Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupesin tekemään kph-remonttia sijoitusasuntoon, löytyi kosteutta ja nyt taloyhtiö maksaakin sen!

Vierailija
15.09.2022 |

Sellainen noin 10 000€:n huojennus remppakuluihin! 👌
Koko asunto kokee täydellisen saneerauksen, niin 1/3 kuluista kun poistuu, niin IHAN KIVA :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko korotat asunnon vuokraa?

Vierailija
22/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kiinteistoliitto.fi/blogit/lakipahkina/osakkaankylpyhuonere…

Tässä on hyvä ja selkeä artikkeli asiasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos joskus päätät myydä asuntosi? Kosteusvaurio, korjattukin sellainen, karkottaa monet ostajat. Sitten se ei ole enää IHAN KIVA.

Vierailija
24/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko korotat asunnon vuokraa?

Se oli 760€, nyt aion kokeilla sen vuokraamista kalustettuna. Toiveena on saada ainakin 1000€/kk ympäri vuoden jaettuna.

Toinen taho hoitaa vuokrauksen ja myös kalustamisen. Minä maksan kalusteet, sähkön, vakuutuksen, netin ja vesimaksun. Silti pitäisi jäädä parempi tuotto, kuin laittaa se normaaliin pitkäaikaisvuokraukseen. Siellä laittaisin ehkä 850€. Asunto on korkealla ja maisemilla. Mutta yksiö.

Ap

Vierailija
25/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joskus päätät myydä asuntosi? Kosteusvaurio, korjattukin sellainen, karkottaa monet ostajat. Sitten se ei ole enää IHAN KIVA.

Ei kosteusvaurio kerrostaloasunnoissa ole mikään märkö. Pinnat vain kuivaaan ja thats it. Enkä ole myymässäkään ihan hetkeen. Ja vaikka olisin, niin tiedän, ettei tuollaiset asiat hetkauta ostajia. Olen itse asunut elämäni ekat 38 vuotta kerrostaloissa, ja sen kokemuksen kanssa voi sanoa, että hometalo-ongelmat ja sisäilmaongelmat ovat jossain muualla, kuin 60-luvun alun kerrostaloissa.

Ap

Vierailija
26/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Taloyhtiöllä ei ole mitään velvoitetta korvata kuin vesieritykseen saakka. Jos jotain ylimääräistä korvataan, niin tasokorotusta ei voi tehdä. Esimerkki: et voi maksattaa kultaisia hanoja ja marmorikaakeleita, jos niitä ei alunperin ole ollutkaan. Tietenkin voit hankkia ihan millaiset pinnat haluat, mutta erotuksen joutuu maksamaan itse. Eli korvausvelvollisuus on maksimissaan entiseen tasoon saakka. Kannattaa tarkistaa kotivakuutus, mitä se sanoo pintojen korvauksesta, mutta siinäkin on joku omavastuu ja sekään ei maksa tason korotusta.

Kaikki remonttikustannukset kuitenkin kaatuvat yhtiövastikkeisiin, jos mitään vararahastoa ei ole koskaan kerätty. Ja jos jollain muulla on ollut kallis korvattava remontti, niin kaikki maksavat vastikkeissaan. Sinäkin maksat osasi naapurin kylppärirempasta.

Vierailija
27/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Taloyhtiöllä ei ole mitään velvoitetta korvata kuin vesieritykseen saakka. Jos jotain ylimääräistä korvataan, niin tasokorotusta ei voi tehdä. Esimerkki: et voi maksattaa kultaisia hanoja ja marmorikaakeleita, jos niitä ei alunperin ole ollutkaan. Tietenkin voit hankkia ihan millaiset pinnat haluat, mutta erotuksen joutuu maksamaan itse. Eli korvausvelvollisuus on maksimissaan entiseen tasoon saakka. Kannattaa tarkistaa kotivakuutus, mitä se sanoo pintojen korvauksesta, mutta siinäkin on joku omavastuu ja sekään ei maksa tason korotusta.

Kaikki remonttikustannukset kuitenkin kaatuvat yhtiövastikkeisiin, jos mitään vararahastoa ei ole koskaan kerätty. Ja jos jollain muulla on ollut kallis korvattava remontti, niin kaikki maksavat vastikkeissaan. Sinäkin maksat osasi naapurin kylppärirempasta.

Voi voi, kannattaa nyt vähän lukea kommentteja ihan tästä ketjusta, niin ei tarvitse suoltaa noin väärää soopaa. Mä maksan YLI 10 000€:n remontista 1-2 tonnia, jos se ei ole sulle rahaa, niin voi voi! Mulle on, varsinkin kun sijoitusasunto on kyseessä. Silloin ei mikään sun säälittävä KOTIVAKUUTUS auta! Buahhahhaahaaa.

Ap

Vierailija
28/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kosteusvaurio kerrostaloasunnoissa ole mikään märkö. Pinnat vain kuivaaan ja thats it. Enkä ole myymässäkään ihan hetkeen. Ja vaikka olisin, niin tiedän, ettei tuollaiset asiat hetkauta ostajia. Olen itse asunut elämäni ekat 38 vuotta kerrostaloissa, ja sen kokemuksen kanssa voi sanoa, että hometalo-ongelmat ja sisäilmaongelmat ovat jossain muualla, kuin 60-luvun alun kerrostaloissa.

Ap

Ihana lipsahdus: Märkö!

Ap

Vierailija
29/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kannattaa nyt vähän lukea kommentteja ihan tästä ketjusta, niin ei tarvitse suoltaa noin väärää soopaa. Mä maksan YLI 10 000€:n remontista 1-2 tonnia, jos se ei ole sulle rahaa, niin voi voi! Mulle on, varsinkin kun sijoitusasunto on kyseessä. Silloin ei mikään sun säälittävä KOTIVAKUUTUS auta! Buahhahhaahaaa.

Ap

pikkurahoja minulle tuollaiset kymppitonnit

Sellaisilla pyyyhin paskat perseestäni

Köyhät kyykkyyn

BUAH BUAH BUAH

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme