Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis, mitenkä kukaan voi irtisanoutua vakituisesta työpaikastaan?!

Vierailija
16.09.2022 |

Uuden ja paremman vakkaripaikan saaminen on hirvittävän vaikeaa tänä päivänä. Jos mietitään mitenkä paljon kaikki kustannukset ovat nousseet ja tulevat vielä nousemaan niin mistä sinä revit rahat elämiseesi?! Tulee pitkät karenssit, ei saa rahaa mistään, ei toimeentulotukea makseta ennen kuin tili on tyhjä ja omaisuus myyty. Meidän perheen talous kaatuisi vastaavassa tilanteessa muutamassa kuukaudessa niin että jouduttaisiin myymään asunto tms. Nyt säästössä olevat rahat menevät tuleviin kaasu ja sähkölaskuihin. En ikinä pystyisi tekemään niin kuin hoitajat aikovat tehdä! Kait heillä on sitten ollut kovat tulot jos säästöjä on kertynyt suuret summat tilille?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi kertaa irtisanoutunut tyhjän päälle. Molempina kertoina uusi (ja parempipalkkainen) työ löytyi pari päivää sen jälkeen kun olin jaksanut aloittaa työnhaun.

Vierailija
22/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni vuokra-asunto, ei autoa, ei ulkomaanmatkoja tai muuta "luksusta". Kun eipä ole hoitajana ollut varaa muuhun. Säästää kolmeksi kuukaudeksi rahaa sen verran että kestää karenssin yli. Sit saakin sen jälkeen asumistuet ja toimeentulotuet; jotka on melko linjassa sen hoitajan palkan kanssa. Jatkossa vaan ei enää tartte mennä töihin.

Tai ottaa tilalle jonkun osa-aikatyön esim. kaupan alalta tai ravintola-alalta jossa on työvoimapula. Loput rahat kelasta.

Minä ostin siivoojan palkalla talon, pidin autoa ja kävin ulkomailla.

Kaikki muut paitsi hoitajat osaa käyttää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni vuokra-asunto, ei autoa, ei ulkomaanmatkoja tai muuta "luksusta". Kun eipä ole hoitajana ollut varaa muuhun. Säästää kolmeksi kuukaudeksi rahaa sen verran että kestää karenssin yli. Sit saakin sen jälkeen asumistuet ja toimeentulotuet; jotka on melko linjassa sen hoitajan palkan kanssa. Jatkossa vaan ei enää tartte mennä töihin.

Tai ottaa tilalle jonkun osa-aikatyön esim. kaupan alalta tai ravintola-alalta jossa on työvoimapula. Loput rahat kelasta.

Varmasti hieno 20 000€ mörskä takahikiällä.

Vierailija
24/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti ostit Anneli.

Vierailija
25/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä marinaa ettei ole mihinkään varaa hoitajan palkalla. Kummasti sama palkka tai pienempikin riittää muilla.

Joo, yhtään ei ole ihmiset tässä viime aikoinakaan marisseet :DDDD Monen talous suunnilleen kaatunut siihen että bensa maksaa 2,20e/l tai sähkö 15 snt/kWh.

Vierailija
26/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt vakipaikasta kahdesti. Kummallakin kerralla syynä veemäiset esimiehet ja keskimääräistä enemmän oireileva työyhteisö. Olen tehnyt sen jälkeen määräaikaisia, vuoden tai muutaman vuoden työsuhteilla, pari kertaa välissä on ollut muutaman kuukauden työttömyysjakso, mutta olen pärjännyt ihan hyvin ja ennen kaikkea olen voinut henkisesti ja ruumiillisesti hyvin. Minulla on mielestäni toimivat verkostot ja hyvä maine, joten pärjään alallani myös tällä tavalla. Mutta paljon tosiaan riippuu siitä, millaisesta työstä ja alasta on kysymys.

Vierailija
27/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. vakkaripaikasta lähdin huonon ilmapiirin vuoksi.

2. vakkaripaikasta lähdin koska menetin luottamukseni johtoon ja esimiestyöskentelyyn.

Haluan tehdä töitä paikassa, jossa voin viihtyä ja johon on kiva mennä. Niin kauan kun en sellaisessa ole, jatkan etsimistä.

Vierailija
28/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitaja, mutta irtisanouduin hyvin vakaasta vakituisesta työpaikasta. Olen sinkkuäiti. Uusi työ toki odottaa, mutta siinä 6kk koeaika, eli aika epävarmaa, mutta siis kiinnostava, uusi työ. Mulla on n. 1,5 vuoden nettopalkka (vanhan duunin palkalla laskettuna) helposti irrotettavissa (tileillä, rahastoissa, osakkeissa).

Vierailija
29/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä irtisanouduin vakipaikasta ja teen nyt keikkaa tuplaliksalla. Tällä palkalla kehtaa jo tehdäkin, keikkalaiset saa aina parhaat vuorot ja ei ole pakko ottaa pyhiä, jos ei halua.

Vierailija
30/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko uupuneet ja sairastuneet ottaneet sairaslomaa? Ei kai kannata irtisanoutua vakityöstä ihan tyhjän päälle.

Vierailija
31/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeää elämässä on vapaus. Siksi oon mitoittanut kuluni niin, että rahaa jää säästöön ja pystyn koska tahansa irtisanoutumaan ja pärjään säästöilläni vuoden verran. Luotan siinä ajassa löytäväni uuden työn.

Vierailija
32/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti hieno 20 000€ mörskä takahikiällä.

En asu takahikiällä ja ihan tavallisen talon ostin. Ei tähän isompia remontteja tarvinnut tehdä.

Vierailija
33/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, kun on vaan sinkku ja asuu vuokralla.

Vierailija
34/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan 20 kertaa irtisanoutunut. Lyhyitä hommia. Tai on irtisanottu. Oon kokeillu kaikenlaista duunia.

Vierailija
35/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko uupuneet ja sairastuneet ottaneet sairaslomaa? Ei kai kannata irtisanoutua vakityöstä ihan tyhjän päälle.

Hain ensin sairaslomaa, mutta alkoi se pompottelu työterveyden kanssa. Ramppasin siellä jatkuvaan ja alkoi puhe töihin paluusta uupumuksesta huolimatta ja se vain lisäsi stressiä. Ei muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutua tyhjän päälle.

Vuoden verran keräsin voimia ja sen jälkeen työllistyin uudelleen.

Nyt olen ollut työelämässä kuutisen vuotta.

Vierailija
36/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ alkaa olemaan elämän tarkoitus niin ehkä kannattaa ottaa pieni paussi.

Vierailija
37/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ oli jees, mutta tuntui merkityksettömältä. En jaksanut kuluttaa enää elämää siihen.

Vierailija
38/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintasoa laskemalla on mahdollista. Kyllä valtio pitää huolen omistaan.

Vierailija
39/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheettömänä on vapaus ihan eri tavalla kuin perheellisellä. Rahatkin riittää.

Vierailija
40/43 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltanut suoraan irtisanoutua, jäin ensin opintovapaalle, ja sain sitten onneksi määräaikasuuden sen jälkeen. Se on nyt loppumassa, ja saa nähdä miten sen jälkeen käy. En ole hoitaja, vaan toimistoalalla, joten työnäkymät ei todella oo erinomaiset. Entisessä työssä esihenkilö kävi niin rasittavaksi, että viimeisellä kerralla mulle tuli fyysisesti huono olo siitä, että oltiin hetki samassa huoneessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän