Lokamassujen maanantai
Onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille, minäkin poistun tästä muutaman minuutin perästä kohti sairaalaan kypsyttelemään omaani. Vähän on jo ollut toivoa " oikeista " supistuksista, joten toivotaan että käynnistyisi nopeasti.
Jaksut teille jotka jatkatte vielä kotona, palaillaan vauvapuolella kuulumisiin!
Kommentit (18)
Taitaa meikäläinen korjata potin noissa viikoissa, on nimittäin 42+1 koossa... Huomenna on kolmas yliaikakontrolli, viikonlopun käynnillä lääkärin kans puhuttiin käynnistyksestä keskiviikko-aamuksi. Miehellä on nimittäin huomenna illalla pakosti hoidettava työasia, eli voipi olla ihan varma et silloin ollaan synnyttämässä:)!!!!
tänään on ollut oman pääkopan kans huono päivä, aamulla meinaan supisteli reilun tunnin ajan säännöllisesti, ja kun ne sit loppui niin tuli sellainen tunne ettei täst tuu ikinä mitään!!! Vaik olin kyllä asennoitunut ylimenoon, mut nyt rupeaa jo riittämään. Vähän lohduttaa noi jo vauvautuneiden kannustusviestit...eiköhän meitäkin kaikkia se maailman paras palkinto odota loppujenlopuksi!!!
Tsemppiä kaikille!
T:Sebastian ja " Papu" rv 42+1
Meille syntyi poika 21.10.2006 eli päivä lasketun ajan jälkeen. Vauva sai jonkun infektion ja joutui olemaan antibiottihoidossa tähän asti. Tänään vihdoin päästiin kotiin. Vaavin mitat oli 4130 g, 53 cm ja py 38 cm. Yritän joskus ehtiä kirjottamaan synnytyskertomuksen. Synnytyksestä voin sen verrran kertoa, että se kesti virallisesti 26 tuntia ja ponnistusvaihe tunnin; oli kieltämättä aika rankka.
Ihanaa olla kotona pikkumiehen kanssa, joka sulatti heti äidin ja isin sydämet. Tätä onnen tunnetta ei voi kuvailla ennen kuin sen itse kokee.
Onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille & jaksamista muille lokamasuille loppumetreille!
eriel (rv 0+0)
jipii! vihdoin kotona ja koko ukkokööri kasassa. eli...meille syntyi kuin syntyikin pieni poika torstaina 26.10, rv 41+0. painoa oli pojalle kertynyt 3265g ja pituutta 49,5cm. junnu on aivan ihana ja jannusta tuli ylpeä ísoveli, isi on ihan onnesta ja ylpeyestä soikeeena. ihana olla kotona taas!
tsempiä kaikille oottajille ja vauvaa nuuskiville =)
-rual-
Onnea kaikille uusille nyyttinsä noutamaan päässeille!!!Kyllä huomaa että toiseksi viimeistä päivää lokakuuta mennään kun näin hiljaista täällä pinossa pitelee, elikkä nyt kaikki " takapirut" kuten itsekkin olen niin ei muuta kun kuulumisia kirjottelemaan ja pinoutumaan.... Menee nämä aamupäivät tässä niin kivasti kuulumisia lueskellessa!
Tänään mulla LA!!!!Jippii (kait), olisi kyllä marraskuisiin pitänyt pinoutua alusta asti, koska tiesin ettei tätä nyyttiä saisi ätmän kuun puolellä kyhättyä... Ei tätä oloa enää kauan jaksaisi, viime yö meni ihan ketuille kun vessassa piti ravata viiteen kertaan, juomassa kahteen kertaan ja särkylääkettä ottamassa kun noita jalkoja särkee niin pirusti ,niin " ehdinhän" yöllä vielä tunnin kirjaakin lukemaan kun ei uni tullut milään!
Huomena mulla äippäpoli, saas nähdä minkälaisen tuomion sieltä saa ties vaikka ottaisivat jo osastolle, joten täytyy varautua siihen. Mulla jotenkin sellanen tutina että alkavat kyllä toimenpiteisiin tällä viikolla jos ei tuo itsekseen älyä tuolta masusta putkahtaa...
-berrrysa 40+0-
Täällä kanssa yksi joka muka kuuluu lokakuisiin. Huomenna laskettu aika... saa nähdä milloin päättää vauva ulos tulla. Välillä supistelee ja painon tunnetta alhaalla, ripuli jatkunut viikon, mutta... välillä tulee ajatus, että ei taida tulla itsekseen...
turhauttavaa todellakin!
Muuten kyllä jaksaisin odottaa pitkäänkin, mutta tuo maha tuossa edessä haittaa kaikkia mahdollisia asioita. Edes shoppailla ei jaksa, mulla nimittäin todella iso maha.
Taidan mennä päiväunille, jos vaikka mieli paranisi!
ruijah 39+6
Vielä on viimeiset langoilla... :)
Minä tosiaan kyllä taidan sitten olla viimeinen, jos Berrysallakin on äippäpolit jo nyt. Tarkoittanee varmaankin sitten käynnistystä tämän viikon puolella. Itselläni ollut vauveli kovin hiljainen pari päivää. Toivottavasti tarkoittaa sitä, että valmistautuu kovaa vauhtia synnytykseen ja keräilee voimia.
Tosin kaikki synnytykseen viittaavat oireet, joita vielä viime viikolla oli, ovat häipyneet, joten se siitä sitten. Olenkin jo miestä uhkaillut, ettei tänä vuonna ehkä vielä vietetäkään isäinpäivää meidän huushollissa. Ei ainakaan tätä menoa. Jotenkin pitäisi yrittää pitää positiivinen mieli, ja olis tosiaankin varmaan pitänyt mennä alunperinkin marraskuisiin, mutta jotenkin sitä toivo eli, että lokakuussa tullaan ulos. Nyt on kyllä jo toivo siitä hieman hiipunut...
Paljon onnea Raputytölle ja muillekin nyyttiään hakeville ja jo lunastaneille! Mikähän Miannin tilanne?
Mutteri 39+6
Rauhassa täälläkin odotellaan, mitä nyt pari muistuttavaa supparia eilen autoajelulla tuli. Flunssaa pukkaa päälle, muuten sain kyllä nukuttua ihan hyvin - yhdeltä ja viideltä vessareissut. Esikoinenkin teki ennätykset ja nukkui puoli yhdeksään - siis talviaikaa. Entistä aikaa olis ollu puoli kymmenen, kun yleensä herää aina seiskalta ku tikka! Ehkä tämä nuhaisuus ja synkeä ilma nukutti.
Kyllä minäkin pinouduin, harvoin kylläkin, lokakuisiin koska la oli lokakuussa. Vaikka tiesin että synnytys menee la:n yli. Esikoinenhan syntyi 12 pv yli.... 41+5, että sinnekin on vielä sitten 9 kokonaista päivää!
Supparisäteitä kaikille niitä kaipaaville!
2xlokamamma, 40+2
Se taitaa olla tämän lokamamman lähtö edessä.Lapsivettä tihkuttanut hieman ja supistukset ovat alkaneet koventua.Ainakin käyn näytillä,jossei muuta.Huomenna onkin äitiyspolilla-aika,joten luulen että sitten viimeistään käynnistelevät jossei ole itsestään jo alkanut tulemaan.
Jaksamisia kaikille!
Katja@Johanna 40+4
Onnea kaikille vauvansa saaneille! Olikin eilisessä pinossa taas monta vauvauutista! Tsemppiä vielä kasassa oleville odottajille! Supistussäteitä lähetteleepi Sanna ja poitsu 16 vrk
Näin sitä jo mentiin pidemmälle kuin esikoisen odottelussa,kun viikkoja 40+4
Tänään on siis tuon ekan synttärit ja pitäisi jaksaa kestiä vieraita.
Olo on kyllä ihan ok.Illalla tuli taas suppareita puolen tunnin välein.(eli harvoin...)Mutta loppui jo ennen nukkumaan menoa.
Eniten mietityttää vaan tässä ylipäivissä,että kun vauva kasvaa!Eihän siinä mitään,mut en haluu synnyttää mitään hehtaarivauvaa :)
Ihana kun ulkona sataa lunta ja on pakkasta,niin ei tarvii loskassa rämpiä.
Eli eikun taas supistuksia tai lapsivesiä oottelemaan!...tai ees limoja...
MOIKKA!
Et viimeiseksi jää :) Täällä 40+4 mutta ei sitten minkäänlaista tietoakaan siitä että olisi tulossa.
Kaikki nivuskivut ja muutkin oavt hävinneet, eilen jumppasin käsipainoilla, kyykkäilin ja venyttelin tossa telkkarin edessä...miehen kanssa naureskeltiin, että en taida olla synnyttämään lähdössä vielä toviin :)
Mulle on tullut hauskan loppuraskauden " oire" .....olen ihmetellyt miksi suu on aamuisin niin kuiva...:) :) :) Selvisi, kun vkonloppuna miehen tyttö kömpi meidän väliin ja sitten siinä köllöteltiin vielä, minä vähän torkahdin. Heräsin siihen kun tyttö naputteli mua poskeen ja nauroi koska KUORSAAN!!!! ja toissa yönä heräsin itse omaan kuorsaukseeni :)
Ilmottaudunpa minäkin kun on niin hiljaista.... Onkos täällä kukaan muu mukana yhtä hurjilla viikkomäärillä kuin minä, nyt 41+5? Kaikille tuntuu tulevan lähtö vaan ei mulle.... :( Keskiviikkona käynnistys, vielä elättelen toivoa että syntyis ennen sitä. Pitäis jo ruveta tulemaan... Raputyttö(?) tais jo lähtä, mutta onnea matkaan kuitenkin, hänellä tais kanssa olla käynnistys edessä. Pidellääs peukkuja sinne suuntaan että sujuisi hyvin ja nopeaan!!
Hassua lukea kun monilla ennen synnytystä tullut nuo menkkakivut ja sitten ruvennut supistelemaan... Mulla ollut jo viikkoja noita oireita mutta ei vaan mitään tapahdu. Ei jaksa enää edes innostua jos supistelee vähänkin napakammin tai jos särkee selkää/mahaa, ottaa vaan päähän kun tietää ettei mitään tapahdu ja silti sattuu.
Sitten piristystä: täällä sataa lunta oikein kunnolla ja maa on ihan valkonen! Ihanan näköstä... Kun tuo sade laantuu nin lähden kyllä kävelylle setvimään ajatuksia ja ihastelemaan maisemia. :)
Tuntuu niin hassulta jotenkin, että itsellä vauva " jo" 17päivää vanha ja toiset täällä vielä kärvistelevät...mutta pian on teilläkin jo oma nyytti jokaisella;)
Oma nyytti makaa tuossa lattialla vilttien alla ja katselee värikkäitä leluja odottaen nukkumattia.
Taitaa tuo talvikin tulla jolkottaa, maa on valkoinen...:)
VOIKAA HYVIN & TSEMPPISTÄ SYNNYTYKSIIN!!!
Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 2vko3pv
Vielä teistä jokunen jaksaa sinnitellä... Tsemppiä kaikille!! Kyllä se VOI KÄYDÄ yhtäkkiä yllättäen ilman isompia oireita!!
Mullakaan ei ollut muita oireita, kuin muutamia viikkoja jatkunut ripulointi ja n. viikon ehkä pari lisääntyi pissaamistarve öisin. Maha ei laskeutunut, tai jos laskeutui niin aavistuksen ihan viimeisinä parina päivinä.
JA... Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä sitt tosissaan meni lapsivesi klo 4.20. Ihan hyvin synnytys lähti käyntiin omilla supistuksilla, mutta tippaa alettiin antamaan yhden jälkeen niiden vauhdittamiseksi. Epiduraali annettiin vartin yli kolme (kohdunsuun auki vasta 3 cm). Tunto ei täysin lähtenyt supistuksista, mutta kyllä se kuitenkin tehosi, toisin kuin pelkäsin, SILLÄ sitt kun päätettiin tutkia viiden aikoihin että missä mennään (mies ja toinen kätilö muualla käymässä juuri siinä vaiheessa, kun näytti että aikaa menee vielä), niin kohdunsuu olikin jo täysin auki!! Siinä sitt odoteltiin kuitenkin vielä jonkin aikaa että ponnistamisen tarve tulee ja vauva laskeutuu. Loppuvaiheeseen meni siis aikaa, mutta kivut olivat kyllä siedettäviä kun sai harjoitella ponnistamista. Lopulta ultralla todettiin, että vauva oli hieman väärässä asennossa, eli kasvot ylöspäin - pää vie enemmän tilaa yms. Otettiin siis lopulta imukuppi käyttöön ja sektiokin jo mainittiin, jollei vauva laskeudu ja synny sen avulla. MUTTA muistaakseni kolmella supistuksella vauveli oli ulkona!! Eli tunsin heti ekan supistuksen jälkeen, kuinka vauva laskeutui ja ekaa kertaa todella tunsin mihin ja miten ponnistaa. Sitt syntyikin pää ja lopuksi vartalo.
OLI SE HIENO TUNNE!!! Itse vauvan syntyminen ei todellakaan sattunut, vaan se tuntui todella hienolta tuntea liikettä alapäässä sen suht pitkän odottelun jälkeen. Vauva syntyi siis klo 19.19. Säännölliset supistukset alkoivat kätilöiden ja minun tietojen perusteella aamun aikana ja papereissa synnytyksen kesto siis joku 9-10 tuntia.
Pojun strategiset mitat ovat siis 50 cm, 3505 g ja pipo muistaakseni 34,5. Ihan on isänsä näköinen kaveri, ja todella söpö ja rauhallinen elämästä nautiskelija!! :-)
Vointi alkaa äidilläkin olemaan ok ja haavakin paranee jo vauhdilla toivottavasti (leikattiin, ja pieni pinnallinen repeämä sisällä, mutta ei mitään isompaa).
Tulen myöhemmin lueskelemaan ja kirjoittelemaan lisää. Nyt täytyy mennä jo vaihtamaan tuon pikkuisen vaippa. Jotakin haisee... ja herätäkin pitäisi... yöllä heräili parin tunnin välein, nyt nukkunut...herranen aika jostakin aamukuudesta/seitsemästä asti!
T. Peggy -75
Olen käynyt lueskelemassa lokamassujen jupinoita jo pitkän tovin. Nyt oli jo pakko itsekkin kirjoittaa kun alkaa vähentyä äidit... Mulla on nyt täynnä 42 viikkoa, vau, keskiviikkona käynnistys. Olen ollut puolet raskausajasta sairasomalla ettei vauva synny etuajassa... Nyt tuntuu aka hurjalta koko keskiraskausajan lääkäreiden hössötys. Supistukset loppui viikoilla 37.
Mutta tsemppiä meille!!!
Mamma 42
Lähettelen JOKAISELLE LOKALAISELLE!!!!!!!!!!!!
Pitää vaan muistaa, että kaikki loppuu aikanaan....Jopa se raskaus ja ikuisuuksilta tuntuva odotus! Jaksamisia!!Ei oo enää pitkä matka maaliin!!
Pistetään vielä extra säteitä ^^^^^^^^^^^^ ;)
onnea loppusuoralaisille toivottaa, levila ja neiti 2vko ja 5vrk
Täällä on aamuviidestä supistellut 5-10 min välein ja tulee välillä ruskeaa vertakin... Joten eiköhän se tästä pian, toivottavasti :) Parin tunnin päästä on neuvola, johon menen kyllä hinnalla millä hyvänsä. Josko täti osaisi sanoa, koska kantsii sairaalaan lähteä. Meillä on tosiaan vain 5min ajomatka sairaalaan ja mieluusti pysyn kotona niin kauan kuin mahdollista...
Oli kiva lukea Peggyn kertomus ja kuulla myös, että JeNillä sujuu pikku-isännän kanssa hienosti. :)
Koitetaan jaksaa taas yks päivä eteenpäin! Kyl meidät vielä palkitaan :)
Susuliini 40+2
Aamulla makoilin tuossa sohvalla ja jotenkin oli pää erityisen painavan tuntoinen, limakalvot nenässä olleet tukossa jo pari kuukautta. Soitinpas sitten kuitenkin terveysasemalle ja sainkin ajan puolenpvn jälkeen, kävin ja poskiontelothan ne olivat tulehtuneet, ei ihme et on tukkoinen olo. Sanoi ajanvarauksessakin että loppuraskaudessa usein on limakalvot turvonneet, mutta sanoin et olin kyllä esikoiselta viimeiseen päivään asti töissä, enkä muista turvotuksia nenässä. ja et epäilen kyllä poskionteloita :)
No nyt on sitten 10pvn antibioottikuuri ja uudet nenäsumutteet, jotka alkavat helpottamaan muutaman pvn kuluessa - toivottavasti. Sais happea paremmin ennekuin vaavia pukataan maailmaan.
Täälläkin toivotaan vaan suppareita edelleen, esikoinen meni sinne 41+5 ennenkuin käynnityi itsekseen sitten (jollakin oli 41+5 tänään). Mulla ainakin alkoi aivan yllättäin sitten viimeksi ja se oli menoa sitten kyllä.
Odottelun riemua meille lopuille, montakohan meitä vielä roikkuu täällä?
2xlokamamma, 40+2