Äkillinen, menkkamainen alaselkäjomotus rv9+, enteileekö huonoa?
Nyt siis 9+2, tähän mennessä ei ole ollut minkäänlaista selkäkipua. Kunnes toissapäivänä alkoi menkkamainen alaselkäjomotus, juuri samanlainen kuin aina päivää ennen menkkoja. Sitä on nyt kestänyt kaksi päivää.
Tietäisikö kukaan, onko tämä normaalia, vai enteileilevätkö kivut km:ää...? Minulla jo yksi keskeytynyt km takana, ja pelot kummittelevat mielessä.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia? EN tarkoita siis nyt jatkuvia juilimisia läpi alkuraskauden, vaan yhtäkkistä parin päivän jomotusta.
Kiitos vastauksista!
Kommentit (7)
Ihanaa, teille tulossa tuplaonni!!
Kaksin verroin nyt suojelusenkeleitä matkan varrelle!!
kuulla muiden kokemuksia, jos vastaavanlaisia tilanteita on ollut.
Jomotusta kesti tosiaan pari päivää putkeen ihan yllättäen, ja nyt kipuilu tuntuisi loppuneen. NP-ultraan vielä vajaa 3 viikkoa, joten kyllä jännittää mitä tuolla mahassa tapahtuu ja onko kaikki hyvin.
Mulla myös tuli menkkatuntemuksia rv 9+jotain, kun sitä ennen ei ollut ollut minkäänmoisia kasvukipuja tai muita (pahaa oloa kyllä sitäkin enemmän). Säikähdin aluksi, kun näytti valkovuotokin muuttuneen hitusen vaaleanpunaiseksi ja pelkäsin tietty kunnon vuodon alkamista. Tilanne meni kuitenkin parissa päivässä ohi. Laskeskelinkin sitten, että nomaalilla 28 päivän kuukautiskierrollani menkat olisivat ilman raskautta tulleet rv 5+0 lähtien ja sitten taas rv 9+0 lähtien, joten luulen, että itselläni jomotus liittyi tuohon. Monellahan saattaa tulla jopa menkkamaista vuotoa ns. menkkojen aikaan, vaikka olisikin raskaana. Kohdun kasvukivut on tietty aina toinen vaihtoehto.
Toivottavasti jomotuksesi menee ohi pian. Mulla ei tuon jälkeen ole ollut vastaavaa. Nykyään jomottelee vain väsymyksen vuoksi.
A.A. rv 16+4
täälläkin ja tuntui rv20 asti, että mensut alkaisi. jäin sitten töistä pois ja jomotukset loppui :) minulla kipua oli alavatsalla.
rv27+2
Minulla oli samanlaista rv 8 tienoilla. Laskin myös silloin, että menkat olisi suunnilleen silloin ollut normaalisti. Meni ohi muutaman päivän kuluttua. Tiedän kuitenkin, että mietityttää.
Laru rv 9+5
Kysymykseesi minulla ei ole vastausta, toisin sanoen en ole vastaaviin selkäkipuihin törmännyt, mutta oli mukavaa huomata, että " vanha" tuttu km-puolelta on raskaana. En tiedä muistatko minua, mutta maalis-huhtikuussa vaihdoimme usein kuulumisia tuolla km-puolella. Kaikkea hyvää sinulle!!! Toivotaan, että kipu olisi vain ohimenevä tunne ja raskaus jatkuu aivan normaalisti loppuun asti!
Terveisin vm69 (minä myös nyt raskaana, 7+5)
Huojentavaa kuulla, että samanlaisia tilanteita ollut muillakin! Saattaahan olla, että juurikin tuo " oikea" menkka-aika olisi nyt käsillä, (eli tokat menkat raskautumisen jälkeen olisivat normaalisti olleet näinä päivinä) ja sen takia jomottaa. Tosiaan kaksi päivää kesti, ja nyt ei taas ole mitään. Tänään taas oksu tuli kylään, että eiköhän tuolla nyt jotain elämää ole, toivotaan:) Sitä vaan panikoi, selkäsärkyäkin pidetään alkavan km:n yhtenä mahdollisena tuntomerkkinä (ja tosiaan kun on huonoja kokemuksia tasutalla).
Vm69: mahtavaa kuulla sinusta, ja että sinäkin onnellisesti raskaana! Onneksi olkoon! Ihan tippa tuli linssiin:' ) Meillä nyt sitten toistaiseksi kaksi mahakaveria näyttäisi telakoituneen tuonne, joten surua on seurannut tuplaonni:)