Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei sinä et ole tyhmä, olet vain vähemmän onnekas

Vierailija
15.09.2022 |

Liian kauan kesti tajuta tämä. Todellakin aivan liian kauan. Ei, minä en ole huonompi tai vähemmän taidokas tai tyhmempi tai sosiaalisesti lahjattomampi kuin muut, vaikka niin mielellään uskotellaan. Ainoa syy miksi monet ihmiset suhtautuvat minuun ylimielisesti ja vältellen on se, että olen rumempi kuin muut, ja ihmiset nyt noin yleisesti ottaen ovat paskoja ja haluavat miellyttää vain hyvännäköisiä ihmisiä, joilta odottavat saavansa jonkinlaisia hyötyjä elämäänsä itsekin. Tämä on todennäköisesti selitys teidän muidenkin kohdalla, joita jatkuvasti kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Itselleni tämä on todella vapauttava tieto, koska vika ei silloin todellakaan ole minussa, koska en itse valinnut geenejäni. Miksi tästä puhutaan niin vähän? Pelätään että loukataan rumia. Mutta paljon pahempihan se on, että geneettisesti vähemmän onnekkaat ihmiset syyttelevät itseään milloin mistäkin muka sosiaalisesta kyvyttömyydestä, itseluottamuksen puutteesta, kyvyttömyydestä siihen tai tähän, kun kaikki johtuu vain ulkonäköön vaikuttavista geeneistä? Toki vaatimattomuus ulkonäössä SAA aikaan myös paljon muuta pahaa, kuten ujoutta ja huonoa itsetuntoa, kun ihmiset suhtautuvat häneen huonosti.
Vastaus on Jeesus. Muuta vastausta ei geneettisesti hyvin epäonnekkaisiin tässä pahassa maailmassa juuri taida olla. Mutta ainakin rumat ovat yleensä aika hyviä nöyryydessä, ja sitä Jumala meitä vaatii jotta päästäisiin taivaaseen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioissa on monta puolta. Sekin voi olla helpotus tajuta, ettei naljailu johtunut ulkonäöstä vaan jostain muusta. Jolle on tehtävissä jotain. Kiusaamista ei toki oikeuta mikään, mutta ei se myöskään haittaa handlata hyviä keinoja sitä vastaan tai sen ehkäisemiseksi jo ennalta.

Vierailija
22/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös epäpätevyys töissä voi antaa aiheen keljuilulle. Pitää luottaa itseensä, että osaa asiat itse eikä kysele kaikkea muilta jotenkin altavastaajana asemasta, hoitaa hommansa hyvin ja vaatii tasa-arvoa kaikkeen alusta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi pitää tuollaista ulkokuoreen tuijottavaa ihmistä edes todellisena ystävänään??.. josta tiedät, ettei hän edes suostuisi olemaan ystäväsi, jos olisit sattunut syntymään vähän onnettomampien tähtien alla. Tai mikä vielä pahempaa, hän ehkä suhtautuisi sinun hyvin vihamielisesti ja olisi jopa kiusaajasi. Miten tuollainen ihminen voi olla minkäänlaisen luottamuksen arvoinen??...