Joudutteko myymään vähäiset osakkeenne sen takia, että rahat ei riitä sähkölaskun maksamiseen vai saako toimeentulotukea? Koko yhteiskunta sekaisin?
Joudutteko myymään vähäiset osakkeenne sen takia, että rahat ei riitä sähkölaskun maksamiseen vai saako toimeentulotukea? Koko yhteiskunta sekaisin?
Kommentit (17)
No toivottavasti ei saa toimeentulotukea, jos omistaa osakkeita. Kai siinä nyt varallisuus sentään selvitetään ennen kuin toimeentulotukea myönnetään (selvitetäänhän?).
Vierailija kirjoitti:
Ei. En myy mitään sähkölaskun takia. Tuon verran nyt jokaisella, jolla ei ole suora sähkölämmitys, on varaa maksaa.
Minulla on suora sähkölämmitys, joten säästöistä on pakko makselka, mistä muualtakaan.
Ei niistä osakkeista kukaan tiedä, jos et itse kerro niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä osakkeista kukaan tiedä, jos et itse kerro niistä.
Joka ikinen osake löytyy verokortista, joten ainakin aikaisemman tilanteen tietää verottaja. Tokihan voi sanoa, että kaikki on myyty.
Tällaisen tavallinen tallaajan osakesijoittaminen lähtee siitä, että kun niitä on ei hötkyillä laskusuhdanteessakaan. Annetaan olla ja palataan asiaan, kun taloustilanne muuttuu taas suotuisammaksi. Sijoitin vain sen, mihin minulla oli varaa,
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti ei saa toimeentulotukea, jos omistaa osakkeita. Kai siinä nyt varallisuus sentään selvitetään ennen kuin toimeentulotukea myönnetään (selvitetäänhän?).
Siis mitä, voisiko alapeukuttaja nyt vähän selittää? Eli sinun mielestä minulle kuuluisi toimeentulotuki, jos minulla ei varsinaisesti olisi tuloja, mutta omistaisin esim. 500000 eurolla osakkeita yhtiöistä, joka juuri sinä vuonna ei maksa osinkoja?
Sama se, että onko niitä 10000e vai kuinka paljon, kyllä kai nyt sijoitusvarallisuus tulee huomioida, kun arvioidaan, kuka tarvitsee toimeentulotukea.
En myy. Tarpeen mukaan kiristetään vyötä esim. syömisen kanssa. Halvinta vain ja kaikki ylellisyys pois.
Ei kait, jaatko vähäiset aivosolusi muiden tutkittaviksi? Monia pellejä näyttää tekevän sellaisen jakamisen.
En myy. Odotan parempia aikoja. Ostin osakkeita muutenkin ylimääräisillä rahoilla, joten ei mulla mitään hätää ole.
Toimeentulotuki on hätävara heille, joiden säästöt on jo käytetty tai realisoitava omaisuus on myyty.
Jännää että työttömien ja pienituloisten kohdalla huudetaan kovaan ääneen tukien poistoa, ja kun sitten kerran tulee suurempaa sähkölaskua itketään jos joudutaan osakkeita myymään, ennenkuin saa toimeentulotukea. 😁
Muistakaa tämä hetki jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, voisiko alapeukuttaja nyt vähän selittää? Eli sinun mielestä minulle kuuluisi toimeentulotuki, jos minulla ei varsinaisesti olisi tuloja, mutta omistaisin esim. 500000 eurolla osakkeita yhtiöistä, joka juuri sinä vuonna ei maksa osinkoja?
Sama se, että onko niitä 10000e vai kuinka paljon, kyllä kai nyt sijoitusvarallisuus tulee huomioida, kun arvioidaan, kuka tarvitsee toimeentulotukea.
Siis köyhä ei saa kerryttää varallisuutta, mutta jos rikkaalla on perittynä varallisuutta 100000 kertaa enemmän kuin köyhällä, ja tämä rikas tyyppi elää koroista ja vuokralaisten vuokrista, niin se on ok? Ja köyhän pitää myydä varallisuutensa alihintaan tälle rikkaalle, ja näin varallisuus keskittyy (joutilaalle) yläluokalle. Ja se on ok? Ihan vaan sen takia, jotta köyhä pysyy elossa?
Ei tarvitse, juuri maksoin elokuun sähkölaskun (meillä uusiutui sähkösopimus elokuun alussa) sähkölasku oli kokonaiset 78 euroa, selviän tuosta kyllä ilman osakkeiden myyntiä.
Toki nyt ei ole lämmityskausi, mutta meillä lämmitys tuplaa sähkölaskun (suorasähkölämmitteinen omakotitalo) eli talvella sähkölaskut on sitten n.160€/kk selviän kyllä tuosta.
Huom! Tuo vain energialasku, päälle tulee siirto, mutta siirron hinta ei ole noussut samassa suhteessa.
Jos on 50000 e osakkeita niin se ei ole vähäiset. 10000 voisi olla vähäiset ja asumistukea saa vaikka olisi pieni pesämuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis köyhä ei saa kerryttää varallisuutta, mutta jos rikkaalla on perittynä varallisuutta 100000 kertaa enemmän kuin köyhällä, ja tämä rikas tyyppi elää koroista ja vuokralaisten vuokrista, niin se on ok? Ja köyhän pitää myydä varallisuutensa alihintaan tälle rikkaalle, ja näin varallisuus keskittyy (joutilaalle) yläluokalle. Ja se on ok? Ihan vaan sen takia, jotta köyhä pysyy elossa?
Juu, näin se menee. Ei se rikas odota saavansa sossusta tukia, vaikka tuloja ei olisikaan, jos on varallisuutta. Onhan se nyt ihan kummaa, että kellään voisi olla sijoituksissa varallisuutta ja silti saisi sossusta tukia.
Ne tuet on niille, keillä ei ole mitään. Tottakai köyhäkin saa kerryttää varallisuutta, mutta ne tulot pitää hankkia jostain muualta kuin sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa rikkaita, ketkä on perineet merkittäviä summia, on todella vähän. Useimmiten he ovat omistamiensa yritysten hallituksissa ja käyttävät todella suuren osan ajastaan niiden yritysten liiketoiminnan kehittämiseen, markkinoiden seuraamiseen jne., jotta voivat tehdä hyviä päätöksiä yrityksensä suhteen. Se on ihan työtä, vaikkei siitä palkkaa saa, vaan tuottoja.
Useimmat hyvätuloiset painavat todella pitkää työviikkoa. Joutilaita taitaa olla paljon enemmän niissä tukien varassa elävissä.
Ei. En myy mitään sähkölaskun takia. Tuon verran nyt jokaisella, jolla ei ole suora sähkölämmitys, on varaa maksaa.