Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada pidettyä pitkät hiukset?? Haluaisin pitää mutta latvat kuivuu ja takkuuntuu eikä näytä enää hyvältä->leikattava

Vierailija
15.09.2022 |

Mikä avuksi? Onko jostain kampaamon rakennepaikkausjutuista (vai mitä ne käsittelyt oikein ovat niin) mitään apua??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä hiustenkuivaajaa tai lämpörautoja. Kunnon hoitoaine latvoihin. Käytä aina jotain selvikettä jos haluat takkuja auki.

Vierailija
2/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä hiustenkuivaajaa tai lämpörautoja. Kunnon hoitoaine latvoihin. Käytä aina jotain selvikettä jos haluat takkuja auki.

Mikä on kunnon hoitoaine??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lakkas kaksihaaraiset ja huonot latvat kun lopetin taannoin silikonia sisältävien tuotteiden käytön.

Vierailija
4/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalleja hiuksissa? Kokeile metallinpoistoshampoota.

Vierailija
5/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään muotoilutuotteita enkä varsinkaan suoristusrautoja tms. Shampoona mahdollisimman vähän ainesosia sisältävä luonnonmukainen shampoo. Välillä latvoihin pieni sipaisu jojobaöljyä. Öisin hiuksen letillä. Siinäpä se.  

Vierailija
6/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus, En tiedä muuta varmaa keinoa kuinperuukki. Mutta tämähän ei miellytä heitä, joiden mielestä kaljuuntuminen on syytä vain vääristä elämäntavoista ja jotka haluavat kieltää kokonaan sen mahdollisuuden, että nainen voisi vastentahtoaan luonnon ja kohtalon sanelemana kaljuuntua.

Huokaus. Kannattaisi harjoitella lukutaitoa. Nythän ei ole puhe kaljuuntumisesta, vaan siitä, että hiukset menevät huonoon kuntoon. Kaksi eri asiaa. 

Vierailija
7/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennepaikkaavat hoitoaineet, olaplex, hiusten selvittelyaine ennen harjausta, ei liian usein kuumakäsittelyä. Mulla kasvaa luonnostaan pitkäksi paksut hiukset mutta eihän ne latvat kestä hyvänä jos niitä ei suojaa ja hoida. Mulla persiilleen asti hiukset niin latvathan on monta vuotta vanhat. Kyllä ne väkisinkin kuluu, ja ohut hius luonnollisesti kestää vähemmän kuin paksu. Voi yrittää syödä myös vaikka priorinia. Se on ainoa itse toteamani lisäravinne mikä toimii. Mikään muu ei ja olen elämäni aikana syönyt mm hevosille tarkoitettua biotiinia.

Vierailija
8/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta saman ongelman kanssa painiva. Mun hiukset on päätä pitkin raskaana ja elottomana roikkuvaa mallia (vaikka käytössä on hyvät kampaamoshampoo ja -hiusmaski, jotka muuten auttavat hiusten ja päänahan kuntoon), ja hiusten kuivaaminen pää alaspäin auttaa siihen. Hiusvaahtoa kun laittaa ensin, niin auttaa vielä eteenpäin. Mutta sitten täällä neuvotaan, että ei saa käyttää tököttejä eikä hiustenkuivaajaa... Tässä ei voi voittaa.

Vierailija
9/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenkuivaaja on ihan ok, mielestäni myös tökötit. Raudat on pahoja. Kuivilla hiuksilla nukkumaan jne koska märkä hius ei kestä yhtä hyvin ja katkeaa helpommin. Päänahka voi paremmin kun ei ole kosteutta. T: nro 8

Vierailija
10/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän koirien biotiinia, joka on paljon edullisempaa. Plus olen lopettanut föönaamisen ja hiukset saavat kuivua itskseen. Ovat kauniimmatkin niin.

Vierailija
11/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikonia ja sulfaattia sisältävät aineet pois käytöstä eikä suoristusrautaa kovin usein.

Vierailija
12/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten kuntoon on vaikea vaikuttaa ulkoisesti kovinkaan paljon. Märillä hiuksilla ei kannata mennä koskaan nukkumaan ja olisi tärkeää, ettei hiukset menisi takkiin (eli hyvä hoitoaine kehiin ja esim. hiusöljy, että hiukset saa helposti harjattua). Elämäntavat ja hormonit vaikuttaa kuitenkin kaikkein eniten. Jos sulla on esim. raudanpuute, hiukset voi olla tosi huonokuntoiset. Stressi vaikuttaa myös. Eli sun pitäisi nyt selvittää, miksi hiukset ovat huonossa kunnossa. Jos ongelma johtuu geeneistä, tällekään ei ole juuri mitään tehtävissä.

Esimerkiksi siskollani hiukset ohenivat masennuksen ja työuupumuksen takia. Hänen hiuksensa ovat ohuet ja takkuiset eivätkä kasva juuri lainkaan. Ei siinä paljon hoitoaineet auta.

Vierailija
13/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kunnon hoitoaine??

Oikean shampoon ja hoitoaineen löytäminen vaatii kokeilua.

Muista: Shampoo päänahalle, hoitoaine hiuksille.

Hiusten pesuvälin harventamisesta voi myös olla hyötyä.

Myös hiusöljyä tai muuta takunpoistoainetta kannattaa latvoihin laittaa. Niissäkin kokeilemalla löydät sen, mikä sopii omille hiuksillesi parhaiten.

Ja jo muutaman sentin tasoittava leikkaaminen vähentää takkuuntumista. Jo kuivuneita latvoja tuskin mikään enää pelastaa, mutta kuivumista voi oikeilla aineilla vähentää.

Minulle on sopinut parhaiten kookosöljypohjaiset shampoot ja hoitoaineet. Ikinä ei ole hiukseni olleet niin pitkät kuin nyt, ja ei juurikaan takkuunnu vieläkään.

Vierailija
14/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö varmasti monipuolisesti ja onko suolisto kunnossa ?

Vierailija
15/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä föönaa tai tuunaa hiuksia muuten kuin harjaan ne auki parin päivän välein, ja käytän vegaanisia luonnonshampoita ja hoitoaineita. Hiukset useimmiten kiinni. Auki vain kun joku syy pitää auki. Hennavärit.

Tällä metodilla koko elämäni ollut vyötärölle asti paksut hiukset.

Vierailija
16/16 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silikonia ja sulfaattia sisältävät aineet pois käytöstä eikä suoristusrautaa kovin usein.

Mun kokemuksen mukaan hiuksia ei saa selväksi ilman silikonia sisältävää hoitosinetta.