Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua tehdä mitään työtä KAHDEKSAA tuntia / päivä. Joka päivä.

Vierailija
14.09.2022 |

Teen mieluummin kahta tai kolmeakin työtä osa-aikaisesti. Pysyy mielenkiinto työtä kohtaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen. Työelämä kaipaakin jo muutosta nykyaikaan mielestäni.

Onneksi nykyään löytyy kivasti keikkaa ja osa-aikaisia töitä. Ei pääse kyllästymään 🙂

Vierailija
2/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu sitten työhön, jossa työaika on 7h15min päivässä. Ei tarvi aina ja kaikkialla vääntää 8 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan tuntia on kyllä pitkä aika ja kannatan ehdottomasti kuuden tunnin työpäivää. En todellakaan ymmärrä, miksi ihmiset ovat tätä vastaan.

Vierailija
4/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika yleistä nykyään. Oon niin monen nuorehkon suusta kuullut ettei 8-16 työ ole niiden juttu. Eikä kuulemma myöskään työpaikalle meneminen. Haluaisivat tehdä töitä vain kotona omaan tahtiin. 

Vierailija
5/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan tuntia on kyllä pitkä aika ja kannatan ehdottomasti kuuden tunnin työpäivää. En todellakaan ymmärrä, miksi ihmiset ovat tätä vastaan.

Jep. Oon jo varmaan 10 vuotta ollut sitä mieltä,  että ratkaisu työttömyyteenkin ois se että ihmiset tekis vähemmän töitä ja niitä jäis myös muille. Kaikki vois henkisestikin paremmin. Oli se sitten 6 tunnin päiviä tai vaikka 4 kpl 8 tunnin työpäivää viikossa ja 3 vapaata. Tai vaikka 4 kuukautta töitä ja kuukausi vapaata. Mikä milläkin alalla ja henkilöllä toimisi parhaiten. 

Vierailija
6/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työn tekemisen tavat yleistyy . Kahdeksasta neljään ei enää ole vakio.. Nykyinen työelämä on niin raskasta ja tehostettua että kahdeksan tuntia on monella alalla ihan liikaa. Ihmiset ei jaksa .

Vierailija
7/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Oon jo varmaan 10 vuotta ollut sitä mieltä,  että ratkaisu työttömyyteenkin ois se että ihmiset tekis vähemmän töitä ja niitä jäis myös muille. Kaikki vois henkisestikin paremmin. Oli se sitten 6 tunnin päiviä tai vaikka 4 kpl 8 tunnin työpäivää viikossa ja 3 vapaata. Tai vaikka 4 kuukautta töitä ja kuukausi vapaata. Mikä milläkin alalla ja henkilöllä toimisi parhaiten. 

Ai niin ja kohta joku tulee tähän sanomaan, että sitten ei ois varaa pitää 200 neliön omakotitaloa ja matkustaa 10 kertaa vuodessa ulkomaille yms. Mutta meidänhän pitäis muutenkin vähentää lentämistä ja muuta. 

Vierailija
8/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla suomiakat selaa Zalandoa työaikana, joten mene toimistoon. Helppoa, kun ei tarvitse kuin istua.

Vierailija
9/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa duuneissa hommat on oikeasti tehty nopeammin, mutta ihmiset pakotetaan istumaan siellä toimistokuutiossa ihan siksi vaan että oppiipahan olemaan, ja sitten istumaan ruuhkissa samaan aikaan muiden kanssa ja rynnimään tarhan oville viime minuuteilla myös kaikkien kanssa samaan aikaan, ja sitten kauppaan myös kaikkien kanssa samaan aikaan.

Vierailija
10/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset täällä. En vaan jaksa enää 8h päivässä ja olen toimistotöissä, 48v.

Vierailija
11/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn jakaminen olisi järkevää monessakin työpaikassa. Esimerkiksi kaupassa työtä riittäisi oikein hyvin vaikka osa-aikaiselle joka purkaa tavarskuormat hyllyihin ja vaikka siivoaa myymälän.

Meidän kaupassa myyjä joutuu tällä hetkellä tekemään kaiken tämän varsinaisen kassatyön ja asiakaspalvelun lisäksi + paaaljon muuta. Hulluksi on mennyt.

Vierailija
12/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa duuneissa hommat on oikeasti tehty nopeammin, mutta ihmiset pakotetaan istumaan siellä toimistokuutiossa ihan siksi vaan että oppiipahan olemaan, ja sitten istumaan ruuhkissa samaan aikaan muiden kanssa ja rynnimään tarhan oville viime minuuteilla myös kaikkien kanssa samaan aikaan, ja sitten kauppaan myös kaikkien kanssa samaan aikaan.

Totta. Mun sisaruskin tekee töissä virallisesti 8 tunnin työpäivää, mutta etätöissä kotona tekee samat hommat kahdessa tunnissa. 

Vierailija
13/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajatkin muuten jaksais paremmin jos työpäiviä lyhennettäis tai vähennettäis ja palkattais enemmän väkeä. Ois ratkaisu siihenkin ongelmaan. Eikä kaiken väen tarvis edes olla hoitajia. Vois olla semmostakin väkeä, jotka vaan ihan vain jutustelee yksinäisille vanhuksille.

Vierailija
14/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksanut ravintola-alalla "kuin" 10 vuotta. Nykyään teen keikkaa sen verran kuin hyvältä tuntuu. 8 tuntia on hemmetin pitkä aika joka päivä , kiireisessä lounasravintolassa. Mun oli myönnettävä, että on liian raskasta .

Vierailija
15/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työt tekisi neljässä tunnissa per päivä, mutta kulutan aikaa ja hengailen töissä sen vajaa kahdeksan tuntia. Asiantuntijatyö jakkupuvussa. Toki kivaa kun työkavereiden kanssa ehditään parantaa maailmaa, pitää reilu lounastauko ja kahvitaukokin lähentelee kahvituntia.

Tehokkuudesta ei tietoakaan.

Vierailija
16/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelekaan, tai kannattaa juuri käydä eri vaihtoehtoja läpi. Samassa paikassa 8h/päivä+työmatkat 5 päivää putkeen tekee kyllä oravanpyöräfiiliksen aivan väkisin. Itse tykkään vähintäänkin tehdä välillä edes viikonloppuja, niin ei tule niitä jatkuvia 5 päivän työputkia ja saa viikkoihin vaihtelua. 80% työajasta myös kokemusta ja siitä tykkäsin kovasti, varsinkin jos saa lisiä päälle niin ei ole suurta rahan menetystä, mutta vapaa-aikaa selvästi enemmän.

Vierailija
17/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehostetaan tehostamisen perään. Ihmettelen miksi tästä ei kukaan nosta äläkkää? Hoitajat oikeastaan olleet vaan näkyvillä,mutta on niin paljon muitakin aloja joissa raadetaan niska limassa.

Vierailija
18/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 8 tunnin työpäivä ole se vakiotyöpäivä.

Tunnin ruokatunti, ainakin 2 kertaa puoli tuntia työmatkaa, ainakin puoli tuntia töihinlähtöön valmistelua ja vähintään puoli tuntia että pääsee työajatuksista eroon.

Vakio työsidonnaisuusaika on siis 11 tuntia, monella jopa 13. Jos kotona pitää vielä katsoa jotain työjuttua niin räjähtää koko potti ja työuupumus ennen eläkeikää.

Vierailija
19/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajatkin muuten jaksais paremmin jos työpäiviä lyhennettäis tai vähennettäis ja palkattais enemmän väkeä. Ois ratkaisu siihenkin ongelmaan. Eikä kaiken väen tarvis edes olla hoitajia. Vois olla semmostakin väkeä, jotka vaan ihan vain jutustelee yksinäisille vanhuksille.

Esim. 6 tunnin työpäivät olisi unelma ja todellakin auttaisi jaksamaan.

Vierailija
20/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen työ on tänäpäivänä todella fyysistä. Laitoskeittiöissä työuraa tehneenä voin onneksi nykyään sanoa, että ei ikinä enää. Säälittää kollegat