Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä lääke sosiaaliseen ahdistukseen?

Vierailija
16.09.2022 |

Täällä lienee kohtalotovereita? Sosiaalisten tilanteiden kammo rajoittaa elämää ja piiskaan itseäni viikkoja sosiaalisten kohtaamisten jälkeen. Ajattelin mennä puhumaan tästä lääkäriin, mutta tiedän, että he ensimmäisenä ehdottavat päivittäistä lääkitystä, mitä en halua (on kokeiltu vuosia sitten muutamaa). Eli onko täällä kokemusta, mikä olisi hyvä tarpeen mukaan otettava lääke - ihan vaan jotta osaan keskustella vaihtoehdoista lääkärin kanssa? Mikään perus sykettä alentava propral ei auta, kun paniikki on mielessä, vaikka kroppa olisi lääkitty tunnottomaksi.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina.

Vierailija
2/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaali Oletko sinä Normaali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa katsoa tänään Homer Simpsonin seikkailuja

Vierailija
4/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kytikselle.

T: toinen sosiaali*vammainen* :D

Vierailija
5/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina.

Oon todennut, ettei se oo kovin hyvä vaihtoehto pidemmän päälle. Varsinkaan töissä.

Ap

Vierailija
6/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox, Rivatril. Noilla pärjäsin yliopiston läpi. Riva vielä kivampi kun vaikuttaa pitkään. Viinaa käytin ennen kuin sain toimivan lääkityksen.

Vierailija
7/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyy itsensä täydellisesti juuri sellaisena kuin on. Kaikkine heikkouksineenkin. Sen jälkeen ei tarvitse jännittää. Ei kannata yrittää "esittää" mitään.

Vanhemmiten helpottuu, nuorempana vaikaampaa.

Vierailija
8/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wii noihin on sekoitettu myrkkyjä ei kannata juoda

Vierailija
9/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin ylisosiaalinen isolla kaveriverkostolla ja nyt aikuisiällä alkanut jännittämään kaikenmaailman sosiaalinen kanssakäynti. Ihan yhtäkkiä vaan.

Vierailija
10/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot, opamox ja diapam on aika mietoja mutta helpottaa. Eri asia että saatko niitä, bentsoja on nykyään hankalaa saada edes tarpeeseen.

Vierailija
11/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyy itsensä täydellisesti juuri sellaisena kuin on. Kaikkine heikkouksineenkin. Sen jälkeen ei tarvitse jännittää. Ei kannata yrittää "esittää" mitään.

Oon yli 30. Tiedän varsin hyvin ettei ketään kiinnosta minä ja sanomiseni ja tekemiseni niin paljoa että tarvitsisi stressata heidän mahdollisia mielipiteitään - ja että vaikka joku pahaa ajattelisikin, niin c'est la vie, kaikkia ei voi miellyttää ja usein muiden negatiiviset reaktiot johtuvat heidän omista ongelmistaan eikä minusta - ja tiedän varsin hyvin että tällainen olen enkä edes muihin verrattuna niin merkittävä surkimus että sillä olisi mitään väliä mihinkään tai kenellekään. Olen myös vuodesta toiseen pakottanut itseäni kaikkiin eteen tarjoutuviin sosiaalisiin tilanteisiin "siedättyäkseni", tuloksetta.

Tää nyt vain on sellainen vaiva, johon järkiajattelu ei auta.

Ap

Vierailija
12/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan nyt se trollaaminen tai minun täytyy antaa teille banaania

Vierailija
13/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamox, Rivatril. Noilla pärjäsin yliopiston läpi. Riva vielä kivampi kun vaikuttaa pitkään. Viinaa käytin ennen kuin sain toimivan lääkityksen.

Kiitos! Toiselle kysymykseen vastaajalle myös.

Ap

Vierailija
14/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko oikeasti tätä kirjoittamaasi tekstiä ja mietit, että tässäpä on ihan uusi ja valaiseva vinkki? Kuinka tyhmänä pidät muita ihmisiä?

Vierailija
15/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon yli 30. Tiedän varsin hyvin ettei ketään kiinnosta minä ja sanomiseni ja tekemiseni niin paljoa että tarvitsisi stressata heidän mahdollisia mielipiteitään - ja että vaikka joku pahaa ajattelisikin, niin c'est la vie, kaikkia ei voi miellyttää ja usein muiden negatiiviset reaktiot johtuvat heidän omista ongelmistaan eikä minusta - ja tiedän varsin hyvin että tällainen olen enkä edes muihin verrattuna niin merkittävä surkimus että sillä olisi mitään väliä mihinkään tai kenellekään. Olen myös vuodesta toiseen pakottanut itseäni kaikkiin eteen tarjoutuviin sosiaalisiin tilanteisiin "siedättyäkseni", tuloksetta.

Tää nyt vain on sellainen vaiva, johon järkiajattelu ei auta.

Ap

Tunteiden tasolla nuo asiat pitäisikin sisäistää, ei älyllisellä. Eri asia, miten sen sisäistämisen saavuttaa.

Vierailija
16/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap nämä lääkkeet voivat hetkellisesti toimia ok, mutta eivät ole pitkäaikainen ratkaisu. Voivat aiheuttaa riippuvuutta ja mt-ongelmia vain lisää. Harva lääkäri edes näitä kirjoittaa ellei ole ihan pakko.

Mikä on paras lääke kellekin on vaikea sanoa, yksilöiden välillä hajontaa on paljon. Useimmille se olisi Nardil mut sitä ei Suomesta saa eikä kovin monesta Euroopan maasta.

Vierailija
17/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot tosiaan mutta jos menet niitä ehdottamaan, voit pahentaa tilannettasi. Yksityislääkäri tai julkinen ei väliä, rauhoittavat ovat monelle ehdoton ei. Sun elämänlaadulla tai elämällä yleensä ri siinä vaihressa ole mitään väliä jos puhut bentsoista väärälle ihmiselle. Lääkehakuisuus tiettyjä lääkkeitä kohtaan on monelle varma tie huonoon kohteluun, koska lääkärit eivät halua korjata asennevammaansa.

Vierailija
18/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedätyshoito ja sosiaalisten taitojen harjoittelu. Ei lääkkeillä tule lopullista apua.

Vierailija
19/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö vaan hyväksyä esim. se, että työharjoittelussa tai töissä ihmisten parissa ei saa sanaa suustaan ja ei siksi pääse esim. harjoittelua läpi? Ajatella vaan, että hyväksyn itseni tällaisena, en edes yritä parantaa? Seistä esitystä pitäessä vaan hiljaa, kun tällainen hiljainen mä oon, ei tarvii muuttaa itseäni mihinkään?

Vierailija
20/51 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap nämä lääkkeet voivat hetkellisesti toimia ok, mutta eivät ole pitkäaikainen ratkaisu. Voivat aiheuttaa riippuvuutta ja mt-ongelmia vain lisää. Harva lääkäri edes näitä kirjoittaa ellei ole ihan pakko.

Mikä on paras lääke kellekin on vaikea sanoa, yksilöiden välillä hajontaa on paljon. Useimmille se olisi Nardil mut sitä ei Suomesta saa eikä kovin monesta Euroopan maasta.

Myös muut lääkkeet voivat aiheuttaa riippuvuuden ja lisätä mt-ongelmia. Juuri tämä on se tekosyy, jolla monia kiusataan

Syömällä sinne päin toimivia lääkkeitä itse ongelma ei pääse ratkeamaan, koska lääke estää sen.

Bentsojen ei tarvitsekaan olla pitkäaikainen ratkaisu koska ongelman saa niillä poss alta jos toimivat kyseisellä ihmisellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi