaihtamassa. Olen ajatellut poistaa ammattioikeuteni viime aikaisten tapahtumien takia. Te , jotka olette tehneet, niin oliko vaikeaa ja menikö kauan?

Samaa mietin minäkin.

Vierailija
5/13 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat pääsääntöisesti sellaisia, jotka eivät ole tehneet hoitajan töitä vuosiin, osa ei välttämättä koskaan valmistumisen jälkeen.

Hoitajia on ihan valtavasti kaikenlaisissa muissa töissä.

No ei ole, aktiivihoitajista on kyse. Ei ne alalta pitkään poissa olleet viitsi oikeuksiaan poistattaa, koska tietävät, ettei jotain 20 vuotta muissa töissä ollutta pakoteta palaamaan eikä eläkeläiset ole ennenkään oikeuksiaan poistattaneet.

Vierailija
6/13 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaadi muuta kuin vapaamuotoisen ilmoituksen.

Sen jälkeen aikaa menee sen aikaa kuin byrokratiassa menee. Viikkoja tai kuukausia, ei päiviä. Nämä henkilöt pääasiassa käsittelevät "oikeita" poistotarpeita, kuten lääkevarkauksia. Heille ei ole laskettu työaikaa satoihin omiin ilmoituksiin, joten niitä käsitellään sitä mukaa kuin ehditään.

Vierailija
7/13 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap, kuinka moni hoitajista aikoo poistattaa ammattioikeutensa, ja johtuuko nykyisistä tapahtumista?

Minä.olen hoitaja, vielä, ja aion lähteä alalta tämän lain takia ja oikeuteni meinaan poistattaa ja pian, ennenkuin sekin kielletään. Seuraavaksi varmaan hoitajilta otetaan passi pois ja asetetaan maastapoistumiskielto?

Vierailija
8/13 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vaikeaa.Käsittely kesti 4 kuukautta.

Vierailija
9/13 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moniko uhoajista on Venäjän passin omaava lähinnä pilua myymällä tienaava rölli? 95-99%?

Vierailija
10/13 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin niitä ei yhtä helposti saa, onneksi. Pitää tehdä uusi tutkinto. Nykyään taitaa olla soveltuvuuskoe ja rikostaustaselvityskin

Vierailija
11/13 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aio mennä hoitotöihin niin on paras keino poistattaa ammattioikeus. Varmistaa sen, ettei hoitotyötä voida tarjota, jos sattuu jäämään työttömäksi.

Vierailija
12/13 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisin niitä ei yhtä helposti saa, onneksi. Pitää tehdä uusi tutkinto. Nykyään taitaa olla soveltuvuuskoe ja rikostaustaselvityskin

Ammattioikeuden takaisin saaminen on yhtä helppoa kuin sen poistaminenkin. Ei siinä tarvitse mitään kouluja käydä, ne vanhat paperit kelpaa edelleen.

Vierailija
13/13 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole noin! Ihan pyyntö riittää! Älä tule väittämään faktana tänne jotain oman mielikuvituksesi tuotoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän