Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sporttibaarissa kannattaa juoda/syödä/tilata, häh?

Vierailija
16.09.2022 |

Toisinaan käyn sporttibaarissa. Kiva katsella jotain urheilutapahtumaa isolta screeniltä, muita faneja ympärillä. Kiva paikka. Kuin "kansan urheilukatsomo-olohuone". Muttah: onpas juomat kalliita! Talon vakio-olut 7,5 €. Ainaskin tuo motivoi siihen että baari-iltana todellakin juo vain sen kuuluisan YHDEN, kun ei ole varaa paljon enempään. Mutta nih: onkos tuohon hintapulmaan jotain muuta ratkaisua kuin se että minimoi juomisen määrän?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman pitkä juoma, niin ei tarvi jonotella.

Vaikka valkkaria 16 cl isossa tuopissa, mikä jatkettu spritella.

Vierailija
2/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman pitkä juoma, niin ei tarvi jonotella.

Vaikka valkkaria 16 cl isossa tuopissa, mikä jatkettu spritella.

Outo ehdotus. Tai siis ei mulla jonottelu ole koskaan ollut ongelma.

Ja onkohan tuollaista valkkarisekoitusta isossa tuopissa edes mahdollista saada?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaalidippi ja omenamehu

Vierailija
4/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkakaalidippi ja omenamehu

Nostan tätä aloitustani nyt yhden kerran, koska oikeasti arvostaisin jos saisin teiltä ideoita/ajatuksia/ehdotuksia.

ap

PS. Kukkakaalidippi? Omenamehu? No kiitti vaan kauheesti noista ehdotuksista!

Vierailija
5/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholitonta olutta litkien pääsee halvalla.

Vierailija
6/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukalja sopii teemaan, eikä edes ole kallis :)

Vierailija
7/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemmaa pari omaa olutta mukaan ja käy vessassa täyttämässä. Tuskinpa tuolla tarkestetaan?

Vierailija
8/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso mikä listassa on halvinta mitä voit syödä tai juoda. Eikö se ole ihan kohtuullista, että sporttibaarissa kaikki on hieman kallimpaa? Ei ne isot näytöt ja maksukanavat mitään ilmaisia ole. 

Vierailija
9/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mitenkään kallista. Itse otan yleensä juomaa ja pientä syötävää ja menee noin 50 euroa per ilta.

Vierailija
10/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jemmaa pari omaa olutta mukaan ja käy vessassa täyttämässä. Tuskinpa tuolla tarkestetaan?

Ap tässä moi. Vastaan nyt moneen viestiin kerralla. Sinun tuo jemmailuideasi on paras tähän mennessä. Joskin, tuskinpa olutta jemmaisin mukaan. Mutta saattaisinpa viedä taskussani mukana Alkon halvimman pienimmän kossupullon tms surkean huonon viinapullon. Ja jos sporttibaarissa sitten ostan lasillisen cocacolaa (hinta alle 4€) niin siihen lasilliseen voin pullostani monta kertaa kaataa viinaa. Tulee paljon halvemmaksi kuin jos baarissa rehellisesti ostaisi terästettyä kokista. Joku taitava taikuri osaisi tehdä terästämisen kiinnijäämättä täysin huomaamatta siinä baaritilassa muiden keskuudessa, mutta minä en ole niin taitava joten joudun tekemään sen piilossa vessassa. Onhan tuo aika säälittävää luuuseritoimintaa jos baarijuomia terästää omalla piiloviinalla, en todellakaan tahtoisi tehdä niin, en tahdo olla mikään surullinen tapaus juoppolalli alkoholisti, mutta valitettavasti nuo sporttibaarin tajuttoman korkeat hinnat eivät oikein jätä paljon muuta valinnanvaraa. Mistä pääsenkin jonkun muun lähettämään viestiin...

Siis joku muu sanoi että on "kohtuullista" että sporttibaarissa juomat on "hieman" kalliimpia. Jooh, munkin mielestä se on kohtuullista, reilua, oikein. Mielelläni maksaisin juomista hieman sopivasti kohtuullisesti enemmän. Koska aidosti arvostan sitä että niillä on siellä niitä isoja screenejä sekä tilaustv-kanavia joita en kotiini raaski hankkia. Mutta kun: se sporttibaarien juomien hintataso ei ole vain "kohtuullisesti" tavallista kalliimpi vaan aivan tajuttomasti tavallista kalliimpi! Tuplahinta! Triplahinta! Tieskuinkamontakertaa kalliimpi hinta!

Joku muu ehdotti alkoholitonta olutta. No siinä ehdotuksessa ei ole mitään järkeä. Ei niin yhtään mitään. Alkoholiton olut ei ole halpaa. Kokis on paljon halvempaa.

Joku muu ehdotti juoksukaljaa. En tajua tuota ehdotusta, en yhtään ymmärrä. Käsittääkseni juoksukalja on sitä että käyn Siwassa nappaamassa kainaloon kaljapakkauksen ja juoksen ulos myymälästä, eli varastan kaljat ja juon ne jossain muualla. Eli eihän tuo sporttibaariin sovellu. Vai tarkoittaako "juoksukalja" tässä yhteydessä jotain muuta? Häh? Olenko ihan tietämätön?

Joku muu sanoi että hänellä menee baarissa tms jotain 50 euroa per ilta. No, mulla ei todellakaan ole varaa maksaa noin paljon per ilta! Jos ihan vain jonkin urheilutapahtuman tahtoo katsoa niin että on jotain kivaa juotavaa ja jotain kivaa seuraa ympärillä, niin paljon tuota halvemmalla pääsee jos:

1. Tilaa itselleen kotiin sen urheilu-tv-kanavan ja ehkä sitten kutsuu kotiinsa jonkun kaverinkin sitä urheilutapahtumaa katsomaan.

2. Menee jonkun tuttavan kotiin joka on järjestänyt "illanistujaiset" joihin hän on kutsunut useita ihmisiä katsomaan sitä urheilutapahtumaa.

Että silleen! Ei mitään järkeä tuhlata 50 € ihan vain yhden urheilutapahtuman katsoakseen! Kyllähän villiin bileyöhön saa halutessaan tuhlattua vaikka 1000 euroa, mutta kun minä en tahdo mitään "villiä bileyötä" vaan minä tahdon ihan vain katsoa jotain urheilutapahtumaa. Minä en tahdo mitään villiä enkä mitään bilettä. Olen tylsä!

Vierailija
11/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kaikki kunnon sporttibaarit ovat kadonneet aivan täysin. Etenkin Helsingin keskustan parhaalla paikalla, Kaivokadulla sijainnut Sports Academy oli kyllä sporttibaari mukavimmasta päästä. Etenkin silloin kun se yläkerta oli käytössä. Siellä tuli elettyä monien lätkän mm-kisojen huumaa, oltua jopa treffeillä ja tuli osallistuttua pokerin baariturnauksiin jne jne. Voi kun on ikävä kantapaikkaa.

Vierailija
12/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka maali omiin = nopee stobe ja paikkaa vaihda :) (me on hävitty tää peli :))))

Vierailija
13/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä moi. Vastaan nyt moneen viestiin kerralla. Sinun tuo jemmailuideasi on paras tähän mennessä. Joskin, tuskinpa olutta jemmaisin mukaan. Mutta saattaisinpa viedä taskussani mukana Alkon halvimman pienimmän kossupullon tms surkean huonon viinapullon. Ja jos sporttibaarissa sitten ostan lasillisen cocacolaa (hinta alle 4€) niin siihen lasilliseen voin pullostani monta kertaa kaataa viinaa. Tulee paljon halvemmaksi kuin jos baarissa rehellisesti ostaisi terästettyä kokista. Joku taitava taikuri osaisi tehdä terästämisen kiinnijäämättä täysin huomaamatta siinä baaritilassa muiden keskuudessa, mutta minä en ole niin taitava joten joudun tekemään sen piilossa vessassa. Onhan tuo aika säälittävää luuuseritoimintaa jos baarijuomia terästää omalla piiloviinalla, en todellakaan tahtoisi tehdä niin, en tahdo olla mikään surullinen tapaus juoppolalli alkoholisti, mutta valitettavasti nuo sporttibaarin tajuttoman korkeat hinnat eivät oikein jätä paljon muuta valinnanvaraa. Mistä pääsenkin jonkun muun lähettämään viestiin...

Siis joku muu sanoi että on "kohtuullista" että sporttibaarissa juomat on "hieman" kalliimpia. Jooh, munkin mielestä se on kohtuullista, reilua, oikein. Mielelläni maksaisin juomista hieman sopivasti kohtuullisesti enemmän. Koska aidosti arvostan sitä että niillä on siellä niitä isoja screenejä sekä tilaustv-kanavia joita en kotiini raaski hankkia. Mutta kun: se sporttibaarien juomien hintataso ei ole vain "kohtuullisesti" tavallista kalliimpi vaan aivan tajuttomasti tavallista kalliimpi! Tuplahinta! Triplahinta! Tieskuinkamontakertaa kalliimpi hinta!

Joku muu ehdotti alkoholitonta olutta. No siinä ehdotuksessa ei ole mitään järkeä. Ei niin yhtään mitään. Alkoholiton olut ei ole halpaa. Kokis on paljon halvempaa.

Joku muu ehdotti juoksukaljaa. En tajua tuota ehdotusta, en yhtään ymmärrä. Käsittääkseni juoksukalja on sitä että käyn Siwassa nappaamassa kainaloon kaljapakkauksen ja juoksen ulos myymälästä, eli varastan kaljat ja juon ne jossain muualla. Eli eihän tuo sporttibaariin sovellu. Vai tarkoittaako "juoksukalja" tässä yhteydessä jotain muuta? Häh? Olenko ihan tietämätön?

Joku muu sanoi että hänellä menee baarissa tms jotain 50 euroa per ilta. No, mulla ei todellakaan ole varaa maksaa noin paljon per ilta! Jos ihan vain jonkin urheilutapahtuman tahtoo katsoa niin että on jotain kivaa juotavaa ja jotain kivaa seuraa ympärillä, niin paljon tuota halvemmalla pääsee jos:

1. Tilaa itselleen kotiin sen urheilu-tv-kanavan ja ehkä sitten kutsuu kotiinsa jonkun kaverinkin sitä urheilutapahtumaa katsomaan.

2. Menee jonkun tuttavan kotiin joka on järjestänyt "illanistujaiset" joihin hän on kutsunut useita ihmisiä katsomaan sitä urheilutapahtumaa.

Että silleen! Ei mitään järkeä tuhlata 50 € ihan vain yhden urheilutapahtuman katsoakseen! Kyllähän villiin bileyöhön saa halutessaan tuhlattua vaikka 1000 euroa, mutta kun minä en tahdo mitään "villiä bileyötä" vaan minä tahdon ihan vain katsoa jotain urheilutapahtumaa. Minä en tahdo mitään villiä enkä mitään bilettä. Olen tylsä!

Juuri tämän vuoksi suosin sporttibaareja, koska hintataso, vaikkei nyt korkea olekaan, karsii pahimman köyhälistön pois. Jotenkin pihistely ja pikkurahan miettiminen pilaa hauskuuden.

Vierailija
14/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän vuoksi suosin sporttibaareja, koska hintataso, vaikkei nyt korkea olekaan, karsii pahimman köyhälistön pois. Jotenkin pihistely ja pikkurahan miettiminen pilaa hauskuuden.

En usko sua. Ihan vain täyttä potaskaa kirjoitat. Onneksi olkoon, jee!

Kun sporttibaariin menen niin kyllä siellä minun lisäkseni aika monella muullakin on ihan vain yksi olut tai kaksi tai kolme olutta kädessä illan aikana.

Ja lisäksi ne sporttibaarit joissa minä käyn ovat aika tosi tylsiä, joihin asialliset tyynet rauhalliset ihmiset menevät ihan vain katsomaan peliä, viihtymään yhdessä ja juomaan olutta. Joten eipä niissä mitään erityistä "hauskuutta" ole. Joten eipä niissä mitään sinun mainitsemaasi "hauskuutta" voi kukaan edes pilata! Mutta ehkä sinä käyt joissain ihan eri sporttibaareissa kuin minä, joissain sellaisissa joissa on jokin hurjan riehakas tunnelma ja villiintynyt meno. Onkos sellaisia sporttibaareja mukamas olemassa?

"Hauska ja riehakas ja villiintynyt" - sellaiseen paikkaan minä en suostuisi menemään vaikka kirveellä uhattaisiin, en tykkäisi yhtään. Onneksi löydän fiksumpiakin paikkoja.

ap

Vierailija
15/15 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että kaikki kunnon sporttibaarit ovat kadonneet aivan täysin. Etenkin Helsingin keskustan parhaalla paikalla, Kaivokadulla sijainnut Sports Academy oli kyllä sporttibaari mukavimmasta päästä. Etenkin silloin kun se yläkerta oli käytössä. Siellä tuli elettyä monien lätkän mm-kisojen huumaa, oltua jopa treffeillä ja tuli osallistuttua pokerin baariturnauksiin jne jne. Voi kun on ikävä kantapaikkaa.

Valitettavasti joudun olemaan kanssasi samaa mieltä, niin surullista kuin se onkin. En tosin Helsingin sporttibaareista mitään tiedä, en edes tiedä missä Kaivokatu siellä on. Mutta jooh. Viime kesänä minun tässä ummehtuneessa junttikotikaupungissani lätkän MM-kisojen aikaan jokin mikälie tosi iso kaveriporukka oli vienyt ihan itse ulos lähipuistoon tosi ison telkkarin ja niin siinä sitten istui ja seisoksi tosi iso jengi katselemassa jotain Suomen lätkäpeliä. En mä niitä tyyppejä tuntenut, mutta hetken siinä vieressä myös katselin. Ja siinä oli tosi viihtyisää! Just sellanen täydellinen lätkänkatsomismeininki! Siis viihdyttiin ja katsottiin ja sinne oli väki tuonut olutta mukaan ja sensellasta ja tietysti se on mukavaa herrantähdensentään! Se oli kiva paikka, kiva tilanne, kiva seura, kiva peli, kiva ihan kaikki. Kiva kiva kiva. Siis just sellaista kuin sporttibaareissa pitäisi olla! Niin ettei jonkun pitäisi ihan itse raahata jotain telkkaria ulos jonnekin puistoon! Ei tarttisi kun olisi telkkari valmiiksi paikalla jossain baarissa!

Vielä muistaakseni kai jotain kutakuinkin 10-20 vuotta sitten sporttibaarit oli just tollasia paikkoja. Senkus vaan meni sinne niin heti viihtyi! Mutta ei ole enää. Se on outoa, tosi, outoa. Eli elämä 10-20 vuotta sitten oli helpompaa. Kun tahtoi mennä viihtymään jotain peliä katsomaan niin saattoi mennä johonkin kantapaikkaan. Kun taas nykyään pitäisi erikseen oikein kysellä ja etsiä että mikä porukka meinaa tollasen kivan katselutapahtuman järjestää ja mihin ja milloin. Se on silleen erikseen järjestetty juttu, että joku tyyppi erikseen raahaa telkkarin puistoon, eikä niin että se olisi vakiojuttu, että jokin baari ihan vakiona hoitaisi homman.

Nykyelämä on kurjempaa kuin 10-20 vuotta sitten.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme