Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko että kukaan olisi niin hölmö että irtisanoutuisi tässä taloustilanteessa ilman kunnollista suunnitelmaa

Vierailija
17.09.2022 |

Media nyt tykkää huudella vaikka mitä. Ei kukaan järkevä ihminen eroa kohtuu palkkaisesta työstä nyt kun ensi talven sähkölaskut ja asuntolainat on tulossa maksuun. Puhumattakaan ruoan hinnan noususta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaanhoitajan koulutus, takana 9 hoitotyövuotta ja nyt olen ollut kohta 2 vuotta IT-alan yrityksessä vähän yli 4000 e/kk palkalla. Ei viikonlopputöitä, ei joulutöitä, ei vuoronvaihtoja, ei lapsen vuoropäiväkotipaikkaa jne.

Miksi oletetaan, että sairaanhoitajat ei voi työllistyä kuin hoitoalalle?

No kerro vähän tarkemmin, onko muita koulutuksia, mitä IT-alan työtä tarkalleen teet?

Pitäisin hyvin outona sitä, että "pelkkä" sairaanhoitaja pääsisi ihan toisen amk alan ammattitöihin tuosta vaan.

Vierailija
22/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eroaa, ja aina keinot keksitään

Voitko hieman tarkemmin avata näitä keinoja?

Minulla on perhe, onko sinulla? En ikipäivänä eroaisi nyt vaikka minulla suht huono palkka onkin. Sitähän olisi vieläkin pahemmassa lirissä.

Minäpä säästin pahan päivän varalle ja jäin sitten pois päivätyöstä. Keikkailin silloin kun huvitti/pyydettiin töihin. Ihan hyvin meni. Siitä sitten eläkkeelle.

Viitisen vuotta tein niin.

Toimii varmaan eläkeikää lähestyvälle jolla asuntolaina maksettu. Mutta ei asuntovelalliselle pienten lasten vanhemmille. Siinä on äkkiä säästöt syöty ja kodittomana.

Asuntovelalliset pienten lasten vanhemmat näyttävät siirtyvän halvemman asumisen piiriin ns. maalle eli pois keskustoista. Elämisen laatu merkitsee enemmän kuin koirankopin kokoinen betonilaatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa kaupungeissa on varsinkin sairaanhoitajille tarjolla paljon enemmän töitä kuin mitä tekijä löytyy. Esim. omassa kaupungissa sain vartin etsimisellä yli 200 avoimesta paikasta laskettua jo 5 hyvää vaihtoehtoa mihin hakea jos nykyinen työpaikka alkaa nyppiä liikaa. Päälle keikkafirmat ja entiset työpaikat.

Tarjontaa alalla on oikeasti ihan törkeän paljon eikä yksikään työntekijä jää isossa kaupungissa työttömäksi alan sisältä ellei itse halua. Työnantajaa ei myöskään piirun vertaa kiinnostaa onko joku irtisanoutunut työtaistelussa aiemmin - etenkin julkinen puoli palkkaa sen minkä saa eikä valinnanvaraa ole. Mutta tätä ei alan ulkopuolinen ymmärrä vaan pitää Tehyn propagandana...

Vierailija
24/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaanhoitajan koulutus, takana 9 hoitotyövuotta ja nyt olen ollut kohta 2 vuotta IT-alan yrityksessä vähän yli 4000 e/kk palkalla. Ei viikonlopputöitä, ei joulutöitä, ei vuoronvaihtoja, ei lapsen vuoropäiväkotipaikkaa jne.

Ei kukaan oleta, mutta oletatko sitten itse, että esimerkiksi 10000 sairaanhoitajaa työllistyy helposti IT-alalle?

En oleta, mutta tiedän, että on muitakin vaihtoehtoja kuin IT-ala. Olennaista on se, että väki tulee jättämään julkisen sektorin seuraavien vuosien aikana, osa siirtyy yksityiselle puolelle (jossa hinnat tulevat nousemaan), osa vaihtaa alaa. Hoitotyössä ei ole enää pitoa eikä ole mitään, mikä sinne työntäisi, koska se ns. varma työpaikka on pakkolain takia sama asia kuin töitä vuorotta olemattomalla palkalla.

Me näemme nyt vasta jäävuoren huipun, muutaman vuoden kuluttua et saa hoitoa, jos sinulla ei ole vakuutusta.

Mä kallistun myös tähän suuntaan. Ei ole sattumaa, että yksityiset rekrytoivat aivan hullun lailla nyt loppuvuodesta. Pelkästään uusia ajanvaraajia (loikkasin tähän kelkkaan) niin monta, että perehdytyskin on parissa erässä.

Vierailija
25/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro vähän tarkemmin, onko muita koulutuksia, mitä IT-alan työtä tarkalleen teet?

Pitäisin hyvin outona sitä, että "pelkkä" sairaanhoitaja pääsisi ihan toisen amk alan ammattitöihin tuosta vaan.

Tässä on hoitajan (sen tyhmän ja ahneet) ja sinun välinen ero: hoitaja on osannut ottaa selvää, hoitaja on osannut suunnitella ja valita eikä ole keskustelupalstoilla kysellyt, että eihän sitä voi hoitajana tehdä muuta kuin hoitotyötä, eihän.

Sinuna selvittäisin ihan itse, mitä kaikkia tehtäväiä IT-puolella onkaan, palataan sitten asiaan.

Vierailija
26/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoissa kaupungeissa on varsinkin sairaanhoitajille tarjolla paljon enemmän töitä kuin mitä tekijä löytyy. Esim. omassa kaupungissa sain vartin etsimisellä yli 200 avoimesta paikasta laskettua jo 5 hyvää vaihtoehtoa mihin hakea jos nykyinen työpaikka alkaa nyppiä liikaa. Päälle keikkafirmat ja entiset työpaikat.

Tarjontaa alalla on oikeasti ihan törkeän paljon eikä yksikään työntekijä jää isossa kaupungissa työttömäksi alan sisältä ellei itse halua. Työnantajaa ei myöskään piirun vertaa kiinnostaa onko joku irtisanoutunut työtaistelussa aiemmin - etenkin julkinen puoli palkkaa sen minkä saa eikä valinnanvaraa ole. Mutta tätä ei alan ulkopuolinen ymmärrä vaan pitää Tehyn propagandana...

Mä tein tuota, että pidin taukoja pätkien välissä. Työnantaja suostui, koska lupasin mennä takaisin. Työsuhteiden pituuden ja tehtävät vuorot voi käytännössä sanella. 

Vierailija
27/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan myös hauska yksityiskohta, että pääsin sairaanhoitajakoulutuksella nykyiseen työpaikkaani useiden kymmenien muiden hakijoiden seasta, vaikka osa hakijoista oli yliopistokoulutuksen käyneitä.

Ehkä se vahva työmoraali, haastavan työn hallitseminen ja se, että pystyy kohtaamaan erilaisia ihmisiä työssään, on tärkeämpää osaamista jossain tehtävissä kuin pelkkä koulutustaso.

Vierailija
28/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan eroaa tai on eronnut jo.

Katsos kun niillä jotka näin voi tehdä on yleensä ollut sen verran järkeä että sukanvarressa on säästöjä joiden turvin voi lähteä työpaikasta jossa ei viihdy tai se on käynyt ylivoimaiseksi sietää esim toksisen ilmapiirin takia.

No sittenhän se hoitajan palkka on ihan hyvä ja riittävä jos siitä saa säästöönkin ihan hyvin. Teidän propagandan mukaanhan sillä ei tule edes toimeen.

Vierailija
29/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitaja mutta 25 työvuoteni aikana olen lähtenyt työpaikoista joskus impulsiivisestikin ja tyhjän päälle, ollut määräaikaisena, saanut potkut, joutunut konkurssin seurauksena työttömäksi parikin kertaa ja mitä vielä. Ihme juttu, kun on aina töitä löytynyt jos niitä on halunnut. Tämä ihan lukiopohjalta, ilman ammattikoulutusta.

Tsemppiä hoitajille ja muille työelämän kanssa painiville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi