Missä voin polttaa pienen määrän paperia tynnyrissä jäämättä kiinni? XDDDDD
Minulla on ihan v-----nmoinen kasa paperia, jossa on arkaluontoista sisältöä. Sellaisenaan en voi heittää roskiin, en v....ssakaan jaksa silputa kaikkia. Mikä olisi turvallinen paikka polttaa pieni määrä (mutta liian iso silputtavaksi) paperia? Pitäisi olla syrjäinen paikka ja sellainen, että ympärillä on vain hiekkaa tai asfalttia, mutta kiinni jäämisen riski mahdollisimman pieni XD.
Kommentit (20)
Hankin Hiljaisen Paperisilppurin kotiin ja se toimi kuten pitää. Osa papereista teoriassa voisi laittaa pussiin ja jotain nestettä päälle tyyliin jogurtti ja vesi, tulee höttöä.
Ei niitä saa polttaa, enkä usko että ne nyt niin salaisia papereita on.
Jonnekin syrjäiseen paikkaan kai se on mentävä, jos ei halua herättää huomiota. Jonnekin nuotiopaikalle?
Nuotiolle vaan ja grillaamaan. Paperin sivumaku tullee mukana.
Vierailija kirjoitti:
Purista paperit vedellä palleroksi. Ja kahvin porot päälle.
Olen tehnyt tätäkin pl. kaffiosuus, mutta sekin on niin rasittavaa.
Silppuri pitäisi hommata kyllä sekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hmm, jos laittaisi pesualtaaseen yön yli likoamaan, sekoittaisi/repisi mössöksi ja vielä vähän jogurttia päälle roskapussiin. Pitääkin kokeilla 🤔
Onko sun lähellä jotain hiekkamonttua tms, siellä voisi käristellä?
Itse olen pakannut muovipussiin ja päästänyt vettä päälle ja antanut muhia muhjuksi, roskiksen tyhjennyksen jälkeen käynyt tiputtamassa pohjalle.
Mee laavulle grillaan ja kippaa paperit sinne tuleen. Tulee samalla retkeiltyä luonnossa xD
Muitakin keinoja on. Saa korjata jos muistan väärin että se oli karpon ohjelma. Joku alkoholisti aivan puli oli usean konkurssipesän omistaja. Sehän oli oikeudessakin ettei tajua/tiedä mitään. Vähän viinaa ja rahaa niin otti niskoilleen vaikka mitä. Jos se meni oikeudessa läpi niin onneksi olkoon tuomarille.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pakannut muovipussiin ja päästänyt vettä päälle ja antanut muhia muhjuksi, roskiksen tyhjennyksen jälkeen käynyt tiputtamassa pohjalle.
Nimenomaan kannattaa kytätä roska-autoa ja viskata paperit suoraan sen kitaan. Silloin ne ei jää viikoksi roska-astiaan naapurien pengottavaksi, vaan lähtevät suoraan polttoon.
Mää poltin kaikki mun teini ajan novellivihot laavulla nuotiopaikalla. Oli varmaan 30 isoa vihkoa. Muovinen etu kansi vihoissa vähä vaikeutti sitä palamista nii piti vähä repiä sit niitä vihkoja ja eritellä ne paperit. Jos nakkasi yhtenä pinkkana nuotioon, huonosti paloi. Siis ne ite paperitki palo huonosti jos oli paksu pinkka. Oma työnsä kyllä. Tuota vesi/jugurtti juttua voisin itekki kokeilla tulevaisuudessa.
Paperi palaa yllättävän huonosti.
Joskus mökillä poltin kansiotolkulla vanhoja papereita ja aina vaan ne keskimmäiset pinossa jäivät kokonaan palamatta.
Pinoa saa pöyhiä niin pitkään että hermot menee.
Suosittele TEHOKASTA silppuria joka syö reilun määrän sivuja kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida täällä päin olla monttuja :( no, täytyy katsella miten hävitän nuo... Ei niitä papereita ole mitään jätesäkillistä sentään, mutta sen verran paljon, että vedessä muussaaminen on iso homma. Olen tätä siis jo vuosia sitten harrastanut, koska en ole koskaan saanut aikaiseksi hommata paperisilppuria.
Ap
Mutta eivätkö jotkut työntekijät availe roskapusseja siellä minne roska-auto vie ne? Tällaista luin joskus.
Laitat niitä aina nipun lapsen koulureppuun. Ei mene kauaan kun ovat kastuneita ha revenneitä ettei saa enää mitään selvää.