--- TOUKOTAAPERTAJIEN maanantai ---
Kommentit (20)
Onnea np-ultrassa käyneille Taritalle ja Vesuviolle!
Kerroimme vanhemmilleni eilen vauvauutiset. Jotenkin olin vähän pelännyt, että miten suhtautuvat, kun rakennusprojekti alkaa samaan aikaan. Vielä kun rakennamme heidän tontilleen ja isäni tulee olemaan projektissa apuna, niin etteivät vaan ajattelisi, että nyt koko rakentaminen kaatuu heidän niskaansa. No, suhtautuivat ihan tosi ihanasti, äitikin sanoi, että on ihanaa taas saada vauva taloon ja vähän vihjaisi, että heillä on laatikkokaupalla tyttöjen vaatteita varastossa (eli ovat sisareni tyttären, joka toukokuussa täyttää 3v.). No, toivotaan, että niille tulisi käyttöä.
Kitalle ja Rimpelle hyviä ultria huomiselle.
Kolmeplusyks ja 13+5
Tulin taas välillä kertomaan että minäkin täällä taustalla lymyilen... Olen kyllä välillä käynyt lukemassa pinoja mutta kun tää tietokoneen ruutukin tekee huonon olon. Eli siis pahoinvointi jatkuu edelleen aikas pahana, joka päivä oksennan ja huono olo on läpi päivän. Ehkäpä tää sit helpottaa 16 viikolla niinkuin aiemmissakin... :)
Kiva lukea iloisia ultrakuulumisia!!
Itsekin kävin kaksi viikkoa sitten nt-ultrassa ja turvotusta oli 0.7. Vauvelin pääperämitta oli silloin 54mm, siellä se nätisti heilutteli jalkoja ja käsiään...
Hyvävointista odotusta kaikille mameille!!
Mammuliini79 13+6
en ehdi nyt lukea koko pinoa, kun poika herää just..
Kävin tänään np-ultrassa, ja kävikin niin että laskettu aika muuttui n. viikolla, ja joudun ilmeisesti siirtymään tuonne kesäkuisiin odottajiin! Eli nyt kätilö sanoi että hän alustavasti sano lasketuksi ajaksi 1.6. Mutta hän varasi mulle uuden np-ultra-ajan koska olin vauvan mittojen mukaan viikoilla 9+ jotain, joten niskaturvotusta ei voi vielä mitata kun vasta viikolla 11. Silloin saan myös varman la:nkin.
Mutta oli ihanaa nähdä se pieni sykkivä sydän, helpottavaa tietää että siellä on tosiaan elämää! Soitin jo ihan innoissaan vihdoin äidille ja siskolle uutiset:)
Mutta kirjoittelen vielä nää pari viikkoa tänne toukotaapertajiin, mulla on siis uus ultra-aika 14.11. ja silloin selviää jäänkö tänne vai siirrynkö kesäkuisiin. Hyviä vointeja kaikille!
T:minnis80 rv ?????
Taritalle ja Vesuviolle onnea ihanista ultrakokemuksista! Varmaan ihanaa. Itsekin odottelen jo kuumeisesti. Vielä en tiedä edes sitä aikaa :)
Rimpelle tsemppiä jännitykseen huomisen ultran vuoksi.
Kitalle paljon voimia pahoinvoinnin keskelle. Itse ehkä pysyisin kotona, jos olisi noin kaamea pahoinvointi. Mutta itse tiedät varmasti parhaiten.
Mammuliinille myös voimia pahoinvoinnin keskelle ja onnittelut ultrakuulumisista.
Minnis, pysy täällä vaan. Ei kai se yhden päivän heitto mitään haittaa :) Mistäs sitä tietää koska vauva syntyy. Meitä peräpään pitäjiä ei ole niin montaa muutenkaan. Mulla on la 30.5. enkä usko, että se siitä kauheesti muuttuu, kun ovistikuilla tiedän sen hedelmöittymispäivän melko tarkkaan.
Laru rv 9+5
Taas on viikko alussa. ==)
Nyt on olokin jo ihan hyvä, väsyttää paljon vähemmän eikä kivut ole olleet enää kovia.
Nyt on vaan sellainen olo että onkohan sitä enää raskaana? Kun ei oo pahoinvointia, ei oikein väsymystä, mutta ei ole maahaakaan (omien makkaroiden lisäksi).
Kyllä siel masussa on pikkuinen on, se niiin monta kertaa nähty (8 ultraa takana) ja voi vielä viikko sitten hyvin. Eikä mitään epäilyttävää ole tapahtunut. No kyllä se maha viel tulee ja sitten valitetaan kun selkää särkee =).
Onneksi olkoon kaikille ultrassa käyneille, mukava että on tullut hyviä uutisia.
Ki-ra ja nemo 10+3 ainakin...
heissan,
olen vähän kateellinen teille, jotka pääsitte jo np-ultraan. itsellä olisi pitänyt olla 2.11. Kät-opistolla, mutta viime viikolla sain paperin, jossa luki, että aika ja paikka muuttuivat, eli 8.11. ja Meilahdessa. olen neurologiapotilas ja odottaisin nyt luultavasti aivoleikkausta, ellei vauvan odotus olisi yhtäkkiä alkanut :) siellä Meilahdessa varmaan tutkitaan ultran yhteydessä vielä jotakin minun päähän liittyvää.
vähän kyllä harmittaa, että siirtyi kokonaisella viikolla ja aivan viime tinkaan (siinä päivänä on rv 13+6)
12 viikkoa tuli täyteen viime torstaina, siinä iltana oksensin oikein urakalla, mutta sen jälkeen pahasta olosta ei ollut tietoakaan, ja väsymys hellitti.
ostin perjantaina ensimmäisen joululahjan ja se on (älkää nauratko) 55-vuotiaalle työkaverilleni :) meillä töissä ostetaan pikku lahjoja aina jouluksi ja pääsiäseksi.
Nyt kärsimättömänä vain odotan, että saisi jo ripustaa ja sytyttää jouluvalot :((
Ihanaa tänään on sadellut lisää lunta, jopa niin paljon, että muksut pääsivät lumiukkoa rakentamaan ja lumitöihin:))
Onnea iloisista ultrakuulumisista ja onnea ultraan menijöille!
Pahoinvoinnin kourissa kärsiville kovasti voimia ja toivotaan, että pian helpottaa.
Arvatkaas mitä??? Mie löysin lauantaina itselleni viimein talvitakin!!! Siis mie olin ravannu ties kuinka monta shoppia ja sit viimein löytyi. En tiedä sitten mahdunko siihen koko talvea, onhan mulla nyt tietty muutama muukin takki, mut voipi olla että masu niissäkin sit kiristää:/ Mut katotaan nyt, keväällähän tulee alennusmyynnit tai sit voipi jo tuo luontainen lämpöpatterikin lämmittää sen verran, että viipotetaan takki auki:)
Mulla on nyt iltaa kohden selkää hissukseen juilinut ja tuo masukin on vähän kipeä....olen kyllä tänään kovasti nostellut painavia...eli turha varmaan ihmetellä:/ Toivottavasti nuo ei nyt vaan pahenisi.....Muuten ei omaan napsuun kummempia kuulune.....tai no pikkuisia hipsauksia ja muksauksia tuolta masusta välillä taitaa tuntua :)
Hauskaa illan jatkoa kaikille toukomasusille!
Lalla ja pallero rv13+4
IHANAA sitä lunta on nyt tääläkin=) ollut jo muutaman päivän=)
voi miten tuleekaan JOULU entistä enemmän mieleen.....:) piti ostaa jo lyhtykin pihalle et saa polttaa ulkona kynttilää:)
En oo kirjotellutkaan nyt muutamaan päivään.....ei jotenkin oo kerinnyt tai jaksanut itahtaa koneen ääreen! nyt yritän lukea teidän kuulumiset läpi...kunhan tuo kauniit ja rohkeat loppuu;) täs mainostauolla tulin tänne kurkkaamaan ja pikaisesti ilmottautumaan!!
nyt takasi telkkarin ääreen....palaan pian lukemaan teidän jutut:)
nyt oon vähän viisaampi asiassa mitä teille kuuluu:) IHANIA ultrakuulumisia oli ainakin TARITA ja VESUVI...ei nyt osaa nimimerkkiä oikein,mutta onnittelut kuitenkin hyvistä ultrakuulumisista!!kateellisena täälä luen....itsellä ens viikolla ultra:)
KITA kyseli siitä veriseulonnasta...tai mitenkä lie sanotaan,kuitenkin mä kävin kans siinä verikokeessa.meillä se on vapaaehtoinen,mutta sillä lailla uus juttu et tänä vuonna vasta tullut että kaikki saa siihen mennä eikä vain riskiryhmät. viimeks en käynyt kun ei sitä ollut...mut nyt kävin siinä ja sen tuloksen sit kuulen sielä ultrassa. vähän kyllä jännittää ja muutenkin aina huoli onko kaikki hyvin!!?
Aika monella tuntuu jo paha olo hellittävän,hyvä:) jaksaa alkaa nauttia raskaudesta...=) mullakaan ei enään pahaa oloa oikeestaan ole eikä sitä kyllä paljoa ollutkaan. mut nyt on eilen ja tänään ollut maha,ylämaha kipeä ja selkä:( pelottaa tietenki et mitä tääkin meinaa. tuli vain viime raskaudesta mieleen raskausmyrkytys et ylämahakipua voi olla,mut tuskinpa vielä tässä vaiheessa raskausmyrkytystäkään olis! voi johtua ihan siitä et oon syöny mitä sattuu...tiiä tuota. tänään on kyllä ollut jo parempi. nuhaa ja yskää vaan on....tuli se sitten mullekkin kun mies ja poika on ollut kipeänä.mä sain sit kunnian sairastaa viimeisenä:( no onneks tääki jo paranemaan päin:)
mitähän sittenn piti.....unhotui jo....eipä kai muuta,hyviä vointeja kaikille!!!!!;)
toymama 11+3
Ja muutakin kuulumista alkuun lyhyesti. Olo on ollu viikonlopusta lähtien vähän kurja, pääkipu alkoi lauantaina, eilen oli jo migreenityyppistä, piti vaan nukkua. Töihin silti tänään raahauduin, mutta jätin tekemättä kaikki vähänkin stressaavat työt ;) Kävin mittauttamassa verenpaineenkin, mutta oli jopa parempi kuin yleensä! ONKO MUILLA OLLUT PÄÄNSÄRKYÄ? - en nyt muista aiemmista kirjoituksista, ku ajatus ei juokse... Nyt olo ok, ku vetelin vähän särkylääkkeitä - kotoa löytyi vain lastenmallia, mutta nehän ainakin sopivat ;)
LARULLE: Meillä poika 3,5 v. ja just ostin uuden pelin, nimeltään Nooan arkki. Ainakin meidän poika tykkää kovasti. Sitä voi sitä paitsi pelata hieman eri tekniikoilla, alkuun vähän helpommalla. Oli MuksuMassissa tarjouksessa. Toinen peli, mistä poika tykkää on sellainen ihan perinteinen noppapeli, jossa edetään sellaisia pisteitä pitkin nopan tahdissa ja matkalla on jotain tehtäviä (esim. vesisade - odota vuoroasi yhden heiton ajan). Tuo meidän peli on jo vanha, mutta luulisi sellaisia kaupasta vieläkin löytyvän - tai ainakin toivoisi!
Ihania ultra-uutisia :)
Onnea Tarita, Vesuvio, Mammuliini ja Minnis! Sori jos joku unohtui...
Minnis; kuten joku jo sanoi, pysy täällä vaan. Voihan olla, että masuasukki päättää tulla toukokuunpuolella :)
(.) ei mitään uutta, masua särkenyt muutamana päivänä. Johtunee kohdun kasvusta... Isänä sanoi viikonloppuna, että maha on kasvanut jo kovasti, joten ei mikään ihme, että masu vähän kipuilee ja vaatteet ahdistaa.
Joulusta ollut puhetta. Mä olen kanssa jouluihminen, ihanaa tehdä imellettyä pottulaatikkoa, porkkanalaatikkoa ja lanttulaatikkoa ja sitä ihanaa italiansalaattia, voih.. Ihan tulee vesi kielelle ;)
Ainoa miinus on se, että " joutuu" käymään isovanhempien luona ja kaikki asuu eri puolella Tamperetta. Tosin siinämielessä hyvä tilanne meillä, että ei sentään ympäri Suomea tarvii ajella. Miehenkin äiti nähdään juuri ennen joulua, kun lähdetään käymään siellä keskieuroopassa.
Joululahjoja on jo aateltu, mutta mitään ei ole vielä hankittu. Ensin on tuo isänpäiväkin ja lahjaongelma vielä ratkaisematta.
Täällä odotetaan torstaita ja np-ultraa, toivottavasti kaikki on hyvin!
Onnea vielä kerran kaikille ultrassa käyneille ja s-äänien kuulijoille :)
Onnipapunen + Käpy rv12+6/13+2 & " iivari" 1v1kk
Kävin lukemassa juuri viikonlopun pinot. Pääosin taisi hyvää kuulua toukokuisille. Itsekin olen ollut paremmassa kunnossa. Viikonloppuna ensimmäistä kertaa pariin viikkoon sain syötyä oikein kunnolla. Oli ihanaa syödä kunnon ruokaa. Tämä olo on nyt mennyt viime viikon puolesta välistä niin, että joinain päivinä on selvästi huonompi olo ja toisina selvästi parempi. Jos tämä alkaisi tästä pikkuhiljaa helpottamaan. Kun vielä saisi tämän kurkun kutituksen pois, että voisi nukkua kunnolla, niin olohan alkaisi olla jo ihan siedettävä :)
Huomenna on eka neuvola. Musta on jotenkin ihana mennä. Ihan kun tämä raskaus nyt siitä muuttuisi todellisemmaksi, mutta silti on jotenkin kiva päästä virallisesti alkuun. Siis yksityisellähän kävin jo ultrassa.
Viikonloppuna oli ihanaa, kun oli sellanen olo, että pystyi siivoamaan. Mulla alko jo ärsyttämään kaikki se pöly yms. kun mitään ei ole jaksanut tehdä. Olen viime viikkoina tyytynyt imurointiin, jos siihenkään. Nyt on niin ihanaa, kun on siistiä. Sekin kummasti piristää mieltä.
Moni jo odottaa joulua ja on ostanut lahjoja. Mäkin olin ennen vielä enemmän jouluihminen, mutta sen jälkeen kun meidän poika kuoli, tuli jouluun jotenkin sellainen haikea sävy. Silloin tuntuu niin pahalta viedä se kynttilä sinne haudalle, kun toiselle pojalle ostaa kuusen alusen täyteen lahjoja. He oli siis kaksoset. Muuten se suru ei enää niin nouse pintaan, mutta joulu jotenkin herkistää. Viime vuonna vietettiin eka joulu omassa kodissa ja se jotenkin helpotti, kun se joulu oli rauhallisempi. Tykkään kyllä kovasti laittaa joulua ja joulukalenteria valmistella yms. Lahjoja en ole vielä ostanut yhtään. Pitäisi varmaan. Olen kyllä miettinyt jo pojalle lahjaideoita. Kohta alkaa taas mummot ja kummit kysellä mitä voisi ostaa. On kiva lukea mitä muut on ostaneet, kun niistä voi saada ideoita itsekin. Joten laittakaahan tänne mitä te olette löytäneet :)
Varsinkin kaipaan tietoa, jos joku tietää hyvän pelin 4-vuotiaalle pojalle. Haluaisin ostaa jonkun pelin hänelle, mutta en tiedä mikä olisi hyvä. Muistipelejä ja palapelejä meillä on jo.
Hyvää viikon alkua kaikille!
Laru rv 9+5
Olo on kuin Ellun kanalla ja mistään vaivoista ei ole enää tietoa... Alkuviikot siis takana ja mieli korkealla. Viikonloppu meni mukiin ja nyt taas opintoja pukkaa.
T: Kurpitsavatsa 13+2
Onpas surkea ilma, kylmä ja vettä sataa. Oma olo on muuten hyvä, mutta ristiselkä on vielä kipeä, on tosin vähän parempi kuin eilen. Huomenna on pakko alkaa siivota oli selkä kipeä tai ei, lauantaina olemme kutsuneet lapsia Halloween-juhliin ja koti on kuin räjähdyksen jäljiltä. Jossain välissä pitäisi myös ehtiä leipoa ja koristella kämppä, vaan kun ei jaksaisi. Mietin pitkään, josko jättäisimme kutsut väliin, kun asumme nyt rakentamisen ajan pienessä kerrostaloasunnossa. Nämä ovat nyt kuitenkin jo 8. kutsut eli niistä on jo muodostunut traditio. Niinpä sovimmekin lasten kanssa, että pidämme vain pienet juhlat ja kutsumme tänä vuonna vain serkkuja ym. eikä yhtään koulukaveria. Nyt lapsia on sitten tulossa 10 kpl (ja lisäksi n. 10 aikuista), kun normaalisti olemme kutsuneet 20 lasta. Tänä vuonna meillä ei myöskään ole mitään erityistä vetonaulaa (viime vuonna oli Frankestainin laboratorio), ei ole tiloja, eikä oikeen halujakaan järjestää.
Joululahjoista: Olemme ostaneet kaikille lapsille tähän mennessä kirjoja ja dvd:tä. Koululaisille molemmille Heinähattu ja Vilttitossukirjat, sekä Ihmeperhe ja Ice Age-dvd:t. 2-vuotiaalle pakkauksen, jossa on kaksi Barney-kirjaa sekä kirjan koiranpennuista (koirafani). Amazonilta pitäisi vielä saada tilattua esikoiselle The Hign School Musical-dvd ja kuopukselle Autot-dvd, ilmestyvät joskus marras-joulukuun vaihteessa.
Peleistä: Meillä suuria hittejä lasten ollessa hieman nuorempia olivat Aasinsilta (suositus näytti olevan 5+) ja Kaninloikka (4+). Molemmat ovat hauskoja, helppoja ja suht nopeita pelejä.
Nyt pikkuinen hermostuu täytyy mennä.
Kolmeplusyks ja 13+5
En ole ehtinyt viikonlopun pinoja vielä lukemaan. Perjantain olin lomalla, niin en siitä perjantaistakaan tiedä mitään. Pitänee käydä lukemassa sopivassa välissä täällä töissä.
Elikkä perjantaina oli se kauan odotettu np-ultra. Kaikki oli hyvin! Pikkuinen veteli juuri sikeitä, ultraaja joutui vähän herättelemään ja sitten alkoi pyöriminen. Otti oikein jaloilla vauhtia koudun seinästä. Niskaturvotus oli sallitun rajoissa. Oli se kyllä taas ihmeellistä katsoa sitä vajaan 7 cm mittaista ihmisalkua jolla oli jo sisäelimet.... elämä on ihmeellistä. Laskettu aika pysyi samana 10.5.07 (olenkin laittanu siihen la listaan 11.5. joka oli vauvasivujen laskurin tulos, mutta mennään tuolla neuvolan tiedolla). Ja nyt sitten odotellaan rakenneultraa, jonka sain jouluviikolle.
Kivaa rupee ilmat vihdoin kylmenemään. Veden tulo saisi jo loppua...
Mukavaa maanantaita!!
Tarita 12+4
Aamulla verhoja avatessa huomasin maan olevan valkoinen, ihanaa..kyllä sitä lunta onkin jo odotettu =)
viikonloppu sujui ilman minkäänlaista pahoinvointia, toivottavasti jatkuu edelleen, nukkua tosin voisi koko ajan.
Viikonloppu meni hulinassa, mieheni veljen 3-vuotias poika oli meillä yökylässä, heräsi jo 6 ja halusi välttämättä heti pelata moottoripyöräpeliä ;)
hyvää alkuviikkoa muille toukotaapertajille =)
t: rusina81 12+3
Heipparallaa kaikille!
Olen niiiin onnellinen. Kävin tänään aamulla siinä np-ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Niskaturvotus 0.9 eli tuskin mitään. Vauvan pää-perä mitta oli 68mm ja siihen jalat lisäksi. Aikamoinen kasvu sitten 6+ viikoilta jolloin se oli 5.5mm.
Aluksi pikkuinen nukkui rauhallisesti kädet rinnan päällä ja jalat ristissä. Hyvin saatiin otettua mittoja, mutta sitten täytyi masun läpi vähän herätellä pikkuista, jotta saataisiin se liikkeelle ja muitakin mittoja otettua. Aluksi se vain potkaisi heti takaisin ja taisi nukahtaa uudelleen, mutta kun uudestaan vähän masua paineltiin niin heräsi touhuamaan. Sillä näkyi jo kädet ja jalat ja kaikki. Kasvotkin näkyivät tosi hyvin, näytti ihan minivauvalta. Harmittaa vain kun niissä printeissä ei ole yhtä tarkka laatu kuvassa kuin mitä siinä monitorilla on.
Oli se uskomaton hetki nähdä pikkuinen ja on vaikeaa saada hymyä pois naamalta. Sai nähdä että kaikki oli hyvin ja siellä tosiaan asustaa joku, kun ei sitä välillä meinaa uskoa ja varsinkin kun ei silloin neuvolassa saatu sydänääniä kuulumaan viikolla 10+3. Nyt täytyy varmaan kohta saada kerrottua omille vanhemmilleni, koska en ole vielä saanut kerrottua. Voin näyttää kuvat sitten samalla.
Nyt nukun hetken ennenkuin lähden töihin iltavuoroon, jos maltan nukkua. Eikö aika monella ollut ultria tällä viikolla ja jopa tänäänkin. Yritän illemmalla päästä lukemaan kuulumisia. Toivottavasti saatte yhtä ihania uutísia.
unohdin mainita että viikot ovat tänään 12+6 kun np-ultra tehtiin
Vesuvio ja Tarita olivat saaneet hyviä ultra-uutisia! Ihana kuulla että niin monella on ultrassa kaikki ollut mallillaan. Luo kummasti uskoa ikuiseen pessimistiinkin... :)
Täällä on kanssa yön aikana maa saanut ohuen lumipeitteen ja kyllä se kummasti heti piristää! Tosin autoilemaan ei tee mieli lähteä kun vasta tälle illalle on rengasputiikkiin aika varattuna. Isäntä saakin heti töistä tultuaan lähteä autoa rengastamaan. " Onneksi" esikoisella nousi eilen kuume niin ei tarvitse töihin menoa murehtia!
Tämä hoitovapaa tuli oikeastaan tosi hyvään väliin kun töissä on menossa sellainen myllerrys että yhtään ei tee mieli sinne päivittäin
raahautua.
Huomenna olisi heti aamusta np-ultra ja pelottaa niin kovin että masussa ei kaikki olekkaan kunnossa. Mitään syytä pelkoon ei varsinaisesti ole mutta taitaa ne vanhat km:t kummitella kuitenkin.
No huomenna sitä on taas viisaampi. To onkin sitten lääkärineuvolan vuoro. Sitten onkin pitkä tauko ennen seuraavaa neuvolaa kun se on vasta ihan loppukuusta.
Nyt koiran kanssa pihalle touhuamaan kun tyttö katsoo videoita sohvan nurkassa.
-Rimpe- rv 11+6
Hei,
Kiva lukea hyviä np-ultra-kuulumisia. Itselläni se on edessä huomenna. Samalla tehdään joku veriseulonta. Oletteko olleet siinä? Meillä kuuluu tähän neuvola-pakettiin.
Valittelin huonoa oloani täällä ja jotenkin ajattelin, että kun se maaginen 12 tulee täyteen niin rupeaa helpottamaan. Nyt on 12+2. Niin vain yöllä heräsin oksentamaan ja aamupäivällä uudestaan. Ei ole minusta töihin menijäksi ei. Toisaalta ajattelen, että pitäisikö vaanm ryhdistäytyä ja mennä, kun näitä viikkoja on näin paljon, ettei sitä töissä oksenteluaakaan olisi pakko salailla? Toisaalta ajattelen, että on paljon helpompi olla kotona ja oksennella täällä vaikka aika alkaakin käydä pitkäksi.
Iloisia syksyn päiviä kaikille ja toivotaan lisää hyviä ultra-kuulumisia!