Poika menetti yöllä ajoluvan. Asutaan hevon perseessä ja tämä tuntuu jopa mulle rangaistukselta.
Joudun kuskaamaan häntä nyt itse ympäri kyliä.
Ja ennen kuin kukaan sanoo: minusta poliisi teki oikein, mutta harmittaa oman lapsen toikkarointi joka sitten vaikuttaa koko perheeseen.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia kuljetat? Tuota en ymmärrä, enkä tule ymmärtämään. Etenkin jos julkiset kulkee, taksit kulkee ja pyörällä pääsee.
Vanhempani ovat nuorinta sisarta kuskanut niin kauan kuin muistan. Julkiset kulki koululle, mutta hänelle ei kelvannut kuin apostoli kyyti. Nyt omillaan asuessa vanhempani töikseen hakevat hänet viikonloppuisin kotiin, ajomatka yhteen suuntaan 82 km. Ja tietenkin kuljettavat takaisin. Julkisillakin pääsisi, mutta ei.
Et taida tietää mitä apostoli kyyti on.
Herranjumala että joku äitiolotettu tyyppi ihmettelee kakaransa toilailua. Mahdollisesti tuo apina vaaransi muiden hengen. Pennut saa näköjään kortin tuosta vaan. Isomman luokan rangaistus kakaralle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minsi ihmeessä sinun pitäisi kuskata aikuista poikaasi yhtään mihinkään?
Koska asutaan oikeasti hevon perseessä eikä täältä pääse yhtään mihinkään ilman autoa. Siksi sai poikkeusluvalla kortin. Onnea vaan kouluun kulkemiseen, harrastuksiin ja kavereiden näkemiseen. Ap
Voi kyynel. Hah hah hah! Ihan oikein ääliökakarallesi :D
Hyvä uutinen että poliisi sentään siellä metsäkulmallakin vähän katsoo näiden ajotaidottomien mullien perään.
Vierailija kirjoitti:
Kauankos se kortti on kuivumassa? Väliaikaista, joten ottakoon fillarin tai muuttakoon jonkun lähempänä asuvan nurkkiin siksi ajaksi. Miksi muutes hevonperseessä on poliisit ratsaamassa? Joku kylältä päättänyt pistää pentusi kuriin mä luulen...tyhmyydestä sakotetaan.
Kyllä ne hevonperseessäkin välillä käy pyörimässä ja itsekin olen aikanaan poliiseja karkuun juossut kun peltoautolla hiekkateillä ajeltiin, mutta autollahan sieltä hevonperseestä pääsee ihmisten ilmoillekin missä ratsataan sitten enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala että joku äitiolotettu tyyppi ihmettelee kakaransa toilailua. Mahdollisesti tuo apina vaaransi muiden hengen. Pennut saa näköjään kortin tuosta vaan. Isomman luokan rangaistus kakaralle!
Mahtaako pelkkä rankka ylinopeus olla törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista, tilanteesta riippuen voi olla sivullisille vaarallista tai täysin vaaratonta.
Kortti pois ja lopullisesti! Hävytöntä, että äiti yrittää puolustella tulevaa kriminaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kortti pois ja lopullisesti! Hävytöntä, että äiti yrittää puolustella tulevaa kriminaalia.
Aloituspostauksesta voi sherlokoida että kortti on jo pois, mutta ei se toki loputtomiin pois ole.
Mikä tässä on ongelma ? En ole lukenut viestejä, mutta kai on selvää, että jokainen vastaa omista mokistaan, myös 17 vuotias. On tietoisesti rikkonut liikennesääntöjä. Mutsi ihmettelee, miten lapsirakas pääsee bailaamaan tai ehkä johonkin amikseen, jees. Eiköhän pentu voi pyytää kuskiksi kavereitaan. Toiv kortti pois lopullisesti.
Pistä se jannu ajamaan fillarilla.Oppiipahan sitten.
Vierailija kirjoitti:
No ethän sinä kuljeta poikaa enää minnekään, tilaa taksin jos on varaa tai polkupyöräilee.
Sille konstaapeli joka vei kortin niin maksaa taksit. Itse ainakin laittaisin maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ethän sinä kuljeta poikaa enää minnekään, tilaa taksin jos on varaa tai polkupyöräilee.
Sille konstaapeli joka vei kortin niin maksaa taksit. Itse ainakin laittaisin maksamaan.
Ei se ap:n teini taida taksilla ehtiä perille, kun pitäisi lähes 200 km/h päästä.
Olen samaa mieltä kuin monet muutkin tässä, että jos törttöili korttinsa, niin sitten ei ajella. Sitten mennään kävellen, fillarilla tai ei ollenkaan. Sitten istutaan illat kotona ja mietitään, mitä tuli tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
On tosi väärin , että noi kakarat saa kortin liian aikaisin. Kuinka monta kuolemaa pitää katsoa, ennenkuin asiaan puututaan. Aloittajalle, itse olet sinne hevonperseeseen mennyt, Mikset miettinyt jo heti, kuinka pentusi johonkin kouluun pääsee. Noi pennut pitää todella kouluttaa.
Kohtahan tuo poikkeuslupa poistuu. Sen jälkeen kuka tahansa 16v saa ajokortin amerikan malliin. Hyvä systeemi. Kalliista mopoautoistakin tulee samalla melko tarpeettomia, päästään niistäkin tientukkeista.
Eikös muuten se asuinpaikkanne eli hevonperse ole ihan siinä hevonvitun vieressä? Ainakin itse muistelen niin.
Sitten vaan sähköpyörä tai sähkömopokaupoille, jos lapsi ei pääse kouluun muuten.
Sillä kulkee sen aikaa kunnes kortti taas taskussa.
Hyvä ettei ehtinyt sattua mitään vakavampaa. Esim. ajanut tieltä tai törmännyt johonkin ja aiheuttanut kenellekään muulle harmia.
Se tulee monelle yllätyksenä, ettei se oma lapsi noudatakaan niitä liikennesääntöjä ja voi töpeksiä ja tulla seuraamuksia. Ja sitten niiden kanssa pitää vaan elää.
Ja kyllä, lapselle voi tulla siitä paha mieli. Ja kiukku. Ja kova yritys olla ottamatta itse vastuu tekemisistään, saatikka katua tai hävetä.
Tässä kohdassa aikuinen voi antaa lapsen tuntea niitä tuntemuksia tai silotella oman pikku mussukan pahan mielen passaamalla kuljetuksin tms.
Ajoiko hurjaa ylinopeutta vai kovassa kännissä vai molempia? Oma häpiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minsi ihmeessä sinun pitäisi kuskata aikuista poikaasi yhtään mihinkään?
Koska asutaan oikeasti hevon perseessä eikä täältä pääse yhtään mihinkään ilman autoa. Siksi sai poikkeusluvalla kortin. Onnea vaan kouluun kulkemiseen, harrastuksiin ja kavereiden näkemiseen. Ap
No se on vaa voi voi. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ajoiko 40 alueella 120? Vai mitä tapahtui, että kortti kerralla lähtee pois? Yleensä saa ajaa ylinopeutta vuoden aikana sen 3 kertaa, ennen kuin kortti hyllytetään.
Alaikäisiltä lähtee herkemmin kuin aikuisilta. Ja ihan hyvästä syystä lähteekin.
Ja AP:lle sanon, että vähällä pääsitte, kun teiniltäsi lähti vain ajolupa. Joiltakin on lähtenyt jotain sellaista, mikä ei ole palautettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös muuten se asuinpaikkanne eli hevonperse ole ihan siinä hevonvitun vieressä? Ainakin itse muistelen niin.
Tämä pitää paikkansa silloin, kun kyseessä on tamma. Orin ja ruunan tapauksessa se hevonvittu voi olla hyvinkin kaukana. Ori toki olisi vallan kiinnostunut siitä hevonvitusta, mutta ruuna ei niinkään.
On tosi väärin , että noi kakarat saa kortin liian aikaisin. Kuinka monta kuolemaa pitää katsoa, ennenkuin asiaan puututaan. Aloittajalle, itse olet sinne hevonperseeseen mennyt, Mikset miettinyt jo heti, kuinka pentusi johonkin kouluun pääsee. Noi pennut pitää todella kouluttaa.